Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Exact. Ik word er zo hebberig van. Nog 1 slagje maken en dan uitloggen van HF.

2 likes

Zo sta ik er ook meer en meer tegenover.

Al lijkt het hier richting JLC te gaan aan pre-loved prijzen.

LUC heeft mijn aandacht getrokken, maar ze hebben niets zonder datum met een lichte wijzerplaat.

1 like

Dit horloge :point_down:zou nog een geduchte concurrent kunnen worden van de LUC. Wel pre-owned. Anderzijds wel de saaiheid ten top. Ik bereik overigens een leeftijd waarop ik de saaiheid omarm, dus hé, wat is het probleem :sweat_smile:

8 likes

Hier niet weerhouden, ik word er niet warm van. Wel nog nooit i.r.l. gezien.

1 like

Ik zou het in de meeste gevallen met je eens zijn omdat er dan zo’n gapend gat onder de kleine seconde ontstaat (foei, Nomos!), maar deze wijzerplaat komt er in mijn ogen makkelijk mee weg. Ik zie 100x liever een hoog geplaatste kleine seconde waaronder nog iets relevants gebeurt dan een afgezakt exemplaar dat ergens onderaan de wijzerplaat bengelt.

Maar inderdaad, in de basis zit 'ie het beste gewoon netjes midden tussen het midden en de rand van een wijzerplaat. Beter dan bij een FS wordt het niet. Toch @Anthony?

tikje seller’s remorse hierzo

7,2 mm. Perfect. Dunner wil ik het niet hebben. :ok_hand:t2:

8 likes

Helemaal met je/jullie eens Koen en @LVA :grin:

:point_down:

#hetkanduswel

In onderstaand topic ook wat geschreven over die positionering van de ‘small seconds’:

12 likes

Zandstralen bovenop is voor mij ook een No-No met hoofdletters N, eigenlijk. Ik had wel op de Echo/Neutra gestemd, maar dat is puur en alleen omdat ik geen fan ben van de Tank, en bovendien echt een enorme teringhekel heb aan wijzerplaten waar geen minute track op staat. Dus tussen het totale non-horloge wat die Tank is, en deze gezandstraalde kast, kies ik de tweede.

Het is echter niet van harte gegaan.

Ik schrijf liever af dan dat ik met die rare wijzers van die Longines moet leven.

Maar waarom niet optie drie of vier?

De Spirit is mooi. Formeel geen duikhorloge, maar dan neem je de Suunto maar mee. Onder water kan hij wel.

De SPB duik-GMT. Dat vind ik minder mooi dan de Spirit, maar hij kan duiken en heeft toffe wijzers. En een coole, zij het wat te grote, kast.

De Aquaracer en Squale Sub39 GMT zijn ook ĂŒbertof, dus ik sluit me voor die ook graag bij @TagEd aan.

Geen van twee. De VC is geen echte, en de datum staat prompt te ver naar binnen, en de Chopard heeft een dermate te klein uurwerk dat die kleine seconde kolderiek is. En de wijzers
 Tja.

Ik mis optie drie. Een JLC Master Ultra Thin Moon in 36mm.

Daar mis ik optie drie. Een IWC Mark XV 36mm in zwart, zwart, zwart, of zwart. Met RAF wijzers, natuurlijk.

Yup.

Pak dan een centrale seconde, of onderbreek gewoon de sector door de KS correct te zetten.

Nog steeds liever een JLC, dus.

Patek komt een heel eind.

Maar mogelijk heb je gelijk.

:point_up:

12 likes

Misschien zelfs nipt beter, het mag gezegd.

2 likes

Ja eigen smoel en zo. Zal het nog ver schoppen die Philipe.

2 likes

Je drang naar JLC zit diep de laatste tijd. Ik snap je wel.

1 like

Die eerste aquaracer s schitterend! Ben alleen geen fan van de loupe.
Verder zoek ik wel een horloge met countdown bezel (en dus ook een gmt).
Vreemd genoeg is bovenstaande combi vrij zeldzaam.

Die gaat sowieso mee naar beneden

Die mis ik niet. Mooie JLC maar mij toch te blotebillerig met wijzers die ik normaliter aantref in het speldenkussen bij oma.

Ik schuw een wat groter horloge niet tenzij het historisch verantwoord is. Buiten dat heb ik een zwak voor de union crown. :drooling_face:

1 like

?

Mits?

5 likes

Mits. Denk ik.

3 likes

Is die ook met ontspiegeld glas leverbaar?

1 like

Shit nu heb ik trek in friet.

1 like

Bier doet dingen met je
 :joy::joy:

1 like

Bier is het antwoord :joy:

1 like

Die lichtblauwe zou ik wel graag willen! Heel mooi met die burgandy strap erbij.