Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Niks doen geen optie? Maar als ik moet kiezen. Hydroconquest eruit. Niet mijn smaak tussen al het duikergeweld.

1 like

De meerderheid heeft gesproken.

Mijn nieuwe hydroconquest is onderweg!

(Ookal sluit ik niet uit dat ik de tissot er gewoon naast leg in de horlogekist :grin: )

Hartelijk dank voor de input

Experimentje, staal of leder?

Lekker afwisselen, afhankelijk van je bui en gebruik. Staat allebei goed.

3 likes

Ik leg het experiment wel nog uit :wink:

1 like

Die 100m WR is plenty voor alles wat @TagEd er mee gaat doen. Ik weet niet hoe vaak jij op zo’n 80 meter diepte begint te vermoeden dat je die dag maar eens door duikt naar 160 meter, maar zo vaak heb ik de fles Trimix gas voor diepe duiken niet in de kofferbak liggen.

Die mini Turtle was inderdaad een fantastisch horloge, maar ik zou aan jullie de SPB317 voor willen stellen. Die is een klein tandje duurder, maar ik kon voor 750 toch een perfect duikertje oppikken.

Dan zijn we wel heel erg ver van de “Kleine Seiko vs Kleine Orient” vraag afgedwaald… Ik zou zo’n zalmroze Orient goed aan m’n verzameling toe kunnen voegen. Ik vind ze leuk. Maar de beige 5KX is ook tof. Al moet ik wel zeggen dat die in het handje erg, erg klein is.

2 likes

Ik dacht dat jij onderstaande tabel van buiten kende. Als het er uit ziet als een duiker wil ik er ook mee kunnen duiken. Anders bekruipt mij het gevoel die ik heb als ik een getunede VW Polo zie.

1 like

De BBPro heb je blijkbaar al gehad en weg gedaan. Geen wonder, want dat ding ziet er echt alleen recht van boven bezien goed uit. Zodra de zijkant in het blikveld geraakt is het de helaasheid der dingen. Met z’n grote, lompe, onaangenaam hoog ogende slab sided zijkant doet dat ding me altijd aan een artiesten-impressie denken van de white cliffs of Dover, zeg maar.

De Hydroconquest is dan weer één van de meest drukke en nare duikers die de horloge-industrie ooit voort heeft gebracht. Dat ding lijkt het product te zijn van een vierjarige die nodig aan de Ritalin moet, zeg maar, met de übergrote cijfers, de bolletjes lume, de streepjes, de volledig van bollen voorziene bezel en de oversized kast.

Nee, dan zijn een LLD en een TAG Heuer Solargraph een fantastisch contrasterend setje. Weloverwogen en mooie ontwerpen. Duikhorloges waar je in mijn optiek nog eens mee thuis kunt komen. :slight_smile:

Zie? Shallow diving staat er gewoon bij. De Skin diver is prima voor wat snorkelen en zelfs als je eens op 15m komt met een flesje op je rug gaat er niks met dat horloge gebeuren. Tuurlijk is de 5KX geen gecertificeerd duikhorloge, maar 100m is wel goed genoeg voor de ISO 6425 specificatie.

Eerlijk is eerlijk… duik jij? En zo ja, heb je een Suunto of Cressi?

1 like

Ja en ja. Maar het is tof om eens een horloge onder water mee te nemen als 2de backup.

1 like

Uit nieuwsgierigheid, wat zijn dan je duikdieptes? Ik vermoed dat een Club Campus het ook zou trekken, als die lume niet zo diep triest slecht was. Nu ben ik meer een snorkelaar, maar wat mij wel opvalt is hoe snel het donker wordt. Licht zou me meer zorgen baren dan de pakking van m’n horloge, zeg maar. :slight_smile:

Max 40m diep. Doorgaands niet dieper dan 30m.
Ik zie graag diertjes, geen wrakken. Dus dan is de nood voor heel diep er minder.

Maar voor je terug naar de 100m verwijst. Dat betekent waarschijnlijk 125m af-frabriek, met een Gauss spreiding op …
2j later, is de kans heel groot dat er niet veel meer over is van die 100m indien het geen schroefkroon heeft. Dus ik zou er zelf niet meer mee gaan snorkelen. Hoewel ik maar 10m diep geraak met snorkelen.

Heb genoeg ondergelopen apparatuur gezien om daar toch wat voorzichtig mee om te gaan.

2 likes

Kijk, dan ben jij één van de drie man op het forum die er op mogen staan om een schroefkroon te hebben. :slight_smile: Da’s mooi om te lezen. En inderdaad, daarom snorkel ik bij gelegenheid graag, want de diertjes zijn het coolst om te zien. Wrakken ervaar ik altijd als rommel die de mens niet op heeft geruimd, zoals kauwgom op de hei.

Maar bij serieus en hevig onderwater gebruik zou ik dan ook weer de neiging hebben om misschien jaarlijks m’n pakkingen na te lopen en indien nodig te verversen.

1 like

Ik vind jouw Navitimer op beide heel goed staan. De versies met witte subdials en rekenliniaal vind ik op staal iets te blingy worden. Dat is ook de reden dat ik er zelf geen stalen band bij heb.

Overigens weet ik niet of jij toevallig een zonnebankbruine makelaar of autoverkoper bent, maar de keren dat ik nu een Navitimer bij iemand om de pols heb gezien waren het steeds zulke mannen met de 46 mm versie op staal :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

:joy: Heerlijk dit.
Nu moet ik denken aan een begin vorige eeuw tijdens een storm op de rotsen geslagen zeilschip in de baai van Fethiye.
Het ding ligt op 30 meter meen ik. Fascinerend om daar doorheen te zwemmen.
Letterlijk als luciferhoutjes versplinterde balken.
Niet normaal de hoeveelheid geweld die daarvoor nodig was.

Eigenlijk schandalig hè, dat de mensen van toen die rommel niet hebben opgeruimd :yum:

Gelukkig hebben we de Chinezen die veel wrakken wereldwijd aan het opruimen zijn.

in het “Breitling Only” topic stonden beide plaatjes op 2 posts van elkaar verwijderd. Die op staal haalde 50% meer likes dan op leder. Terwijl ikzelf beiden even leuk vindt, of zelfs licht naar het leder neig.

Dus wou eens aftoetsen wat het algemeen publiek vond. Bijdezer, de gemiddelde Breitling lover lijkt toch iets meer van bling te houden. Nu, het experiment verandert niets aan mijn intenties met het horloge. Enkel winter op leder.

2 likes

• Explorer I 214270 39mm
  • Explorer II 16570 Polar

0 stemmers

4 likes

Dat is natuurlijk geen gemakkelijke keuze.

Met beide kun je niet mis gaan.

Easy choice

11 likes