Naar het schijnt niet mogelijk op dit model.
Dan valt ie af.
Dat wil zeggen, in de theoretische wereld waar ik dat soort bedragen voor een gouden horloge over tafel schoof.
Hoe gaaf de techniek van de PF Tonda ook is, je ziet niet dat het een chronograaf is todat je deze functie gebruikt. En waarom dragen velen een chronograaf? Omdat ze de looks met de subdials waarderen, niet vanwege het nut van de chronograaffunctie zelf.
In deze vergelijking krijg je met de JLC veel meer te zien dan met de PF.
Prachtige vintage Patek. Beter wordt het niet. Alleen flink aan de prijs.
Dacht dat ik er wel uit was. Dropt JLC me een bommetje.
Daarom een nieuwe battle? Waarom niet.
GO Senator staat nog altijd op t lijstje maar is niet standaard te leveren op bracelet. Daarom doet doet die niet mee in deze battle.
- Omega Seamaster - Aqua terra black 38 mm
Lume, snelverstel in de band. Mooi afgewekt uurwerk. En kost de helft (!) tov de JLC list.
Minpunten: wel een dikkertje, minder elegant dan zijn tegenstander.
- JLC - Master control date.
Blauwgrijze wijzerplaat, ook snelverstel in de band, die me beter lijkt dan Omega. Ook een mooi uurwerk en eleganter/platter dan zijn tegenstander.
Minpunten? Jazeker. Geen lume en dan de prijs. 2 x zoveel als de AT. ![]()
Dus wat vind HF?
-
- Omega
-
- JlC
Mij doet die Omega bitter weinig. Niet dat die lelijk is, verre van, maar… Yet Another Seamaster. Sja. Moving on.
Die JLC is cool.
De Omega is heel tof, maar legt het toch echt af tegen deze nieuwe en gruwelijke release van JLC. No doubt
De JLC gestemd, maar het is dan ook heel makkelijk andermans geld uitgeven.
Geen geïntegreerde banden fan maar deze uitgave van JLC, voor welke knip dan ook, is voor mij de winnaar van W&W.
Toch een stevig prijsverschil tussen die omega en JLC, niet?
Zouden ze dezelfde prijs hebben dan moet je goed zot zijn de Omega te kiezen
Ik houd niet van geïntegreerde horloges, maar die JLC’s zijn geil. Met name de driehander die gewoon tijd doet. Het is ook geen competitie, want alles aan die Omega schreeuwt “MEH!” in vergelijk met de JLC.
Als ik het enigszins kon betalen zou ik sowieso de JLC kiezen.
Maar het is een mooie opmaat naar een andere battle die in mijn hoofd al wat minder klip en klaar is:
- Grand Seiko SBGY043 Iwao Blue
- JLC Master Control Chronometre Date
Die GS op elke andere band, al was het een reep jute van een aardappelzak, en ik had serieus getwijfeld. Maar dat blikkerige ding zet de eye candy factor van die wijzerplaat zo’n gigantische stilettohak recht op de balzak dat het (weer) de JLC wordt voor mij.
De reden dat ik toch op de GS stem is dat de foto de bracelet geen recht doet, maar dat je 'm er bovendien gewoon zo af zou kunnen wippen.
Daar komt ook bij dat de wijzerplaat me een tandje strakker en interessanter lijkt, en dat Spring Drive natuurlijk veruit superieur is. Maar de JLC doet me wel twijfelen, want gewoon cool.
Maar ja, ik kom dus tot de conclusie dat dit misschien meer m’n ding is.
Hela, hela. Geschiedenisvervalser. ![]()
Nee, op de juiste lederen band (en met een betere foto, alstublieft) zou ik mogelijk toch eerder naar GS neigen. De band van die JLC is cool en de proporties zitten piekfijn in orde, maar dat zit bij de GS evengoed snor en die hun wijzerplaten zijn kunstwerkjes. Op dat blikken kermisding van een band komt die gewoon voor geen meter tot z’n recht.
Geschiedenisvervalser
![]()
De JLC omdat:
De GS mooier is op leder en ik het blauw-paars van de GS niet leuk vind.
Op dat blikken kermisding van een band komt die gewoon voor geen meter tot z’n recht.
Al eens een SBGY013 in de handjes gehad? Ik wel, namelijk.
blauw-paars van de GS niet leuk vind.
Ik begrijp dat grijs-blauw makkelijker is dan Indigo. Dat is voor mij ook een zorgenkindje, want moeilijk combineren met de leersoorten die ik mooi vind.
Niet per se. De JLC is mooi, maar het is nog steeds geïntegreerd. Het concept doet het gewoon niet voor me als ik voor m’n geestesoog probeer te zien dat ik 15K af sta te tikken voor een horloge wat me dwingt om het maar op één manier te dragen.
Al eens een SBGY013 in de handjes gehad? Ik wel, namelijk.
Nee, geen enkele GS. Tot mijn grote ergernis, want de enige GS dealer in Brussel heeft zijn sluitingsdag op de standaard weekdag dat ik er aanwezig ben bij een werkbezoek. In mijn eigen landje zitten die enkel in Praag - voor zover ik weet - en daar kom ik zelden.
Misschien is die band in het echt wel de moeite maar op die foto, fuj, dat geeft mij Vostok vibes, en niet de goeie ![]()