Zoektocht Horlogeforum.nl Limited Edition 2011 begonnen!

Het is weer zover, de zoektocht naar de nieuwe Horlogeforum.nl Limited Edition (alweer het 9e jaar!) is begonnen! Doet u mee?

We zijn op zoek naar een mooi en uniek horloge dat speciaal voor ons, de gebruikers van Horlogeforum.nl (momenteel 5026 ingeschreven gebruikers), gemaakt gaat worden. Het kan een bestaand model met unieke aanpassingen zijn of een horloge dat helemaal speciaal voor ons gemaakt gaat worden, als het maar uniek is. En voor 2011 kan wederom iedereen (gebruiker, importeur of merk zelf) een eigen voorstel indienen voor een Horlogeforum.nl Limited Edition 2011!

Voordat u nu meteen Photoshop opstart, aan het fotobewerken gaat en uw kennissen bij merken gaat bellen… er zijn wel wat voorwaarden! De belangrijkste voorwaarde is dat u contact heeft (of zoekt) met een merk en dat dit merk ook op de hoogte is van uw plannen als u deze als Limited voordraagt. Het voorstel dat u kunt doen (aan de Werkgroep) moet op het moment van voorstellen namelijk ook echt uitvoerbaar zijn! Ook is het belangrijk dat het merk op de hoogte is van alle voorwaarden en dat het merk niet de indruk krijgt dat u “van Horlogeforum.nl” bent, maar een voorstel wilt doen “voor Horlogeforum.nl”.

Verdere voorwaarden waaraan uw voorstel moet voldoen, net als in de eerdere jaren:

  • De aanpassingen moeten door de fabrikant zelf worden uitgevoerd (dus niet een eigen mod of een inscriptie van de graveur “om de hoek”). Het moet dus een door het merk erkende limited zijn.

  • Het merk mag (bij verkiezing van het voorstel) de voor de Horlogeforum.nl Limited specifieke eigenschappen niet verder produceren voor eigen gebruik, tenzij daar toestemming voor is gegeven door de Werkgroep.

  • De leverancier (dat kan de importeur van het merk of het merk zelf zijn) moet akkoord gaan met levering van minimaal 25 stuks en een maximum van 99 stuks tegen dezelfde maximum prijs. Staffelkorting (dus hoe meer verkopen, hoe lager de prijs) is natuurlijk welkom.

  • Vermelding van het unieke nummer en totaal aantal (bv 05/30, nummer 5 van totaal 30), de term “Limited” of ”Limited Edition” en Horlogeforum.nl of het logo van Horlogeforum.nl en het jaartal 2011 moeten ergens of op een bepaalde manier op het horloge voorkomen.

  • De leverancier moet er mee akkoord gaan dat het horloge in de periode dat het bestelt kan worden via Horlogeforum.nl, aangeboden gaat worden met foto’s, prijs en alle nodige informatie.

  • De prijs van de Limited mag in geval dat er een versie van een bestaand model gebruikt gaat worden, niet duurder zijn dan de winkelverkoopprijs van de “originele” versie van het horloge.

  • De prijs van de Limited 2011 mag maximaal 450 euro inclusief alles zijn. Dus inclusief de doos, band, papieren, invoerbelasting, verzendkosten enz enz. Minder is beter. Eventuele optionele extra bij te bestellen items (bv een stalen band) mogen hier buiten gelaten worden.

  • Uw voorstel moet helemaal kant en klaar (en dus uitvoerbaar!) uiterlijk 15 april 2011 bij de Werkgroep binnen zijn.

  • Bij verkiezing van uw voorstel moet het merk voor december 2011 uitleveren.

Als u uw voorstel klaar heeft en aan al de bovenstaande voorwaarden kan worden voldaan, stuurt u deze aan werkgroep@horlogeforum.nl. De werkgroep past dan een korte controle toe en zal uw voorstel, na goedkeuring, meenemen naar de “eindronde”.

De eindronde begint in mei 2011 met de presentatie van alle ingezonden voorstellen en daarbij een verkiezing door alle gebruikers van Horlogeforum.nl (die voor 1 maart 2011 waren ingeschreven). Uiteindelijk zal uit die verkiezing een winnaar naar voren komen die de Horlogeforum.nl Limited Edition 2011 zal worden!

Wij vragen u overigens niet uw voorstel geheim te houden tot aan de verkiezing, die overweging moet u zelf maken, maar wij denken wel dat een voorstel de meeste kans maakt om te winnen als het voor de bezoekers nieuw is op het moment dat alle voorstellen getoond zullen worden.

De Werkgroep is erg benieuwd naar uw voorstellen, als u vragen heeft over de Limited Edition 2011, stuur dan even een mailtje naar info@horlogeforum.nl, wij zullen uw vraag zsm beantwoorden.

Aangezien ik op 2 maart ingeschreven ben, mag ik helaas niet mee kiezen.:frowning:
Maar mag ik tzt wel 1 bestellen??

Ja, bestellen mag dan wel. Maar ik zou eerst even afwachten wat het gaat worden. Mocht je dat niet willen kan ik je alvast mijn bankrekeningnummer geven.

Bestellen mag.(tu)
Ik houd het scherp in de peiling.
Misschien wordt het wel een hele mooie.

Yes! De jacht is officieel geopend :slight_smile: Ik ben erg benieuwd naar de voorstellen.

Leuk, ben benieuwd.

Mag ik vragen wie er allemaal in de werkgroep zitten?

Ziet er naar uit, dat ik met een voorstel zal komen.

Ben nu eea verder samen aan het uitwerken.

Erg leuk om mee bezig te zijn, dus dat is alvast winst.

Hopelijk kunnen jullie tzt het voorstel ook waarderen!

Grt
hhe

hhe Schreef:

Ziet er naar uit, dat ik met een voorstel zal
komen.

Ben nu eea verder samen aan het uitwerken.

Erg leuk om mee bezig te zijn, dus dat is alvast
winst.

Hopelijk kunnen jullie tzt het voorstel ook
waarderen!

Grt
hhe

Wel als er een GMT functie op zit!!!

:wink: Grapje, ik waardeer elk voorstel! Super dat mensen zich hier voor inzetten!

Ik heb ook de connecties niet, maar waardeer elk voorstel.
ben weer benieuwd en hopelijk krijgen we een paar mooie voorstellen.

Niet te groot… 40mm, dan kan ik ook eindelijk eens meedoen:)

Mail verstuurd aan Guinand met alle regels (pfffhew wat een vertaalwerk). We wachten het antwoord af.

Menno

Ik ben benieuwd naar de voorstellen en hoop dat daaruit een mooie Limited gekozen gaat worden. Mijn criteria voor een mooi horloge zijn: Duidelijk af te lezen wijzerplaat, kastdiameter vanaf 43 mm en dikte van de kast maximaal 13 mm.
Wordt de Limited er één die buiten mijn keuze valt, dan vind ik dit hele gebeuren rondom de zoektocht al erg leuk.

Groetjes DR

Daar zat ik al een beetje op te hopen Hans, ik vind je merken erg leuk dus ik zou er met plezier een bestellen!

De werkgroep zijn: LeenV, Ruud, Nivelacuso, Tom Koerts en ik. Tenminste, ik heb ze voor 2011 nog niet gevraagd, maar we doen het al zo veel jaar samen…

Henrik Schreef:

De werkgroep zijn: LeenV, Ruud, Nivelacuso, Tom
Koerts en ik. Tenminste, ik heb ze voor 2011 nog
niet gevraagd, maar we doen het al zo veel jaar
samen…

Oké, leuk om te weten. Ook goed dat jullie dit al een paar jaar zo samen doen.

Mocht er iemand afvallen of als je iemand kan gebruiken dan houd ik me aanbevolen. Mits praktisch haalbaar ed.

Ik ben er weer graag bij in de werkgroep. Heb ook al een aantal lijntjes uitgezet

Ik heb ook een goed kontakt. Ik hoop alleen dat ze met een concreet voorstel komen voor 2 april. Best wel weinig tijd.

Mooi, ik ben ook in gesprek. Is wel kort dag.
Erg klein merk waarvan iedereen waarschijnlijk wel eens heeft gehoord.
Ze weten nog niet zeker of ze willen/kunnen.

Ik heb de termijn om met een voorstel te komen met twee weken opgerekt, het was wel wat erg kort dag en kort na Baselworld waar veel merken nu naartoe werken en dan even geen tijd hebben voor een Limited van een forum. Dus nu moet het voorstel uiterlijk 15 april binnen zijn.

Altijd weer spannend, zal de zware :slight_smile: taak als werkgroeplid graag weer op me nemen :smiley:
Als het lukt, kom ik met een (vind ik) leuk voorstel.