Klopt, bij IWC krijg je gewoon een nieuwe kast.
Nou ja, krijg… …paar duizend moet je wel mee rekenen inclusief overzetten van het uurwerk, wellicht nog verplichte servicebeurt.
IWC/Richemont schrijft met een vork.
Klopt, bij IWC krijg je gewoon een nieuwe kast.
Nou ja, krijg… …paar duizend moet je wel mee rekenen inclusief overzetten van het uurwerk, wellicht nog verplichte servicebeurt.
IWC/Richemont schrijft met een vork.
Vorig jaar een post van @horloge24 gelezen dat het 125 euro kostte bij IWC, weet niet hoe de schade er uitzag;
In een ander draadje nog wat meer informatie gevonden:
Wel per uur . Geen idee hoeveel tijd dat kost.
Is heel makkelijk, offerte bij IWC opvragen.
Je hebt microwelding nodig.
Niet via IWC, dan heb je namelijk ineens een rib uit je lijf.
Antwoorden
PeterLCRegular
Klopt, bij IWC krijg je gewoon een nieuwe kast.
Nou ja, krijg… …paar duizend moet je wel mee rekenen inclusief overzetten van het uurwerk, wellicht nog verplichte servicebeurt.
IWC/Richemont schrijft met een vork.
@Bernard en @PeterLC : Niet zo negatief met elkaar, IWC doet WEL aan laseren en ze bieden het aan in combinatie met polijsten. Kosten momenteel € 210,- voor polijsten + € 125- voor laseren + 2x porto voor insturen naar IWC.
Als de klap dermate zwaar / ongelukkig was en de wijzerplaat verschoven is of de olie uit het shocksysteem aan de wandel is gegaan, dan zal je niet aan meerkosten ontkomen.
Niet zo negatief over IWC…
Een merk dat bij een gebroken veer zo’n € 1850 in rekening brengt verdient negativiteit.
Ik vind het al jammer dat het in mijn opvoeding zat maar wil dit zeker niet doorgeven aan mijn kind en toekomstige generaties.
Er zijn altijd nog andere keuzemogelijkheden toch?
Niet met je IWC als je merkspecifieke onderdelen nodig hebt.
Die leverde men vroeger eenvoudig uit, maar nu niet meer…
Dat geldt trouwens voor de hele Richemont groep.
Dus ook JLC, AP.
Niet gehinderd door enige kennis, maar kan dit niet gepolijst worden (materiaal wegnemen aan beide kanten zodat het in balans blijft)? Ik zou @Dik eens consulteren met de vraag.
Is AP door Richemont overgenomen? Denk dat je V&C bedoeld.
Weet ook wel dat ze vaak erg kortzichtig denken bij de “grotere merken” en met een beetje logica en creatief denken kom je uiteindelijk verder. Maar zoals er vroeger in achterkamertjes, met bijbehorende prijzen werd gesleuteld, is verledentijd.
Maar is dat niet juist de bedoeling van een pilot watch? Dat je die grondig test?
Totale brainfart van mij, dat moest inderdaad VC zijn (en ook bijv. Lange en Baume & Mercier).
Prima dat men redelijke minimumeisen stelt, maar 1800 € +voor een gebroken veer van een driewijzer handopwinder? Finaal de weg kwijt.
Neem anders even contact op met Aalbers in Velp, zij zijn IWC dealer en hebben een eigen atelier met uurwerkmakers en goudsmeden (zij hebben eerder voor mij bij een stalen Cartier een deukje in de kast opgevuld).
Jazeker !
Mijn OP binnen een paar maanden na aanschaf had ook een nare beschadiging (zie dit topic).
Beetje lang topic maar hier het eind resultaat
Bij het S&C atelier wisten ze hier wel raad (in de zaak zelf snapten ze het niet helemaal en begonnen direct over polijsten).
Maar de korte versie mijn beschadiging is perfect verholpen voor ik dacht 200 euro als ik het me goed herinner.
Kortom niet de moeite om je er nog langer aan te ergeren.
Dit is echt prima te fixen voor een nette prijs.
Ik lees in dit topic vaker dat ik een offerte bij IWC kan opvragen. Moet ik dit rechtstreeks doen of via een erkende dealer?
Zou geen verschil mogen uitmaken.
Ik had mijn 2 jaar oude GMT 116710LN laten vallen op Schiphol, en naast een flinke deuk in kast en deksel, liep hij ook niet meer.
Naar Gassan gebracht, eerlijk vertelt dat ik hem op de tegels had laten vallen, en 3 weken later kon ik hem als nieuw ophalen, en de kosten? €0,00
Service! Deuk in de kast en deksel waren ook met een loupe niet terug te vinden.
Bij IWC kreeg ik al een rekening als ik met korte mouwen langs de winkel liep. Horloge nagekeken
Onzin natuurlijk, maar m’n IWC’s hebben me een arm en een been gekost aan onderhoud (en bij verkoop aan afschrijving).
Mijn big pilot is ook sterk gehavend… ik denk hem naar IWC zelf te sturen tenzij ik iemand vind.
Daar had je toch begin van het jaar al een draadje voor gestart, als het ook tijd is voor een service dan zou ik het als combi bij IWC laten doen.
Yess moet hem nog eens naar een dealer brengen. Maar is het plan een dezer weken