Breitling verzameling: Het begint met een droom

Dit is niet serieus toch?:joy:. Ik ben trouwens geen taalnazi, maar kijk ook alsjeblieft een beetje naar je spelling en interpunctie.

1 like

Nummer negen is er ondertussen bij gekomen, een Superocean Abyss Boutique:
image

Vorige week volgde nummer tien

image

12 likes

Ik heb er vijf jaar naar gezocht, en uiteindelijk gevonden in een zeldzame configuratie, misschien wel het lelijkste en vreemdste horloge dat Breitling ooit heeft gemaakt. De Breitling Worldtime referentie 80840 uit de jaren tachtig, in volledig staal (ze zijn bijna allemaal in bi-color) op de originele rouleaux bracelet.

Voor als je het je afvraagt, hier zitten dus vier individuele uurwerken in, de onderste is een klassieke 12 uur met datum, de bovenste drie zijn 24-uur. Ik heb ze nu ingesteld op, van links naar rechts, New York, London en Tokyo. Zo kun je in één oogopslag zien wanneer de beurs opent of sluit in de grootste markten. Precies zoals hij ooit bedoeld is.

Super blij mee!

:sunglasses:

28 likes

Mooi he!!!

Ja, echt wel.

1 like

Zo zie je maar dat een verslaving serieuze vormen kan aannemen. Gevolg is dan een mooie en brede selectie Breitling…

Ondanks dat ik er niet zo veel heb, snap ik de verslaving overigens wel :+1:t2:

1 like

Ja, en mijn nieuwste aanwinst hoor hier ook bij natuurlijk:

Deze week komt er nog iets bijzonders, maar die komt gewoon met de post…

18 likes

:flushed:

1 like

Mooi!!!

1 like

De jouwe valt nog mee, …

2 likes

Heel mooi!!!

1 like

Sodeknetter!!
Prachtige collectie hoor :sunglasses:
Die vintage uit 1945 :heart_eyes:

1 like

Meine Gute wat een collectie. Heerlijk!

1 like

Ik zit zelf een beetje te kijken naar de Breitling Navitimer 50th Anniversary

Wat mij nu opvalt is dat jouw Breitling Cosmonaute niet de wings heeft, maar een ander logo, net als de 50th anniversary.
Is er een overeenkomst of verklaring voor?

4 likes

Hierbij enige achtergrond info over dat logo

2 likes

Dank je, weer iets geleerd :+1:

1 like

Breitling heeft diverse logo’s gebruikt, de Wings is eigenlijk pas van redelijk recent. Oorspronkelijk had de Navitimer een AOPA logo, daarna kwam de Twinjet (zoals de mijne), vervolgens de Wings en meest recent een simpele opgelegde B.

2 likes

Mijn eerste serieuze horloge was mijn Breitling Shadow Flyback, maar deze kocht ik op een niet originele leren band. Ik heb destijds contact gehad met Breitling over een originele bracelet, maar de vraagprijs van 1350 euro vond ik echt gekkenwerk. Normaal zou je zeggen, zoek gewoon een gebruikte bracelet van de juiste maatvoering. Maar de Shadow Flyback is dus het enige Breitling horloge ooit met een 19mm aanzet. Uiteindelijk heb ik er uit pure ellende een Pro Diver 3 silicoon band op gezet van 20mm omdat deze er tussen geperst kon worden, maar echt heel fraai was dat ook niet. Jarenlang heb ik eBay in de gaten gehouden voor een bracelet met 409A aanzet voor een acceptabele prijs, en twee weken geleden popte er eentje op in Griekenland met de verkeerde afmetingen en beschrijving maar ik wist precies dat dit hem was. En ziedaar, vandaag kwam de bezorger…

Zoals het hoort.

Tip, koop je horloge altijd meteen op een bracelet want er daarna nog eentje kopen is duur of een kwestie van een lange adem…

14 likes

Ik had nog een DayDate op de wishlist staan, ik ben dinsdag naar Edinburgh gevlogen om er eentje op te gaan halen. Mijn terugvlucht werd geannuleerd, dus in eerste instantie baalde ik maar uiteindelijk had ik nog een extra dagje, en dat was echt heel erg tof, aanrader!

Breitling Transocean ref. A45310

Maar één probleem, mijn wishlist is nu op…

10 likes

Geniet van deze mooie tijd :sunglasses: en als ik iets wil weten over Breitling neem ik wel contact op :wink:

Helemaal leuk.

Leuk weetje over Edinburgh, om één uur 's middags wordt er standaard een keer geschoten met een kanon, als signaal om je horloge of klok op gelijk te kunnen zetten. Schepen in de baai konden daarop hun tijd synchroniseren, wat noodzakelijk was voor accurate navigatie op zee. Nu is het vooral een toeristische gimmick…

4 likes