Jurk
2 december 2025 om 21:47
2124
Hahaha mooi! Elke keer een verrassing wat er gaat gebeuren
1 like
RoVaGo
2 december 2025 om 21:52
2126
Nou voorruit nog eentje dan
12 likes
Jurk
17 december 2025 om 23:20
2127
Alvast een heel fijne kerst gewenst iedereen en een een creatief, maar vooral gezond 2026!
Deze week de hoofdrolspelers:
Ben je nou aan die blauwe plaat aan het zuigen?
Tudor Pelagos FXD M.N.22
Vandaag dit gloednieuwe exemplaar uit juni 2022 in ontvangst mogen nemen. Stickers er nog op, compleet met 2 banden, doos en papieren. Nog anderhalf jaar garantie⊠Mijn eerste indrukken:
Maat
Dezelfde magie die in de von BĂŒren kast van de Squale 1521 is gegoten is hier aanwezig. 42mm diameter met een aanzienlijke lug-to-lug en toch dragen ze aangenaam en staan beter op een smalle pols dan je zou verwachten. Al blijft grootte een kwestie van smaak.
Smaak âŠ
Ho! Wacht! Misschien zit hier nog een echte artisanâŠ
Dit soort reizen doe ik wel vaker met vrienden. Nadat we door de jaren heen zowat alle grotere manufacturen van de bekende merken hebben bezocht, groeit vanzelf de drang om een stap verder te gaan. Weg van het bekende, op zoek naar de echte artisans.
Zo trokken we vorig jaar met drie vrienden enkele dagen door Zwitserland. Soms naar afgelegen plekken, telkens met zorgvuldig geplande afspraken. We spraken, dineerden en brachten tijd door met onafhankelijke horlogemakers die elk hun eigen verhaalâŠ
Wat kijk je nou? Nooit een vogel met 2 Pro Plofs gezien?
Twee PloProffen.
Dit is voor de kleurrijke jaren â70 Omega toolwatch liefhebbers.
Eind jaren 60 begin jaren 70 was Omega revolutionair bezig. Denk aan modellen als de Speedmaster Mark II, Mark III met de vulkaan kast, 1969 Flightmaster, natuurlijk de PloProf en de PloProf 1000 (le grand). De Seamaster line had nog een paar andere kleurrijke exemplaren denk aan de Big Blue 120, de Soccer Timer of bv de (flat) Jedi.
Voor Sjiel moest het er een keer van komen, na jaren met veel plezier een moderâŠ
Ik wens heel HF een explosieve kerst!
Dit wordt denk ik een iets minder lang verhaal, dan jullie gebruikelijk van mij gewend zijn. Maar letâs go.
Naast dat ik 3 Rolexen heb, kan ik nog steeds minder kostbare en minder bekende merken waarderen. Zoals Sinn, Cwc en zo dus ook Serica. Zolang ze, in mijn ogen, maar een eigen gezicht of verhaal hebben.
Ik had Serica al wel vaker voorbij zien komen en zo ook de 5303. Maar toen kwamen ze ineens uit met de 5303 PLD, oftewel Plongeurs DĂ©mineurs. Of op zijn Nederlands de duikers van de exploâŠ
De aap in de kooiâŠ
Een goedemiddag in deze feestelijke 2025 decembermaand
Waar zal ik eens starten⊠Panerai⊠een merk wat me altijd al getrokken heeft. Het heeft overigens best lang geduurd voordat ik een aantal jaren terug mijn eerste kocht. Daar is uiteindelijk @Jooost mee van doorgegaan. Na betaling uiteraard. Nu staat het er alsof hij ermee weggerend is Nee fijn zaken doen met @Jooost Hij heeft wat leuke stukken in het blauw staan
Die aankoop van toen is ingegeven âŠ
4 likes
Rhys
18 december 2025 om 04:36
2129
Mijn complimenten voor dit kunstwerk
1 like
Plees
18 december 2025 om 04:46
2130
Mijn kerst kan niet meer âstukâ
1 like
APMV
18 december 2025 om 05:14
2132
1 like
Haha, héél tof, super gedaan @Jur
Kijk inderdaad al de hele week kwijlend naar die blauwe plaatâŠ
P.S. gelijk maar profielfoto van gemaakt
3 likes
Misschien moet ik eens uit mijn kooi komen Wederom mooi gedaan @Jurk
3 likes
Jurk
18 december 2025 om 07:39
2137
5 likes
Jero1
18 december 2025 om 07:53
2138
Hij is als altijd weer helemaal geweldig @Jurk
1 like
RO3L
18 december 2025 om 08:00
2139
Ook voor jou een fijne kerst en de tekening is weer helemaal topie
2 likes
Weer eens in de strip terecht gekomen. Made it, mijn dag kan niet meer stuk
1 like
Harpoen
18 december 2025 om 17:01
2141
Zo is dat, insgelijks
Bedankt @Jurk voor deze cartoon en alle voorgaande dit jaar, volgend jaar weer verder met je humoristische keek op de HF-week (zo ongeveer)
1 like
RoVaGo
18 december 2025 om 18:39
2142
Ik ben blij dat ik hier ook een bijdrage kan en mag leveren. Het is hetzelfde zoals @Jurk zich tekenend ontwikkeld heeft wordt ik ook steeds bedrevener in AI
Ook ik wil iedereen het beste wensen, veel gezondheid en geluk ook in het nieuwe jaar.
14 likes