Neen, het is geen shock-proof horloge maar een horloge die het tot nu toe het langste bij mij heeft volgehouden.
Laat me beginnen met een (korte) samenvatting van de horloges door de tijd heen.
Eerste horloge: de pontiac van mijn vader, verkregen op +/- zes jarige leeftijd, deze herinner ik me nog alsof het gisteren was.
Daarna was het op en af, soms een tijd geen en dan weer wel, veelal quartz, digitaal, maar heb altijd wel tijden gekend met horloge dan zonder.
Wat ik me ook nog herinner alsof het gisteren was, is dat ik zelf mijn eerste horloge kocht in de winkel toen in ons dorp, niet wetende dat dit horlogemerk later mijn hoofdmerk in de collectie zou worden.
allemaal hebben ze het loodje moeten leggen, meestal te wild en te jong nog om het âjuweelâ intact te houden.
Doch de horloges en jaren gaan voorbij tot op een moment dat ik nog eens in een winkelcentrum voor een vitrine met horloges kwam te staan en Ă©Ă©n horloge me in de ban had en me eigenlijk niet meer losliet, beetje rond gewandeld maar steeds terug gekeerd naar dat ding in de vitrine.
Dan toch uiteindelijk naar binnen om eens te vragen om het horloge te mogen zienâŠ. en ja hoor verkocht
Maar dit horloge ben ik rechts beginnen te dragen, omdat ik,⊠jawel, links ben, alle voorgaande horloges werden veelal links gedragen en iedereen weet hoe nefast dat is voor zoiets gevoelig op een dominante arm.
Dus deze heeft het geluk gekend dat ik toch ergens de logica gevonden had om hem rechts te gaan dragen, beter laat dan nooit
Nu de vraag zal zijn: welk horloge was dat dan?
wel, dat was deze:
deze heeft intussen zijn vintagestatus verdient, ja zolang heeft hij het al volgehouden bij mij.
hij heeft samen met mij veel meegemaakt, zelfs mijn pensioen
als beloning heb ik hem een groot onderhoud en een nieuw glaasje cadeau gedaan zodat hij het nog lang kan uithouden
mss zijn er onder jullie ook die een soortgelijk verhaal hebben met een van je horloges of gewoon kunnen zeggen welk horloge het al lang uitzingen bij dezelfde eigenaar,
laat ze hier ook maar eens langs komen dan