Dit was mijn horlogejaar 2023

Lekker bezig geweest Bertus. Je wisselt boven gemiddeld en makkelijk. Je lijkt geen twijfelaar :grin: Wat ben je van plan in 2024?

1 like

Neen niet echt.
Mijn Sub heb ik destijds voor list kunnen kopen.
Bij de Tudors heb ik het meeste afgeschreven op de Black Bay 41mm gezien deze nieuw werd gekocht en gewoon werd verkocht.
Bij de Royal heb ik dit kunnen beperken door de ruil met de GMT.
De Panda en de Rootbeer heb ik tweedehands gekocht via HF en na het genieten ervan weer voor dezelfde prijs weggedaan.
De Polar heb ik gebruikt in de deal voor de 16600 en heeft me ook niets gekost qua afschrijving.

2 likes

De aluminium bezel en totale look van de SD is veel minder ‘dressy’ dan de ceramische shiny bezel en look van de Sub.
De robuustheid van de SD straalt toch echt dat meer toolwatch pur sang uit.
Maar dat is misschien gewoon mijn beleving ervan :grin:

1 like

Niet echt een plan, ik wacht nog steeds op een telefoontje voor de 126610LV en op een telefoontje voor een Datejust.
Al maken teveel horloges in het kistje me wel wat onrustig heb ik ondervonden.
Ik weet ook een mooie vintage Speedy zitten met papieren van letterlijk 7 dagen na mij geboorte, die zou ik graag loskrijgen bij de huidige eigenaar :grin:

1 like

Die onrust herkennen we allemaal, denk ik. Mooie plannen Bertus. Jou persoonlijke horloge reis is in elk geval leuk om te volgen

2 likes

Ik heb drie horloges gekocht. In chronologische volgorde waren dit ze:

De Grand Seiko SBGW231. Prachtig net horloge, één van m’n favorieten.

De SPB317 duiker van Seiko. Tot ze hier een SLA/SJE versie van uitbrengen vind ik het één van de beste Seiko duikers ooit.

De Grand Seiko SBGA413 Shunbun. Ik heb hem nu om. Wat een bazen horloge.

Vorig jaar waren het de Ibuki, de limited Alpinist, de Santos en de Junghans. Ik vind dit een mooie continuering van die ingezette trend.

5 likes

De wijzerplaat van die Shunbun is echt prachtig!
Ik ken zelf niets van Grand Seiko, misschien tijd om eens op ontdekking te gaan.

Denk dat er velen enkele van hun ruiljaren mogen herevalueren als ze dit lezen 🫡 is wel leuk gevoel natuurlijk!

1 like

Twee keer een mooie eerlijke deal via HF met de Panda en de Rootbeer.
Moest ik die zelf nieuw gekocht hebben zou het een andere zaak geweest zijn.
Er zijn ook al andere jaren geweest :grin:

Ik heb er 1 gekocht, en 1 aanbetaling gedaan.
Dat was op de Squale.

2 likes

Whoooow, wel jammer dat die Polar weg is .
Maar je hebt een goed jaar gehad Bertus :ok_hand:

1 like

Mooi :ok_hand:

1 like

Ah yes altijd leuk die lijstjes!!! Mooi duo ben je mee geëindigd :ok_hand:

In

Panerai Quaranta (verrassing van het jaar, wat een topper!)

Rolex Airking 5500 (ligt onder de boom voor mijn vriendin)

Rolex Yachtmaster

Rolex Explorer 2 (van mijn broertje terug gekocht)

Hanhart 417 ES (die ging er ook weer uit)

Uit!

Rolex 16600 (knuppel ben ik…)

Cartier Tank Solo

Zenith Chronomaster Sport

7 likes

Waw man wat een jaar!
Zeer mooie toevoegingen.
Die Airking is nog een mooie verrassing, ik kocht vorig jaar ook een Airking voor mijn vriendin.


Geweldige horloges.

2 likes

Die moderne AK is ook nice! Deze Air King is er 1 uit haar geboorte decennium :smile: Ze is nogal into vintage dus dit leek me een mooi cadeau. Gelijk ook aantal bandjes met quick release erbij gekocht, voor elke outfit wat :slight_smile:

7 likes

Prachtig, kan echt alles hebben qua banden.
Gaat ze van genieten.

1 like

Actief geweest, top collectie.

1 like

Grappig genoeg hebben alle GS wijzerplaten zo hun charme. Bij de cremekleurige wijzerplaat van de SBGW231 krijgen de indices en wijzers alle ruimte om te tonen wat ze waard zijn.

Bij de Shunbun worden de indices en wijzers bijna naar de achtergrond verbannen door het patroon op de wijzerplaat. Grappig genoeg ervaar ik het als één van de weinige GS horloges waarbij ze aan afleesbaarheid hebben ingeboet ten faveure van het patroon.

Dat leidt ons naar de wijzerplaat van het meest afleesbare horloge wat ik ooit van Grand Seiko heb gehad. Hun donkere sunburst platen zijn ook heel erg mooi uitgevoerd. Dit horloge is goudbruin van wijzerplaat, maar je moet erg je best doen om het te zien. De indices zijn weer front and centre, bij wijze van spreken, en krijgen net als bij de SBGW231 alle ruimte om te ademen.

Ik denk dat je goed na moet denken over wat je van GS zou willen. Voor mij is het geen gegeven dat je een exotisch patroon op de wijzerplaat “moet” van een GS.

Super tof, maar mij staat nog steeds je oude donkerblauwe Turn’o’graph bij. Die was super cool. Vind je het niet wat jammer dat je twee zwarte duikhorloges over hebt, aan het eind van de rit? Ik zou zelf bijvoorbeeld een no-date Sub naast een Polar beter begrijpen, ergens.

2 likes

Dat is er inderdaad eentje waar ik ook nog wel een keer aan terug denk.

Absoluut niet, voor mezelf zijn ze verschillend genoeg.
Vanaf daar kunnen we weer verder ontdekken :grin:

Ik zou volgend jaar wel eens de moderne Polar willen proberen.
Misschien maar eens bij de AD proberen in de loop van 2024.

1 like

:sweat_smile:

Ook aardig wat verkocht hoor en de Pagani’s zijn uit een nalatenschap :relieved:

6 likes