Forum bandenbazen: de review

F yeah, leesvoer! In navolging van dit topic heb ik wat collega forumleden benaderd.

Ik heb het natuurlijk over de bandenmakers. Het lijdend voorwerp in deze was een mijner Squales in dit geval. Ik heb daar bandjes voor laten maken met elk hun eigen look.
De betreffende bandjes zijn net als je schoonmoeder, love it or hate it. Ze zijn gebaseerd op mijn persoonlijke smaak en ook op die manier tot leven gebracht door de makers.

Ik heb ervoor gekozen om per categorie een rating te geven. Vijf :watch: is de maximale score.
Dit omvat de prijs, afwerking, levertijd, communicatie en tot slot het eindresultaat.

Ook die is wederom totaal gebaseerd op mijn eigen ervaringen en mening en zegt dus
eigenlijk helemaal niets :smile: . Puur gebaseerd op Ć©Ć©n ervaring en Ć©Ć©n momentopname. Ik kan weer plaatjes plempen, wat reclame maken en jullie hebben weer wat te lezen. Win - win.

Trapped Leatherworks:

Zuiderbuur onder de schuilnaam @Mimoza . Sinds kort heeft betrokkene het recht verworven om een ā€œTrapped Leatherworks-onlyā€ topic te verkrijgen. Meer werk van hem op zijn Facebook.Dit bandje heb ik gisteren binnen gekregen:

Prijs: :watch::watch::watch::watch::watch:
Hij is de voordeligste van alle bandenknutselaars die hier besproken worden.
Afwerking: :watch::watch::watch:
Nog wat rugged aan de randjes/aanzet. Pushpins en gesp aan de band zetten vergt wat propwerk.
Levertijd: :watch:
Van alle besproken forumleden was deze het langste onderweg. Hij heeft tussendoor wel een normaal even en het moet per slot van rekening van over de grens komen.
Communicatie: :watch::watch::watch::watch:
Aangezien hij, anders dan ik, wel een leven heeft, en niet dagelijks hier te vinden is duurt een reactie soms een dag. Daarentegen is de communicatie prima en stuurt hij regelmatig een update met het resultaat.
Eindresultaat: :watch::watch::watch:
Wat ik een groot pluspunt vind: hij kleurt het leer zelf. Dit zie je terug op de band, en dat maakt het juist dat de band een mooie ā€œtailor madeā€ uitstraling heeft in combinatie met de ruwe snit. Dat, in combinatie met de prijs maakt het dat Wouter prima bandjes aflevert ā€œwaar ge fier op kunt zijn!ā€, al met al een dikke voldoende.

PZ watch straps

Uit het hoge noorden des Vaderland komt een bandenmaker die zich verschuilt onder de naam @paulfrank94 . Stiekem heet hij Jelle, en heeft sinds kort ook een eigen topic gekregen hier. Deze meneer heeft ook nog een website en een Gezichtboek waar je wat van zijn werk kan zien.

Prijs: :watch::watch::watch:
De op een-na duurste van de besproken heren.
Afwerking: :watch::watch::watch::watch::watch:
Van de side stitches tot de randen van het leer: hier is aandacht aan besteed. Van het logo op de achterzijde tot het merklabeltje. Alles straalt ā€œhandmadeā€ uit. Zoals het hoort.
Levertijd: :watch::watch:
Van alle besproken forumleden was deze na 4 weken op de mat. In vergelijking met de andere heren wat deze het op-een-na langst in de maak. Dat hoort nou eenmaal bij handgemaakt spul.
Communicatie: :watch::watch::watch::watch:
Volledig, duidelijk, reageert snel en gewoon zoals het hoort. Top!
Eindresultaat: :watch::watch::watch::watch:
De keuze is reuze! Jelle is een alleskunner en heeft veel soorten en kleuren leer. Denkt goed met je mee, en heeft voor een erg moeilijk horloge en een mislukte poging een perfect bandje afgeleverd. Het labeltje wat bij zijn bandjes komt, en de mooie afwerking maakt het ā€œtailor madeā€ net een beetje meer speciaal. Tussen voldoende en uitstekend zit een dikke goed, en dat is in deze het geval.

7T2 Straps

Remie is al een tijdje de klokjes van demensche hier aan het voorzien van prettige bandjes. Hij heeft ook een eigen topic waar de fameuze @anon94081762EV te bewonderen zijn. Ook op zijn SmoelenBoek zijn bandjes te bekijken. Hij is al wat langer actief, maar heeft voor mij een tijdje terug mijn eerste 7T2 gemaakt:

Prijs: :watch::watch:
De minst voordeligste van het stel.
Afwerking: :watch::watch::watch::watch::watch:
Wederom: geweldig. Meer woorden zijn er niet nodig.
Levertijd: :watch::watch::watch::watch:
Ik was gewaarschuwd dat hij druk was. Desondanks binnen 4 weken op de mat.
Communicatie: :watch::watch::watch::watch:
Volledig, duidelijk, reageert snel en gewoon zoals het hoort. Top!
Eindresultaat: :watch::watch::watch::watch::watch:
Ook bij Remie geldt: de keuze is reuze! Daarnaast levert hij superstrakke bandjes af in mooi dik leer in de meest uiteenlopende soorten. Bij mij heeft hij een setje keepers extra meegestuurd met de 7T2 stempel erin. Ook deze geven weer net als geheel de handmade uitstraling waar ik naar op zoek was. Wederom een moeilijk horloge waar hij een bandje voor moest maken, maar in een keer perfect passend. Eerlijk is eerlijk: voor de prijs krijg je wat je mag verwachten. Uitstekend!

KO

De legende. Hij heeft geen website nodig, want het is KO. KO bandjes verkopen zichzelf. Het gerucht gaat dat er in het de meest afgelegen delen van het Andes gebergte rotstekeningen uit het Jura-tijdperk verwijzen naar de bandjes van KO. Op Reddit is een draadje, waarin gesuggereerd wordt dat KO een mythisch figuur is uit de Griekse oudheid. Het enige wat bekend is, is dat hij hier rondwaart als @Ko-Banden . Hij heeft hier een eigen topic, dat was er al voordat er internet was.

Prijs: :watch::watch::watch::watch:
Er kan er maar een de voordeligste zijn. Ko komt op de tweede plek.
Afwerking: :watch::watch::watch::watch::watch:
Ik mag hier niet meer dan vijf klokjes uitdelen. Maar het zouden er meer zijn.
Levertijd: :watch::watch::watch::watch::watch:
Niemand weet hoe hij het doet. Het schijnt dat hij op voorhand al weet wat je wil hebben, en dat daardoor de levering zo snel gaat.
Communicatie: :watch::watch::watch::watch::watch:
Telepathie, zeg ik je.
Eindresultaat:
KO oordeelt over mij, en niet andersom. Uitstekend!

Alle gekheid in een topicā€¦stiekem kan ik alle bovenstaande bandenbazen aanbevelen. Elk zijn eigen kwaliteiten, nadelen en/of voordelen. Ook deze mensen hebben een eigen leven en het is handgemaakt, dus levertijden etcetera is puur indicatief en afhankelijk van momentopnamen. Concreet gezegd: ik ben bij dat ze op het forum zitten, en ik kan genieten van de producten die ze leveren en de hobby net wat meer ā€œflairā€ geven. En dat alles tegen schappelijke prijzen. De een is hier bekender dan de andere. Nieuwsgierig geworden? Stuur ze een PB!

Tot slot wilden alle bandjes nog even op de groepsfoto en ben ik he-le-maal klaar met typen. Tabee.

98 likes

Het lijkt er op dat ik het bandenboy stokje met een gerust hart kan overdragen :ok_hand:

10 likes

Dit is gewoon een fase die ik momenteel doormaak. Groei ik denk ik nog wel overheen :wink:

1 like

Mooi. Dan verwijs ik de helft van de PBā€™s met banden tips verzoeken die ik krijg, wel naar jou door :wink:

2 likes

DR.Phil zou je een ā€œenablerā€ noemen, in dit geval.

1 like

Lekker topic hooršŸ‘thanx voor de tips, en leesvoeršŸ‘

Toffe Squale ook zeg. Welk model is dit?

2 likes

Super topic! Weer eens iets anders dan de waarde van het klokkie van een overleden oudtante.

2 likes

Mooi deze vergelijkende review! Heb het met plezier gelezen.

NOS 1553-020 . Edit: nog wel leverbaar: http://squalestore.com/newshop/shop/1553-020-2/

1 like

Top. Leuke reclame voor de HF leveranciers. :+1:
Ben bang dat de levertijden naar aanleiding van dit topic op zullen lopen :wink:
Gr.Wander

1 like

Mooie review, dank hier voor! :pray:t3:

Alleen nog even een toevoeging: als je bij mij dezelfde ā€˜vintageā€™ band had besteld had hij ook voordeliger geweest ;D

7 likes

Doe mij er daar maar eentje van Remie!:heart_eyes:

2 likes

Die ingeving had ik op dat moment niet, mea culpa.

1 like

Werd ook wel veel vh zelfde ;D :pray:t3:

1 like

Waarom stoppen ze daar nou een quartz in? :frowning:

Top review & leuk om te lezen!:+1:

Door de kastvorm past er niks dikkers dan quartz in denk ik. Het is ook een erg dun klokje. Mijn enige quarts, erg over getwijfeld maar ik pak hem verrassend vaak. Geen makkelijke bandenswapper door vreselijk korte lugs. Eigenlijk gewoon een rotklok. Als je er dan bandjes op krijgt, staat alles hem wel goed. Nooit de datum en tijd goed zetten. Gewoon een makkelijke grab-en-go beater.

Niet iets voor mij, maar ik vind het wel een tof ding qua uitstraling iig!

1 like

Hulde voor de aandacht die je hebt gestopt in de openingspost van dit topic. Leuk om te lezen, goed geschreven en gave fotoā€™s. Top!