Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Ik ben op zoek naar tips voor een goede rubber horlogeband in 20mm met quick release systeem.

Deze band wil ik gaan gebruiken op mijn Globemaster. Normaal draag ik deze meestal op leer, maar nu het weer warmer wordt vind ik dat geen succes met zonnebrand, zweet, zand etc. Een meer duurzame band is op zijn plaats.

Ik ken de Hirsch Pure serie, maar die hebben geen quick release springbars. Dat vind ik wel belangrijk omdat ik regelmatig wissel van band. Sinds ik gewend ben geraakt aan QR wil ik niet meer anders.

De nieuwe band moet wel van goede kwaliteit zijn. Dus geen dun siliconenspul waar je de springbars doorheen voelt en die in no time vol zit met stof.

Ben benieuwd naar jullie suggesties!


Op dit moment op alligator. :slight_smile:

2 likes

Zoiets? Dragen heel comfortabel moet ik zeggen:

5 likes

Ja die had ik ook gevonden. Ik las ergens hier op HF in een oud topic dat die siliconenbanden veel amatof aantrekken en goedkoop aanvoelen. Leek me dus niet echt wat. Is jouw ervaring anders?

je kan vast beter vinden, maar voor wat je er voor betaald vind ik het hele prima banden eigenlijk. Lekker soepel en komt in twee maten. Ik heb ze gekocht omdat het een vd weinige merken is die ook 19mm varianten heeft. Stof kan ik me niet herinneren, maar even onder de kraan kan altijd :smiley: maar misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen.

7 likes

Voor het geld wel het proberen waard inderdaad. Zal er eens een bestellen.

Andere tips zijn ook welkom!

Heb jij de soft silicone of de elite? Enig idee van de verschillen?

Die moest ik even in de mail terugzoeken :slight_smile: “Elite Silicone”.
De vorm (oa) is anders; zie de FAQ voor een mooi lijstje wat betreft de verschillen.

1 like

Hier ook 2 Barton’s in huis. Voelen mijn inziens prima. En hier ook geen last van stof/ viezigheid.

1 like

Zojuist ook maar eens een besteld. Ben benieuwd.
Komt daar ook nog invoerkosten over ?

1 like

Ik heb zo’n Elite ding besteld.

Kost geen import kosten. Is minder dan 21 euro.

3 likes

Hm… interessant. Ze hebben tot 24mm en met grote gaten. Weet iemand of er ook een Panerai Pre-V gesp op kan?

En siliconen zijn niet giftig in de sauna. Nu maar hopen dat de sauna’s eerder open mogen dan september…

Thanks ! :ok_hand:

Ai, jammer dat ze niet op Garmin passen.

Ik heb een rubberband van CW voor mĂ­jn C60 met een quickrelease.

Wel duurder dan de geopperde banden.

1 like

Ik laat het weten als de mijne binnen is. Is vanochtend verzonden vanuit de USA.

1 like

Ik wil ook nog zo’n Barton Elite strap hebben voor mn seiko mini turtle. Dus mocht een van jullie er straks een “over” hebben… :rofl: @Skv @Igor

1 like

Je kan er ook gewoon 1 bestellen in de VS. Kost je 2 tientjes. :slight_smile:

1 like

De mijne is ook vanochtend verzonden :sweat_smile::+1:

1 like

The game is on! :hugs:

Reviews zijn best positief.

1 like

Hoop dat het sneller gaat dan bij mij ik heb 20 maart een band besteld Barton, nog niet bezorgd.