Het horloge waarmee het allemaal begon - foto's vereist!

Haha precies dat! Niet al m’n horloges lopen op tijd hoor, en vaak vergeet ik ze op te winden haha
Op tijd komen is dus hier en daar nog niet zo makkelijk. Wat betreft die iPhone valt er wellicht nog een deal te sluiten :grin:
Bedankt voor de complimenten!

1 like

Ik heb 'm vandaag nog eens om. 80 jaar oud, loopt en straalt als een zonnetje.

Sob story over hoe en wat postte ik al eerder.

6 likes

Dramatische herinneringen moeten soms ook herinnerd worden, er iets positiefs uit voortvloeit denk ik dan… thanks for sharing :slight_smile:

Hier is het voor mij begonnen. Gekregen voor mijn 16e verjaardag. Eigenlijk best een leuk horloge.

3 likes

Mijn allereerste horloge! Gekregen van mijn opa toen hij terugkwam uit de U.S.A… Hij was op bezoek geweest bij zijn stiefzoon die bedrijfsleider was destijds van Zales Juwelers in Salt Lake City.

Man, wat was ik trots! Bij het “leren klokkijken” op de basisschool mocht ik niet meedoen want dat had ik al onder de knie.

7 likes

Mooi hoor!

Mijn eerste horloge, gekregen toen ik een jaar of 10 was. Intussen stuk maar ligt nog veilig in een doos.

6 likes

Toen ik een jaar of 12 was heb ik helaas het horloge van mijn opa gesloopt. Ik denk iets van een Pontiac met flexband. Uit elkaar ging wel, maar daarna. Dom en nieuwsgierig dus.

Deze seiko heb ik in 1985 gekregen van mijn vriendin, inmiddels alweer 35 jaar getrouwd. Er zat een grijze rubberen band bij, maar die vond ik toen spuuglelijk en ben ik verloren bij een van de vele verhuizingen. Nog een keer dom dus.

Nu een paar jaar lid van HF en al iets van een liefhebber geworden.

4 likes

Mag ik even vragen: is dat jouw 204 op de achtergrond ?

Medio 2019 kreeg ik het in m’n hoofd: ik wilde een Omega Seamaster. Nieuw kon ik ze niet betalen, dus dan maar struinen op de diverse fora en tweedehands/veilingwebsites om te zien wat voor moois er te krijgen was.

Uiteindelijk was de conclusie dat het een SMP moest worden en dat de SMP200 dan het meest voor de hand (lees: in het budget) lag. Een halve studie over dit type gemaakt om te voorkomen dat ik een miskoop zou doen en uiteindelijk heb ik via ebay een Seamaster 200 (DR 396.1041) met het caliber 1441 thermisch-gecompenseerde quartz uurwerk op de kop kunnen tikken.

Ik draag hem regelmatig, naast de Constellation en de Seamaster Professional 300

Het spreekwoordelijke hek is dus behoorlijk van de dam.

9 likes

Nee, die is van een buurman.

Daarmee heb ik in 1985 leren rijden :grinning:

1 like

Heb er ook een paar verloren door het verhuizen. Niemand begrijpt waar alles naartoe is dat verloren gegaan is, het blijft een mysterie…! Wel leuk dat je van Pontiac naar Seiko ging, mijn eerste was en Seiko en mijn tweede was een pontiac. :stuck_out_tongue:

1 like

Zeer herkenbaar haha. Je wilt een bepaald horloge, maar het is te duur, dus je zoekt intussen wat rond naar anderen dingen die je effectief ook koopt, maar ten slotte eindig je wel met het horloge dat je in de eerste instantie wou. Moraal van het verhaal: wil je iets, spaar er voor en koop het gewoon, opdat je geen andere dingen koopt. :stuck_out_tongue:

1 like

Seiko banden verliezen is niet dom. Lijkt me gezond, en wat er nu op zit past prima. Dus draag 'm in goede gezondheid. :slight_smile:

1 like

Jaren terug kwam mijn buurjongen met een koffer vol replica’s, tussen de Rolex en Breitlings viel mijn oog op dit model (rechts). Geen verstand van horloges. Wist niet wat een chronograaf was, hij werkt ook niet trouwens, zag ik net :grin:.

Jaren later vond ik de zwarte versie op BVA Auctions, gloednieuw, ongedragen, fullset, met nog maar een paar minuten voor sluiting, was wel al op geboden. Ik dacht 1x bieden, that’s it. Gewonnen! Onder €1000. Zonder overleg. Moest voor de eerste keer op het matje komen bij de baas. (niet de laaste).

And so it began…

Replica vond ik onlangs in mijn bureau la, loopt ook nog…

3 likes

Waar het allemaal niet kan beginnen :’)
Thanks for sharing!

1 like

Met de 34mm Rolex 15210 met deze blue sunburst dial en engine turned bezel is het voor mij begonnen, dit was iets van ruim 25 jaar geleden.

gr JK

4 likes

Op mijn 40ste kocht ik mijn eerste serieuze horloge. Met geld op zak vond ik dat deze mijlpaal gevierd mocht worden.

Op hetzelfde moment zou ik ook beginnen met de training voor mijn PADI duikdiploma. En ik had toch echt een duikhorloge nodig. Een Suunto of iets dergelijks lag het meest voor de hand.

De liefde voor mechanische horloges zorgde voor een andere en vanuit duikperspectief onorthodoxe keuze.

Dus lag ik in het zwembad en in de Vinkeveense Plassen met mijn Omega Seamaster Professional 300M Peter Blake.

Sinds die tijd heeft de Seamaster tal van meer exotische duikplekken gezien. Is heel lang mijn daily beater geweest en zo nu en dan krijgt hij nog steeds polstijd. Een vaste waarde in de collectie die nooit meer weggaat.

7 likes

En het is een schoontje! Het valt me op dat een ‘eerste horloge’ vaak te pas komt bij een mijlpaal, ik denk gevoelsmatig te begrijpen waarom :slight_smile: Leuk om overigens te horen dat je twee passies gecombineerd hebt. Bij mij is dat filosofie en muziek - ja hoor, ook daar duik ik in met mijn horloge hehehe

1 like