Horloge om de pols maar waar? Incl een poll uiteraard 🥳

Waar om de pols dragen jullie je horloge? En waarom?

  • Voor het uitstekende deel van je spaakbeen/pols dus richting je hand.
  • Op het uitstekende deel van je spaakbeen/pols.
  • Achter het uitstekende deel van je spaakbeen/pols.

0 stemmers

A:Voor het uitstekende deel.

B: Op het uitstekende deel

C: Achter het uitstekende deel

Voor mij altijd een A en iets los.

4 likes

Voor mij achter de knobbel, de andere 2 varianten vind ik niet comfortabel.

2 likes

Nou met die verstelling van mijn band draag ik hem altijd iets losser en erachter vind ik vervelend. Meer erop of ervoor zou ik zeggen. Maar heb hem soms zo los dat ik hem weer wat strakker zet want zo ver naar achteren voelt niet lekker.

De kroon prikt helaas dan wel in mijn hand

2 likes

Heel los om de pols. Dus liefhebber van wat gewicht in het horloge. Rubberen en leren bandjes? Nou nee. Dat werkt dan niet…

1 like

“uitstekende deel”

:wink:

1 like

Op of achter. Denk meestal op, maar ik heb geen ontzettend uitgesproken pols bot.

Btw, deze discussie komt elke 3 maanden @Pauwelix. Waarom nu.

4 likes

Ik moest even zoeken welke knobbel je bedoelde, maar die zat onder mijn horloge.

3 likes

Dit is wat ze in het Amsterdam de penose manier noemen (vooral met goud of een two-tone). Ik draag mijn seamster ook zo als ie op staal zit want zit het lekkerst idd, en dan kan hij een beetje heen en weer.

1 like

Dat vind ik echt episch k*t. Draag horloges vrij strak denk ik.

Als ik mijn pols buig wil ik niet de kroon voelen

1 like

Snap ik en met een rubberen of leren band heb ik dat ook. Maar op staal draagt het lekkerst alsof het een armband is

1 like

Nee… al draag ik inderdaad graag horloges op rubber of leer.

Stalen band draag ik ook strak.

Ik draag m altijd om m’n nek

1 like

Ieder zijn meug uiteraard :wink:

1 like

image

Is that you?

4 likes

Dan weet ik wie ik in het nieuwe jaar op negeren moet zetten🤣 en de discussie is 2 maanden en 3 weken oud het was mijn beurt volgens de mods.

Zag vd week iemand in de supermarkt die had zijn horloge zowat tegen zn elleboog aanzitten. Ik dacht 2 dingen, één een t shirt das gedurfd en twee dat moet toch oncomfortabel zitten.

1 like

Ik vind het al bijzonder dat mensen hem dus echt op of voor het uitstekende deel dragen :joy:
Zodra het bandje ook maar iets te los zit is het haast net zo erg als een boxershort die in je naad zit :thinking:

1 like

Oké een “spaakbeen” … :thinking: ik had er dus nog nooit van gehoord. Opgezocht en dus weer wat geleerd. Dank je wel @Pauwelix, ik ben heel blij.

Oh enne, bij mij schuift 'ie van A naar C en weer terug.
Aangezien ik daarvoor niet kon kiezen heb ik voor C gekozen. Logisch toch?

2 likes

Vaak binnen…soms ook buiten. :nerd_face:

4 likes

Dit topic is al een aan de beurt geweest!

2 likes

Achter.
Het horloge moet vrij strak zitten zonder dat het kan schuiven.
Wanneer het voor of op het uitstekende deel zit, dan knelt het bij bewegen pols en komt er ook spanning op band en/of beperkt mijn beweging.
Verder een kwestie van smaak, maar vind ik dat een horloge mooier tot haar recht komt wat verder terug van de hand.

1 like