IWC only (Deel 1)

Alles wat in Nederland 2de hands aangeboden wordt in de hogere prijsklasse is dood jouw handen gegaan :joy::joy::joy:

1 like

Hah bedankt! Als je wat achtergrondinfo hebt over de herkomst en service historiek, dan zou ik je daar heel dankbaar voor zijn :wink:

1 like

Pas vandaag weer een IWC om gedaan:

Imgur

Blijft een mooi horloge, heb hem vaker op leer gedragen, maar de stalen band is eigenlijk wel mooier.

20 likes

Wel nog even een grijze handelaar ertussen :joy:

1 like

Pb gestuurd

1 like

Hier een nieuw lid met een grote voorliefde voor IWC. Ik bezit momenteel 2 IWC’s, namelijk een witgouden IWC Portuguese Chrono-Automatic (IW371431) en recent de bronzen IWC Pilot’s Watch UTC Spitfire Edition “MJ271”. Zie voor meer informatie mijn voorsteltopic, maar hier nog wat plaatjes:

De MJ271 is eigenlijk niet goed op de gevoelige plaat vast te leggen. In het echt is het een heel bijzonder horloge.

23 likes

Heel mooi IWC duo zeg :smiley::+1:

Dat is een hele mooie Portuguese!:heart_eyes:

Dank!

Ik heb er ook echt heel lang om gezocht en toen er eindelijk een in goede staat voorbij kwam (in 2017), ben ik ook zo gek/enthousiast geweest om op en neer Rome te vliegen om hem te bezichtigen en op te halen :upside_down_face: Zie het dan nog steeds ook als het pronkstuk in mijn collectie.

3 likes

Zeker de moeite waard geweest!

Wow dat is pas toewijding! Bijzondere kleur ook. De witgouden versie komt dus met een soort slate gray wijzerplaat? Ziet er goed uit.

1 like

Prachtig duo, ik moet het doen met 1 IWC…

17 likes

Ja, de IW371431 is voor zover ik weet de enige witgouden / slate grate gray combi ooit uitgebracht voor de Portuguese. Volgens mij tot t/m 2006. Die van mij is ook van dat jaar.

2 likes

Erg mooi! Vooral de 3 data boven elkaar (verwijzend naar een soort van hoogtemeter in de cockpit van het vliegtuig) vind ik er gaaf!

2 likes

Prachtig duo :trophy:

Goede keuze, recent op de kop getikt?

1 like

De Portuguese (pre-owned) in 2017 en de MJ271 is nog geen paar weken oud (ik schijn 1 van de 2 te bezitten die in Nederland geleverd zijn). Nu dus volop aan het genieten van het veranderend patina-effect van de MJ271; dat is helaas niet goed op de foto vast te leggen.

1 like

Mijn IWC


Lang gezocht naar een mooi exemplaar, hoefde niet verder dan naar Hilversum te rijden!:grin:
Voor de toekomst staat er een 3777-14 op de verlanglijst.

15 likes

Mooi!

3548… nooit gekocht, spijt van…

2 likes

Dank je en inderdaad erg gaaf model maar helaas de keuze gemaakt om de Rolex OP te houden dus deze mag weer gaan…