Alles wat in Nederland 2de hands aangeboden wordt in de hogere prijsklasse is dood jouw handen gegaan
Hah bedankt! Als je wat achtergrondinfo hebt over de herkomst en service historiek, dan zou ik je daar heel dankbaar voor zijn
Pas vandaag weer een IWC om gedaan:
Blijft een mooi horloge, heb hem vaker op leer gedragen, maar de stalen band is eigenlijk wel mooier.
Wel nog even een grijze handelaar ertussen
Pb gestuurd
Hier een nieuw lid met een grote voorliefde voor IWC. Ik bezit momenteel 2 IWC’s, namelijk een witgouden IWC Portuguese Chrono-Automatic (IW371431) en recent de bronzen IWC Pilot’s Watch UTC Spitfire Edition “MJ271”. Zie voor meer informatie mijn voorsteltopic, maar hier nog wat plaatjes:
De MJ271 is eigenlijk niet goed op de gevoelige plaat vast te leggen. In het echt is het een heel bijzonder horloge.
Heel mooi IWC duo zeg
Dat is een hele mooie Portuguese!
Dank!
Ik heb er ook echt heel lang om gezocht en toen er eindelijk een in goede staat voorbij kwam (in 2017), ben ik ook zo gek/enthousiast geweest om op en neer Rome te vliegen om hem te bezichtigen en op te halen Zie het dan nog steeds ook als het pronkstuk in mijn collectie.
Zeker de moeite waard geweest!
Wow dat is pas toewijding! Bijzondere kleur ook. De witgouden versie komt dus met een soort slate gray wijzerplaat? Ziet er goed uit.
Ja, de IW371431 is voor zover ik weet de enige witgouden / slate grate gray combi ooit uitgebracht voor de Portuguese. Volgens mij tot t/m 2006. Die van mij is ook van dat jaar.
Erg mooi! Vooral de 3 data boven elkaar (verwijzend naar een soort van hoogtemeter in de cockpit van het vliegtuig) vind ik er gaaf!
Prachtig duo
Goede keuze, recent op de kop getikt?
De Portuguese (pre-owned) in 2017 en de MJ271 is nog geen paar weken oud (ik schijn 1 van de 2 te bezitten die in Nederland geleverd zijn). Nu dus volop aan het genieten van het veranderend patina-effect van de MJ271; dat is helaas niet goed op de foto vast te leggen.
Mijn IWC
Lang gezocht naar een mooi exemplaar, hoefde niet verder dan naar Hilversum te rijden!

Voor de toekomst staat er een 3777-14 op de verlanglijst.
Mooi!
3548… nooit gekocht, spijt van…
Dank je en inderdaad erg gaaf model maar helaas de keuze gemaakt om de Rolex OP te houden dus deze mag weer gaan…