John Mayer's horloges gestolen.

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7552790&rid=0#msg_7552790

Volgens dit bericht is zijn collectie gestolen. Had een paar mooie horloges.




3 likes

Oei… Mayer had wel meer dan ‘een paar’ mooie horloges uiteraard. Zou hij de hele boel thuis op een kastje hebben liggen?

Ik mag aannemen een kluis, alarm en verzekering. Maar ze zijn toch binnen gekomen en hebben het meegenomen.

Ai ai ai.

Tja…Je moet je ook afvragen of je met je hele hebben en houden alles op internet moet gooien. We doen dit zelf ook en verscheidene forumleden zijn hier ook al eens slachtoffer van geworden.

2 likes

Schijnt 25% van zijn vermogen in horloges te hebben gestoken, wat neer komt op 10 miljoen dollar

5 likes

Toch denk ik dat de waarde 'm minder doet dan het verlies van een aantal onvervangbare horloges. 'T zal je gebeuren…

3 likes

Dat forumleden al slachtoffer zijn geworden wist ik niet, is dat echt aantoonbaar gebeurd?

Oei. Als fan van zijn (oude) muziek vind ik dit extra zuur. Hij had een paar unieke stukken. Die laten zich volgens mij daarom ook niet erg gemakkelijk verhandelenen, laten we hopen dat ze snel weer opduiken en op zijn nachtkastje liggen.

3 likes

Ik zou dan uitkomen op 100 euro :slight_smile:

7 likes

Ooh wat een klotestreek. Hij had echt een bijzondere collectie.
Toffe kerel ook volgens mij.

1 like

Zie hier…
https://www.horlogeforum.nl/t/inbraak-jasper-lijfering/137661

Even zoeken op inbraak en je vind nog veel meer topics. Criminelen lezen mee en zien via facebook of iemand thuis is.

1 like

Er zitten een paar unieke horloges tussen, ik ben benieuwd of die wel verhandelbaar zijn. Je kan moeilijk je horloge showen met ‘this one belonged to John Mayer’.

2 likes

Er is ook markt voor gestolen kunst, objecten die vaak unieker zijn dan een horloge want er is er maar één van.

Heb even meegeturfd via Chrono24. Aan het eind van “Talking Watches” ligt er voor een slordige €430.000,- (conservatief gehouden) aan horloges op de bar en dan reken ik de Panerai (dacht ik) die er ook ligt maar niet besproken is niet eens mee :scream:

Rot. Ongeacht hoeveel geld de beste man heeft, er kunnen stukken bijgezeten hebben die hem nauw aan het hart lagen, en die je niet op 1-2-3 vervangt. Dat maakt dit event even zwaar om dragen als voor elke andere horlogeliefhebber.

3 likes

CBS Local Los Angeles meld een totale roofwaarde van tussen de 100K en 200K aan horloges en gitaren. Moet 95% in de kluis hebben liggen ergens anders waarschijnlijk. Blijft vervelend van dat mogelijk unieke stuk wat er bij zou kunnen zitten.

Reden dat ik ook maar telkens een paar horloges in huis heb en de rest in de kluizen bij de banken.

Maar tja, dat laatste is ook geen garantie

https://www.ad.nl/binnenland/kluiskraak-in-rabobank-uitgevoerd-door-professionals-een-klassieke-kraak~af6741dd/

Nu ik er nog eens bij stil sta, de garantie passen/documenten van die horloges liggen er ook… Toch maar even bedenken hoe dat anders te regelen.

Dan heb je hopelijk ook verzekering :thinking:

Daarom: kluis bij de bank.

1 like