Koremans Uurwerkreparatie in Chaam 👍

Mijn Certina Blue Ribbon uit de jaren ’70 (waarvan de onderhoudsgeschiedenis onbekend was) heeft vorige maand een onderhoudsbeurt gehad bij Koremans Uurwerkreparatie in Chaam (NB, nabij Breda). Toen ik het horloge wegbracht werd aangegeven dat het ca. twee weken zou duren.

Een week later ging ’s avonds de telefoon dat het horloge klaar was en opgehaald kon worden :+1:
Het horloge loopt zeer goed, en de prijs voor dit onderhoud (€ 40,-) was alleszins redelijk.

Kortom: Deze Brabantse horloge- en klokkenmaker is een aanrader.

8 likes

Kleine reparatie(het plaatsen van een nieuwe ds ring in een oude certina ds) hier laten doen. Was in een mum van tijd gedaan, klaar terwijl u wacht. Leuk gesprekje daarna, duidelijk een liefhebber, ik zal hier zeker vaker naar toe gaan!

1 like

:+1::+1::ok_hand: Volledig mee eens.
Zeer plezierig adres, hr Koremans is een zeer toegewijd.

1 like

Wederom een goede ervaring. De wijzer van een jaren 50 delbana zat los. 1,5 week later een telefoontje dat hij klaar was, prijs was prima, horloge functioneert weer zoals het moet.

1 like

Een tijd terug weer een keer bij Koremans geweest, dit keer voor een 40 jaar oude Seiko quarts die niet meer liep. Jan gaf aan dat hij ‘normaal niet zoveel op heeft met Seiko, maar er wel eens naar wilde kijken’.

Een week later was de Seiko klaar. Het uurwerk heeft een beurtje gekregen en liep weer als een zonnetje. Met complimenten voor mijn mooie Seiko :slight_smile: Wederom erg tevreden.

1 like

Weer een prima ervaring met Koremans. Ik had de verkeerde pushpins gebruikt, kreeg de band er niet meer af… In no time geregeld en voor een absurd lage prijs. Ga er de volgende keer zeker weer naar toe!

1 like

Een korte update: Jan gaat met pensioen. Er is helaas geen directe overname van de werkplaats.

Oh wow, super heftig!

1 like

Huh, hij is toch gestopt? Althans, de laatste keer dat ik er langsreed, dat was vd zomer, was het huis/werkplaats in de verkoop of al verkocht.

Wel erg klote!!

1 like

En zo prutsen er heel wat “professionele” horlogemakers in den lande de boel bij elkaar… …al wat langer geleden zat er een Koremans in Rotterdam. Dat was ook een prutser trouwens - en ik spreek uit ervaring. Vraag me af of het (een keer verhuisd?) dezelfde is.

1 like

Klopt dat hij van de zomer is gestopt, heb hem nog proberen te bellen, helaas nam hij niet meer op.
Maar ja, horloge waar je geen ene moer aan hebt, en 60 euris " service kosten " .
Gekeken naar een donor uurwerk, 6620 is lastig vinden.

1 like

Dat denk ik niet. Ik liep vroeger al naar school langs de werkplaats van ‘deze’ Koremans en dat is toch alweer ruim 30 jaar geleden. Ik vind het erg vervelend voor @Liga dat hij een vervelende ervaring heeft gehad in Chaam. Dit is niet zoals ik Jan ken(de) en ook niet iets wat ik zou verwachten van iemand die de opleiding uurwerktechiek heeft gevolgd. Op internet is het gemakkelijk elkaar verkeerd te begrijpen, laat me duidelijk zijn: Ik twijfel niet aan het verhaal van @Liga maar schrik er eerder een beetje van.

1 like