Microbrand only (Deel 2)

7 likes

Incoming, thanx :wink:

5 likes

Ben benieuwd hoe je hem vind als ie binnen is! Zeer vriendelijke klantenservice ook bij Cestrian

1 like

Kan worden pre-ordered voor shipping in december

1 like

Even een update omdat ik een tijdje terug deze vraag stelde, en ik het wel zo netjes vind om jullie in the loop te houden. Want jullie doken er als haviken bovenop, om mij van advies te voorzien van microbrands en niet-microbrands:

En toen ik eenmaal alles had laten bezinken, was ik klaar om voor deze Erebus te gaan:

Maar alsof het niet had mogen zijn, was deze eigenlijk al vrijwel direct uitverkocht. En toen heb ik het laten liggen, want de gitzwarte indices lagen wel erg zwaar op de maag naar mijn idee.

Helemaal omdat het idee van Zoldar in m’n hoofd was geplant van een LLD, een witte. Wow wat is dit mooi. Alles wat verfijnder en geraffineerder dan bij de Doxa Sub 200, laat staan bij de blokkerige Erebus.

Maar na kort beraad (ja lang hoefde het niet te duren), kwam ik erachter dat de prijs zo fors is en de aanbiedingen zo gering, dat ik deze op de lange baan schuif. Uitstel, geen afstel.

Maar om die periode toch door te komen, stuitte ik online net op een aanbieding van deze Squale 1545. En die is nu incoming. Ik denk dat ik Squale tekort doe als ik zeg dat het een lekkere tussendoorsnack is tot ik de LLD kan veroorloven.

Helaas weer geen microbrand. Jammer dat er tot nog toe weinig witte dial/witte bezel duikers te koop zijn. Die Zodiac waar ik mijn vraag mee begon, blijft voor mij wel hangen trouwens. Net als de Longines skindiver in het spierwit.

Bedankt allemaal. Nu ga ik weer even bij de voordeur liggen!

7 likes

De 1545 van Squale is top. Draagt lekker (meeste polsmaten). Deze witte uitvoering kende ik nog niet. Ben benieuwd naar de foto’s.

Cincinnati Watch Co maakt ons lekker met Architecture Champleve (voor ingewijden, laser ipv handwerk) overvakken met Japans(?) grand feu email. De teaser doet watertanden, maar het is goed te vermelden dat er een volledig custom lijn aan cloisonné email wijzerplaten beschikbaar was/is die voor behoorlijke prijzen werden gesleten (zeg 2000-3500). Wat dit gaat worden weten we nog niet, maar ik vind het sowieso al erg leuk dat Cincinnati Watch Co blijft vernieuwen, niet alleen met ontwerp, maar ook artisanaal produceren.

Dat we het nog bijna hebben nagelaten de stroopwafel van 5500 euro te eren hier. (De rosé gouden wijzerplaat met Parijspatroon moeten gewoon we gelijk vergeten. Dat is niet voor de vaderlandslievenden…) Lebois & Co als revivalmerk is toch ook gewoon een micro?

3 likes

Hier wordt niet over gesproken. Ze hebben stroopwafel getrademarkt voor horloges. Nu mag niemand anders

Brunmontagne

Die nog voeren.

1 like

Nu ben ik geen expert, maar die van Brunmontagne was wel wat plat van boven.

1 like

Kiwame plaagt ons met donkere beelden van een (nog) creatievere uiting dan tot zover. Yane. Een Japanse tank, maar toch anders dan Credor ons gaf.

5 likes

Bij Beaufort hadden ze nog wat slijpsels over, dus maakt Maen daar nu gebruik van… :wink: of anders bekeken, de trend zet door. 37 Ultra Slim. Dressy. Mijn eerste indruk is dat omwille van die trend de impact minder is en dat ik wat karakter mis die bij de oorspronkelijke 37 Ultra Slim met KS wel aanwezig was.

De plaatjes van Fratello.

5 likes

Selten, hot off the steamer… Verder weten we nog niets

2 likes

Blijf ze aantrekkelijk vinden. Had toen bijna die graffiti NY gekocht…

1 like

Ja, maar 5500 euronen is natuurlijk waanzin.

Via de Hodinkee reportage gaat het hier nog om een prototype. De prijs voor dit originele werk: 5000usd. Dat is wel even slikken en niet meer de affordable grand feu die eerst werd gelanceerd. Jammer. Hodinkee bagatelliseert de kast een beetje, maar ik heb altijd stevig beweerd en blijf erbij dat bij de originele grand feu de kast écht te dik was voor de stijl. Deze kast volgt de dikte van de eerdere special editions met cnc parelmoer. Bovendien is het een passende mm kleiner: “The dial is set within a compact 38mm stainless steel case, with a thickness of 9.95mm and a lug-to-lug measurement of 44.5mm.” voor mij is dat wezenlijke vooruitgang die hopelijk niet beperkt blijft tot dit wat dure model.

1 like

Op de foto van Fratello bleef die nogal plat, maar onder de lens van Peter Kotsa kan ik niet anders dan het ermee eens zijn dat die onyx variant heel aantrekkelijk overkomt. Heeft klasse. Die andere mineralen blijven ietwat rommelig in mijn ogen. Misschien gewoon niet de beste keus plak of mooiste stenen. https://youtu.be/vdoJMZnB6fM?is=rcrJhj93km1c-j8y

Met wederom dank aan Mainspring: het Canadese Solios heeft een nieuw solar quartz stalen sporthorloge in de aanbieding. Rond de 500usd meen ik gelezen te hebben, dus dat lijkt flink voor eenvoudige Seiko Epson aangedrijving. Ik weet niet zeker of ik het merk nou al eens ben tegengekomen, maar het kwam me bekend voor. Het overduidelijke probleem: voorgaande producten waren makkelijk te vergeten. Van de flauwe Skagen-achtige ontwerpsoort, erg vlak. Maar de laatste foto laat zien dat je mogelijk toch wat mist, want tenminste een voorgaand horloge heeft een kromming die doet denken aan de opmerkelijke cocktailserie van Tusenö recentelijk.

1 like

Echt een behoorlijk geslaagde kast dit. Wowzers

1 like

Montfort uit Zwitserland. Een niche micromerkje. Ik kende het nog niet, maar er staat er een op Chrono24 in stemmig rood dat me het merk liet opzoeken. Gehard staal, 3D printing, creatieve wijzerplaten.

Er werd op HF in 2019 aleens over gepost: Montfort, kent iemand dit merk?

1 like