NA alle puzzelstukjes vallen op zijn plek an early X-mas story

Setting the scene

En nee het is dit keer geen 007 swatch :innocent:
(die heb ik namelijk allemaal al)

Op een vroege vrijdagochtend, we schrijven vrijdag 4 december anno 2020.
Hoe het kwam, ik heb eerlijk geen idee maar opeens kwam weer een horloge voor de zoveelste keer in mijn gedachten.
De Omega Seamaster Diver 300M James Bond Limited referentie 210.22.42.20.01.004

De kennismaking was bijzonder, nog niet heel erg lang ben ik in de ban van horloges, dat heeft u allemaal al eerder mee kunnen lezen (en mocht u dit niet gedaan hebben maar alsnog willen doen omdat u toch tijd over heeft … Mijn reis door de horloge wereld).
Maar op een zekere dag in september 2019 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik de AD binnengestapt.
Ik wilde namelijk wel eens meemaken hoe lastig het nu was om een Rolex te kopen bij de AD. De eerste keer dat ik deze schoenen aan had, en best een beetje spannend.

Natuurlijk nagedacht over het horloge wat ik om had, mijn nog recente speedmaster om toch een beeld te geven dat ik “serieus” was met horloges (achteraf moet ik hier heel erg om lachen maar goed dit is wel oprecht hoe het is gegaan).

Goed die Rolex was maar wat moeilijk en meneer zei “ik zie dat u een mooie omega draagt, heeft u de aankondiging van de nieuwe Omega al gezien?”, en ja … dat had ik.
En u raadt het al … dit was de Seamaster Diver 300M James Bond Limited, die was mij niet ontgaan.
De roots van mijn horloge gekte vinden hier hun oorsprong, de Swatch 007 vilain collectie, op zoek naar de Hugo Drax (inmiddels allang gevonden)

Goed een fijn gesprek gehad, de Rolex was niet mogelijk een inschrijving op de Seamaster wel en daar mocht ik nog even over nadenken.
Lang verhaal kort 3 dagen later een mail gestuurd en ingeschreven op deze Seamaster ik MOEST hem hebben.
Dat liep even anders, helaas kwam hij voor mij niet beschikbaar, en werd mijn inschrijving uiteindelijk beloond met een prachtige OP die ik nog steeds met veel plezier draag.

Maar ja … die Omega Seamaster Diver 300M James Bond Limited, ben hem nog eens tegengekomen bij een Belgische AD op de website, op voorraad (gebeld en ja echt hij was er echt) maar op dat moment had ik even de funding niet.
En ach … ik had toch al een mooie collectie.
En zo ging dat maar door.

Tot vrijdagochtend 4 december, zonder enige aantoonbare aanleiding weer een google naar deze referentie 210.22.42.20.01.004.

Niets beschikbaar, nouja wel bij een grijze jongen maar … die premium daar had ik geen zin an en eigenlijk had ik ook niet echt budget, maar ok … vooruit … zal ik dan toch maar een gezocht topic openen … ach waarom ook niet.
En voilla … daar stond hij opeens mijn gezocht topic … IK ZOEK DIE OMEGA Tribute naar James Bond !

En wat schetst mijn verbazing binnen no time een paar reacties waaronder @ W2them roept … JUH SJ44K hij staat gewoon in het blauw joh ! En ook niet even … al bijna een maand ofzo.

Waarop @Cobretti (degene die hem in het blauw had staan) reageert … Klopt maar ik heb hem letterlijk NET aangeboden bij Chrono24 (zei kopen tegenwoordig ook horloges op).

Er gebeurde heel veel op dat moment in mijn hoofd, opeens werd ik geconfronteerd met mijn nalatigheid, ik had het blauwe gedeelte niet goed in de gaten gehouden.
Was ik 3 uurtjes eerder geweest had ik kans gemaakt, maar nu … net door mijn vingers heen glipte deze beauty alweer.
DRAMA alom !

Echter ook begrip, want tja @Cobretti was duidelijk, als ik een deal maak dan staat deze, ik ben een man van mijn woord.
En respect daarvoor.

Maar toch stiekem even een PM, hoe rond is die deal ?
Nou na wat navraag bleek dat nog net niet beklonken te zijn, en eerlijkheid gebied mij te bekennen dat ik ook echt mijn best gedaan heb om mij van mijn beste kant te laten zien.
Super betrouwbaar, en genegen om datzelfde weekend nog richting Belgie te rijden om hem op te halen en cash te betalen.
Puur gemak en zekerheid.

Goed de rest is geschiedenis, we kwamen een deal overeen, en als klap op de vuurpijl nog geen paar uur later werd @Cobretti zijn grail aangeboden en kon deze deal niet op een beter moment komen en gaan zoals het ging.

Some things are ment to be !

Uiteindelijk diezelfde vrijdag mocht ik bij @Cobretti op de koffie (en hij heeft verdomd goeie koffie kan ik u melden) En onder een heerlijke terras verwarming hebben we heel snel de deal rond gemaakt om vervolgens nog zeer lang gezellig over horloges maar ook vanalles en nog wat te kletsen.

Wat was dit een toffe ervaring ! Vrijdag 4 december is een dag om niet snel te vergeten.

Maar @sj44k waar hebben we het nu allemaal over ? Wat is dit magische horloge nu precies ?

Nou let op.
De Omega Seamaster Diver 300M James Bond Limited referentie 210.22.42.20.01.004 is in een oplage van 7007 stuks gemaakt. Stuk voor stuk voorzien van hun eigen nummer geplaatst op de kast op een 18k gouden label

Ter viering van de 50ste verjaardag van de bond film On Her Majesty’s secret service is er op de 10 uur positie heel gerafineerd een 50 geplaatst in de lumen

Het bekende Bond logo met “trekken en velden” is met laser gegraveerd op de keramische dial, leuk detail de diameter van het midden is precies 9mm het kaliber (.380 ACP) van de Walther PPK die James nog immer graag gebruikt om de slechteriken mee om te leggen.

Tevens een leuke referentie op de datumschijf waar de 7 duidelijk in het 007 font is gezet.

En last but not least op de 12 uur positie het familie wapen van James Bond in 18k goud.

Kortom 1 grote tribute naar James Bond, en behalve dat een heel fijn horloge dat enorm mooi is afgewerkt geleverd in een fantastische doos voorzien van een metalen strap, rubberen strap een bandwissel tool en een travel pouch.

Wat een knaller ! Wat een mooi horloge wat echt “the next level” introduceert in mijn collectie.
Voor nu kan ik rustig sterven :blush: Al weten we allemaal dat dit vaak voor de gemiddelde horloge gekkie een gevoel voor korte duur is.

Maar met alles wat er gebeurd is, en ook de bizarre timing voelt dit echt aan als een klein pre kerst wondertje … ik hoop dat u er van mee heeft kunnen genieten !

PLAATJES ! (geleend van @Cobretti)




En uiteindelijk om mijn eigen pols !

123 likes

Toen ik het eerste plaatje zag van 007 wist ik het meteen! Veel draagplezier erg mooi. :v:t4:

1 like

… zeker, ik ben er zelfs een beetje hebberig van geworden! :sunglasses:

Wát een fraai horloge, wat een leuk “meant to be” verhaal en hoe fijn is het om jouw enthousiasme te lezen. Wens je veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Wat een enthousiast verhaal en gaaf horloge! Leuk om te lezen!

Stel dat nog even uit en draag hem in goede gezondheid!:smile:

2 likes

Je enthousiasme en blijheid spatten ervan af, en geen wonder. Het is een prachtig horloge. Van harte gefeliciteerd, veel draagplezier en blijf alsjeblieft nog lang onder de levenden :wink:!

1 like

Alle 007 details zijn leuk en discreet verwerkt, mooi gedaan.
Mooi horloge totdat jou wristshot als laatste ten tonele verschijnt .
Ja die laatste foto maakt dat ik je ineens volkomen begrijp , prachtig! Wat een prachtig horloge heb je jezelf gegeven.

1 like

:grin:
Leuk verhaal, top aankoop :ok_hand:t4:, gefeliciteerd.

1 like

Prachtig horloge. En een erg leuk geschreven verhaal :grin:

1 like

Heb dit met plezier gelezen en ben blij dat ik je kunnen helpen heb :smile:! Had @Cobretti ook gelijk gestuurd dat je hem zocht maar kreeg ook het antwoord ivm chrono24… maar eind goed al goed… :smirk: Veel plezier ermee @sj44k !

2 likes

Heel erg mooi!!

Prachtig horloge! En leuk on te lezen zo, Herk veel plezier er mee!

Gelukkig gaf je niet op!

Want je gaat er nu volop van genieten!! Super mooi horloge! :+1:

8 likes

Mooi verhaal! Veel plezier met dit schitterende horloge!

Ik heb het ‘gezocht’ topic gevolgd en werd er zo blij van, ondanks dat ik er zelf geen voordeel bij had. Het verhaal wordt alleen maar mooier dat @Cobretti dan ook nog zijn grail vindt! Onwijs veel plezier allebei van jullie aanwinsten! Geweldige forum spirit.

2 likes

Gaaf horloge en prachtig verhaal!

1 like

Super knap ding! Heb niet alles gelezen, wel flink alle foto’s bekeken.

Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze hele gave Seamaster! Die zal nu vast veel polstijd krijgen. Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen. Heerlijk om de dag mee te starten😄.

1 like

Hij is mooi @sj44k en de weg er naartoe zowaar nog mooier :ok_hand: Ook een :+1: voor @Cobretti in deze!

1 like

Gefeliciteerd, erg vet horloge!
En Bond is gewoon cool!
afbeelding

2 likes

Geniet van je nieuwe aanwinst, mooie Omega met leuke details!

1 like