NA: Marathon TSAR (WW194007) + Bandjes

Mooi man, maakt hem helemaal af zo. :+1:

1 like

Tof man, en in een keer de juiste endlinks! Kunnen die duitsers nog wat van leren! :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

1 like

Thanks! :slight_smile:

Zoals @Stephannl hierboven al schreef is het horloge inderdaad “beter in balans”. Ik was sowieso al snel van mening dat er iets anders moest komen. De standaard rubberen band kreeg (krijg) ik geen klik mee. Die heb ik dan ook keurig ingepakt en opgeborgen.

Als ik de TSAR ooit weer verkoop is 't rubber in ieder geval nog ‘als nieuw’ … :wink:

Erika’s MN bandje die ik zaterdag heb ontvangen vind ik trouwens ook érrug goed passen bij dit type horloge. Ik ga fijn een beetje wisselen tussen deze ‘Canadian Maple Leaf’ en de MN band. Ik wissel ook bij mijn Sinn tussen de stalen band en de MN, bevalt me prima. Alle andere banden die ik probeer halen het niet bij de MN of de originele stalen band(en). Kwestie van smaak.

@Zarkus, …mailtje naar Sinn dan maar! :rofl: :joy:

2 likes

ga toch terugkomen op mijn MN comment,staal it is staat echt geweldig.helemaal af zo :ok_hand:

1 like

Lekker hoor! :ok_hand:

1 like

Omdat ik er even geen genoeg van kan krijgen :sunglasses: …hier nog even een korte eerste indruk van een paar uur ‘om de pols’, van de stalen band (ref. WW005005CA).

De eerste indrukken!

Zo op de foto ziet het er allemaal erg ‘dik’ en zwaar uit maar in het echte leven valt dat reuze mee. De band is uiteraard zwaarder dan de standaard rubberen band maar dit is qua gewicht en comfort echt prima te dragen. Het hangt er denk ik wel vanaf wat je gewend bent.

De middenlinks van de band zijn best wel een beetje ‘raar’ van (pas)vorm, ze lopen een soort van schuin af waardoor het in eerste instantie lijkt alsof ze verkeerd om gemonteerd zijn. Op bovenstaande foto zie je dat de middenlinks aan één kant hoger liggen dan de rest van de band. Ze komen dus boven de band uit, by design. Geinig.

Mijn polsomtrek is plm. 17,5cm, ik heb 3 schakels (van de 14) uit de band moeten verwijderen om hem goed op maat te krijgen. De 5-gaatjes fijnafstelling in de sluiting had ik exact in het midden zitten, maar die heb ik inmiddels iets strakker gezet. Zit helemaal prima.

De endlinks sluiten niet helemaal netjes aan op de kast en er zit ook een tikje speling in. Ik heb het vermoeden dat het met de dikte van de bandpennen te maken heeft, die zijn 1.8mm. Komen uit eigen voorraad, er zaten namelijk geen pennen bij de band. Dat vond ik trouwens wel een klein minpuntje, niet in de minste plaats omdat de pennen uit de rubberen band niet heel makkelijk te verwijderen zijn. Je mag dus zelf voor bandpennen zorgen. Gemiste kans.

Maar goed, de band zit nu prima. Kan altijd nog even naar Marathon mailen om te vragen welke bandpennen zij standaard gebruiken. Goed idee? Ja, eigenlijk wel! :wink:

Wanneer komt de eerste kras? Op de sluiting…

De fliplock van de sluiting is glad in tegenstelling tot de rest van de (‘brushed’) band. Zal wel een designdingetje zijn. Had van mij niet per se gehoeven, ik denk een krassenmagneet. Over het algemeen ben ik erg zûnig met mijn horloges daarom doet die eerste kras altijd pijn. Maar goed, het blijft wel een gebruiksvoorwerp dus tja.

De duikextensie maakt de band zo’n 2 schakels langer. Ik zal hem zelf nooit gebruiken, maar toch erg leuk dat het er op zit. Het voelt overigens allemaal erg solide en netjes afgewerkt aan. Maakt dit ook geen goedkoop bandje. Blij mee.

That’s all for now! :grinning:

5 likes

…en dan krijg je gelijk de volgende reactie:

Thank you for your Marathon watch repair and maintenance inquiry. Please provide a copy of the receipt of the bracelet along wit your physical address and phone number. I will send the spring bars.

Dat is wel erg vriendelijk! Ik had slechts naar de juiste maat gevraagd en krijg dus nieuwe (de juiste) bandpennen toegestuurd terwijl de band niet rechtstreeks bij ze is gekocht.

Dikke chapeau voor Marathon Watch Company in Canada, goede customer service! :ok_hand:

1 like

Ik ben een beetje in de war! :wink:

Niet vanwege deze ruitjesbroek, tja… in 't Gooi [hoe kan het ook anders], maar vanwege de stalen band.

Ik heb de nieuwe stalen band exact één dag om de pols gehad. Het is een ontzettend mooie band, past meer dan prima bij het horloge maar door die stomme Erika krijg ik er (nog) geen klik mee. Komt dat ooit nog goed?

2 likes

Gewoon stug doordragen die stalen band. :+1:

1 like

Heb het vanmorgen nog een uurtje geprobeerd. Gaat ‘m (nu) niet worden helaas. Ik beleef meer plezier aan Erika en dus ligt de stalen band weer keurig in het doosje. At least I’ve tried, … :smiley:

Je hart verliezen aan een Erika is heel begrijpelijk.

1 like

Broertje verkocht zag ik? Wens Mark (@DBsomething) alvast veel draagplezier! :ok_hand:

2 likes

Niets is veilig als de flipperitus toeslaat :sunglasses:

Nee hoor, het is eerder zo dat ik met de Sinn UX en de Mühle Glashütte Seebataillon al twee meer dan formidabele duikers heb. Een derde (de TSAR dus) was me gewoon te veel. Ze kreeg veel te weinig polstijd en dat is uiteindelijk toch zonde.
Maar nu zie ik ineens een “betaalbare” MSAR te koop staan. Daar ben ik al jaren naar op zoek… Heb ik de discipline om hem voorbij te laten gaan of ga ik toehappen?
Ik word er knap onrustig van hahaha

Deze dus:

Prachtig ontwerp, met een opgelegd Maple Leaf.
Maar ik lees ook horror verhalen (het is een automaat) over afbrekende asjes bij het handmatig aanslingeren als hij een tijdje stil heeft gestaan.

1 like

Wat is ‘betaalbaar’ voor een msar? #askingforafriend

1 like

@Stephannl 1.000 US dollar (ex verzenden, invoerrechten en btw uiteraard).
Hij is in nieuwstaat.

1 like

Op staal? Mooie prijs voor nieuwstaat denk ik.

1 like

Ik heb eigenlijk al vroeg ‘heel bewust’ gekozen voor de TSAR en was er ook al jaren naar op zoek. Ben er nog steeds bijzonder blij mee trouwens, loopt ook als een zonnetje… :slight_smile:

Verhalen over afbrekende asjes bij de automaat klinkt niet fijn @Roger_Beep , misschien dat een winder dan een idee is? Aan de andere kant zou het bij een horloge van dit kaliber, een echt werkpaard, niet moeten mogen gebeuren. Wat voor een uurwerk zit er in? Een standaard 2824? Die zijn toch redelijk ‘bewezen’… wel leuk die Maple Leaf op de wijzerplaat. Als het al jaren je wens is, en je ziet hem nu voor weinâg staan, tja. Doen!

1 like

Verkoopt Page&Cooper hem niet? Dan heb je geen invoer enzo. is toch al snel 25% alles bij elkaar en dan zit je al rond de 1250 dollar… da’s wel dicht tegen de nieuwprijs van een automaat. Weet alleen niet of de ‘M’ versie nog te krijgen is.

Nee, van de MSAR zijn er maar 100 publiek verkocht, in 2009.

Soort van regenboog poepende eenhoorn is het: tamelijk zeldzaam.
Maar ja, ik heb voornemens en om die nou dezelfde week aan gruzelementen te slaan en doodlleuk die MSAR te kopen is ook zo wat hè :joy:

1 like

Weer wat geleerd! :ok_hand:

Ik heb er een speciale knop voor op mijn toetsenbord!

Van harte alvast met je NA! :wink:

1 like