NA | Omega Seamaster Diver 300M Co‑Axial + Rubberen Band (#108)

Dat was mijn gedachten ook al gepasseerd… maar dat zou ik niet over mijn hart krijgen. Niet bij de OEM, en ook niet bij de Zealande :exploding_head:

1 like

Tja keuzes keuzes…

Ze hadden bij Omega gewoon een witte strap moeten plaatsen.

2 likes

Vertel jou wat over keuzes :sweat_smile: :wink:

3 likes

Ik heb een keuze gemaakt!!!

Maar ik moet nog even wachten tot ik het kan verklappen :grimacing:

3 likes

Wat moet ik met een witte strap? Ik vind de blauwe prima hoor … :rofl:

Oh enne, bewerken met een schaar en/of mes zou mij ook de nodige zenuwen bezorgen. Zonde. Die Zealande banden zijn prima heb ik me laten vertellen, dus als je daar blij mee bent zoals @MannetjeMar dan is het gewoon goed denk ik. Dan maar geen Omega logo op de sluiting. Kijkt toch niemand naar.

De reden dat ik zelf de Zealande band wat ‘minder’ aantrekkelijk vind heeft met de uitstraling te maken. Ik vind 'm te vlak, mist tov. de Omega band de ‘tramrails’ en de structuur. Die bewerkingen vind ik simpelweg mooier. Ik vind ook de vermeldingen van OMEGA en Seamaster leuk. Kortom, dit is ‘mijn band’.

Ik heb al eerder geschreven, ik had er ook zeker geen 300 euro voor betaald. Overigens, nu ik hem in handen heb wél!

Deze band is zijn geld denk ik wel waard hoor. Maar ik heb hem op de gok, vanaf foto’s, gekocht dus dat wist ik niet toen ik riep “jeetje, wat is die duur!”. Nu zou ik dat ietsie genuanceerder brengen, bijvoorbeeld “jeetje, je krijgt best veel band voor deze hoge prijs.:wink:

3 likes

Tjonge, ik verras mijzelf! :see_no_evil: :innocent:

Na twee dagen draagplezier heb ik nog steeds niet de neiging om terug te gaan naar de stalen band, waar ik normaliter na tien minuten het wisselgereedschap alweer ter hand neem bij een ‘vreemd bandje’. Bijzonder.

Deze Omega rubberen band zit echt perfect om de pols en aan het horloge, alsof deze bij het horloge hoort.

Oh wacht, dat is ook zo :wink: … en het bandje smoelt ook nog eens lekker (sportief).

8 likes

Wat een prachtige horloge! Heb heel wat mooie foto’s hiervan zien langskomen. Ben stiekem heel erg jaloers!:grimacing:

2 likes

Dank je wel Kasper. :ok_hand:

1 like

Wat gaaf om al die Seamasters op een rubberen band te zien! Al moet ik zeggen dat ik de stalen band ook nog steeds enorm kan waarderen :heart:.

Ik heb wat twijfels mbt mijn eigen Seamaster en ben benieuwd naar jullie mening.

  • Seamaster verkopen en upgraden naar nieuwer model
  • Lekker houden en niks aan doen (de GMT variant is tenslotte redelijk uniek)
  • Deze Seamster houden en upgraden met een rubberen band

0 stemmers

2 likes

Ik ook, … daarom heb ik gisteren weer gewisseld. De rubberen band is opgeborgen. De Seamaster zit weer aan de voor mij mooie stalen band. Past 'm prima! :wink:

PS Ik heb gestemd voor “Lekker houden en niks aan doen” want inderdaad, deze GMT variant is er eentje die je niet vaak tegenkomt en dat maakt hem extra leuk. Houden dus!

Een “upgrade” met een rubberen band lijkt mij nergens voor nodig. Maar je kunt er wél een rubberen band bij kopen, zoals ik nu heb gedaan. Kun je iedere dag wisselen. Telkens weer een ‘ander horloge’ om de pols. Het smoelt namelijk echt wel anders hoor, vind ik. :wink:

1 like

Goh. :thinking:

Dit vind ik persoonlijk best wel een onverwachte (tussentijdse) uitslag van mijn polletje in het ‘battle-topic’. Staal of rubber?

Tweederde kiest gewoon voor staal. Als ik alle reacties op mijn foto’s van de rubberen band lees had ik eerlijk gezegd verwacht dat de verhouding meer in balans zou zijn geweest. Ik proefde zelfs een lichte voorkeur voor deze rubberen band tov. de stalen. Grappig dus om te zien dat als we ‘moeten’ kiezen, het toch de stalen band wordt. Ik ben het ermee eens trouwens.

Gelukkig heb ik ze nu allebei. Lekker. :sunny:

5 likes

Bij voorkeur erbij, dus mijn blauwe Seamaster én een Moonwatch. Dan ben ik klaar, serieus!
(citaat)

Serieus? :grinning:

1 like

Serieus! Maar ja, ik kan ze nu niet beiden hebben. Prioriteiten. Dus, even tijd voor wat anders … of niet. Ik ben er nog niet uit hoor.

Ik kreeg via PB (uiteraard) direct al twee geïnteresseerden. Die ik beide heb geantwoord dat ik deze blauwe nog niet wegdoe. Sowieso niet voordat ik de Tudor heb gevonden. Ach ja, het blijft een rare tik: Horloges! :wink:

Enne, dit is (en blijft) wel een héle mooie. Vind ik.

8 likes

Deze erbij en klaar.

5 likes

Héél erg fraai, zo’n ouwetje!

Ik vind Omega een ontzettend mooi merk. Ik zou alleen zelf geen vintage meer willen dus in mijn geval zou het de Speedmaster Pro worden, die nu in de catalogus staat. Uiteraard wel de Hesalite uitvoering, 't dichtst bij de geschiedenis. Dus diegene die ik al gehad heb. Maar goed, als gezegd er zijn andere prioriteiten. :sunglasses:

Naar aanleiding van de foto’s hierboven krijg ik de kriebels om even het bandje van de Seamaster te wisselen. Zit nu op staal, … tijd voor rubbâh. :wink:

1 like

Waarom geen vintage meer, kun je prima dagelijks dragen?

1 like

Eens.

Ik vind de huidige lijn van Omega wel erg fraai hoor. Als voorbeeld, de band van de nieuwe Speedmaster verkies ik (in tegenstelling tot veel ‘puristen’) boven de oude. Smaak. Zo zijn er ook velen die roepen dat de band van mijn huidige Seamaster moddervet is en beter een beetje smaller bij de sluiting had moeten zijn (18mm ofzo). Tja, ik vind van niet. Vind het prachtig zoals het is, dat geldt ook voor de huidige Speedmaster Pro. Mooi spul. :wink:

1 like

Begin februari ruilde ik mijn Speedmaster Pro in voor deze Seamaster, een best wel héle fijne dikke duiker. Een gekoesterde wens ging daarmee in vervulling. Grote blij! :wink:

Ik maak elke paar weken een foto voor een HF Foto Challenge, een fotowedstrijd met telkens weer een ander thema (het thema is momenteel: ‘Veiligheid’). Deze Seamaster vind ik best wel een fotogeniek ding. Ik kan de door mij ingezonden foto’s dan ook mooi hergebruiken voor een korte terugblik van ruim twee maanden volop draagplezier.

Hieronder dus … :beers:

Muziek

Het spreekwoord “er zit muziek in” is nog steeds in alle opzichten van toepassing op deze voor mij prachtige duiker.

Ook letterlijk is de klank er eentje om af en toe even bij stil te staan. Als ik mijn oor te luister leg op het horloge hoor ik telkens weer een in balans klinkende … pling pling, plong. Het heeft me in den beginne 's nachts zelfs wakker gehouden. Heerlijk. Nu ligt 'ie tijdens de donkere uurtjes op het nachtkastje. Ik werd er gek van! :wink:

Keukenapparatuur

Diegenen die mijn onzinreacties af en toe een beetje volgen weten dat ik een afwasje op z’n tijd niet schuw. Ik heb zelf geen afwasmachine (nodig). Met een goed gevulde spoelbak ga ik telkens vol goede moed de strijd tegen mijn afwas aan. Dat gaat prima. Wat zo fijn is aan de Seamaster is dat deze zich helemaal in zijn element voelt onder water, in de spoelbak, al dan niet voorzien van een drupje Dreft.

Dat gezegd hebbende, op deze foto hangt mijn Seamaster in de blender. Veiligheidshalve had ik de steker even uit de wandcontactdoos gehaald. Een antwoord op de vraag “Will it blend?” zul je van mij dan ook niet krijgen.

Metalen

Staal, staal en nog eens staal. Voor mij is een sportief bedoeld horloge, een ‘toolwatch’, nooit van edelmetaal. Ondanks alle modehypes, ik vind het niet passen(d).

Bof ik even met deze Seamaster! Deze dikke duiker is ‘één brok staal’, met een fraaie blauwe keramische wijzerplaat en inleg. Perfect in balans. Vind ik. Ik draag mijn sportieve horloges het liefst ook altijd op een bijgeleverde stalen band, maar … voor het eerst heb ik een uitzondering gemaakt door er een originele rubberen band bij te kopen én door die daarna ook werkelijk te gaan gebruiken. Ik schrok ervan. Het is mooi, ik bedoel: Ik vind het mooi! :sunglasses:

Lente

Wat een heerlijk frisse uitstraling heeft deze blauwe Seamaster! De kleur is echt superleuk en ook best wel heel erg draagbaar. Fifty shades of blue, het is elke dag lente met dit horloge om de pols. Serieus.

Glas

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom een duikhorloge soms een achterdeksel moet hebben met glas, waardoor je het uurwerk ziet. Raar. Ik vind dat een modedingetje. Totaal niet nuttig maar maar het bevalt me bij deze wel.

Als ik weer eens zit te dagdromen over half gevulde glazen wil ik de Seamaster nog wel eens van de pols halen, om alle beweging - het kloppende hart - door het glas nader te aanschouwen. Best leuk. Ach ja, beetje raar.

Koffie

In koffie zit cafeïne, dat schijnt stimulerend en verslavend te zijn. Ik heb van dat laatste eerlijk gezegd nog nooit wat gemerkt. Hoewel ik best wel veel koffie nuttig. Maar een dagje zonder, dat gaat me wel lukken!

Een dagje zonder mijn Seamaster? :see_no_evil:
Dat zie ik niet direct voor me. De gedachte alleen al …

Borden

Bij dit thema doemt de gedachte over de eerder genoemde afwasmalaise wellicht weer op, maar gelukkig ging het ditmaal niet over servies. Alles behalve. Het moest een ander bord zijn, jaja. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb zelf maar even het avontuur opgezocht door een rallybord (en een snel klein bijpassend karretje) te fotograferen. Avontuur is ook exact waar deze Omega voor staat. Dit horloge staat onder andere voor het avontuur van een Britse spion, die strak in een smoking gehuld, aan een touwtje uit de oceaan omhoog komt dobberen (zoek de reclameposter maar eens op). Het is een hilarisch beeld. Maar ja, de goede man draagt wel een prachtige Seamaster.

Veiligheid

Zeg @junior, hoe gaat het nu? “Ik sta in vuur en vlam!” … uiteraard, vanwege deze Seamaster.

Ik heb heel even met de gedachte gespeeld om 'm weg te doen, er iets anders voor in de plaats te nemen. Dat zijn bij mij overigens geen vreemde gedachten, ze maken onderdeel uit van de (horloge)tik die ik heb. De gedachten zijn inmiddels alweer geblust, ze zijn overgewaaid en voorlopig beperk ik me tot deze prachtige Omega.

Waarom ook niet? Kijk dan! WOW … :heart_eyes:
Dat ik deze überhaupt mag dragen. Ik voel me bevoorrecht!

16 likes

In maart schreef ik o.a. over het feit dat de sluiting niet oké was. Een van de ‘drukkertjes’ kwam telkens vast te zitten enne, dat probleem bleef maar terugkomen. Vervelend, vooral als het horloge om de pols zit. Krijg je hem dus niet meer af zonder schroevendraaier … :see_no_evil: :wink:

Begin mei, na twee maanden geklooi, was ik er wel klaar mee. Ik heb de band (weer) afgegeven bij S&C met het verzoek de ‘oude’ sluiting niet opnieuw te repareren maar te vervangen door een nieuwe. Ik vertrouwde deze niet meer. Omdat het een nagenoeg nieuw horloge/bandje betrof en dus nog dik in de garantie moest het zaakje opgestuurd worden naar Brussel (OMEGA/Swatch Group).

Vandaag kwam het verlossende woord, ze hebben een nieuwe sluiting aan de band gezet.

Heel erg fijn! :innocent:

Blijft toch mijn favoriete combi, deze Seamaster op staal. Ik ben een fan van deze ‘tramrails’ band. Erg mooi.

Enne, nou kan ik weer fijn wisselen als ik daar zin in heb. Totaal ander smoel, de rubberen band is wat sportiever en de stalen band modetechnisch gezien iets draagbaarder. Blij!

11 likes

Prachtige foto trouwens…:+1:t2:

1 like