NA: Omega Seamaster Pro 300M (Incl. NA Bandsluiting #56)

Afgelopen maandag even naar Jaap (@SuperC) gereden. Waarom? Om een NA op te halen en wat voor eentje. WOW!

Met trots presenteer ik u mijn nieuwe Omega Seamaster Pro 300M (ref. 212.30.41.20.01.003) in de zwarte uitvoering.

OMEGA’s sporty Seamaster collection is a tribute to the brand’s maritime legacy. This exquisite example of our renowned watchmaking pays homage to OMEGA’s dive watch heritage and our adventurous pioneering spirit.

This model features a black dial with a date window at the 3 o’clock position. The distinctive dial is visible through a scratch-resistant sapphire crystal. The black ceramic unidirectional rotating bezel is mounted on a 41 mm stainless steel case with a helium-escape valve at 10 o’clock.

The watch is presented on a stainless steel bracelet. This OMEGA Seamaster Diver 300M is powered by the Co-Axial calibre 2500.

FEATURES
Chronometer
Date
Helium escape valve
Screw‑in crown
Unidirectional rotating bezel

TECHNICAL DATA
Between lugs: 20 mm
Bracelet: steel
Case: Steel
Case diameter: 41 mm
Dial colour: Black
Crystal: Domed scratch‑resistant sapphire crystal with anti‑reflective treatment on both sides
Water resistance: 30 bar (300 metres / 1000 feet)

(Bron: omegawatches.com)

Hierbij wat (eerste) ervaringen, geïllustreerd met een wat plaatjes van eerder vanmiddag. Het is trouwens wel een lastig ding om goed op de foto te krijgen, hij ‘shined’ nogal. :grinning: …iets wat overigens in het echte leven, aan de pols, helemaal niet opvalt en niet te opzichtig is.

Deze SMP is onder alle omstandigheden prima te dragen, volgens James B. zelfs onder een smoking. Overigens het enige moment waarop ik zelf nooit een horloge zou dragen, maar goed mijn nummer is ook geen 007. :sunglasses:

De kast is mooi en strak gepolijst en afgewerkt! Oh, … :heart_eyes:

Dit betreft overigens een gedragen(?), althans tweedehands, horloge en daar zie ik helemaal geen sporen van. Op de laatste foto hierboven lijkt er een beschadiging op de ‘lug’ te zitten, maar dat is reflectie. De kast ziet er perfect en compleet kras-/schadevrij uit, zo ook de band etc. Het lijkt wel alsof dit horloge anderhalf jaar ergens in een kluis heeft gelegen en dat is best fijn. Daar hou ik van, nette horloges! Uiteraard is het ding helemaal compleet, dozen, tags, papieren etc.

Alles zit erbij en ook dat kan ik eigenlijk wel waarderen ondanks het feit dat ik het al opgeborgen heb (dus geen foto’s). Complete nette pakketten doen het altijd goed bij mij en trouwens ook bij een eventuele verkoop. Ik verwacht overigens dat deze SMP voorlopig niet meer van eigenaar veranderd, … :wink:

Wat ik toch ook wel een mooi dingetje vind, is het opgelegde OMEGA logo op de wijzerplaat. Het is jammer dat ik geen ‘echte camera’ meer heb met een fatsoenlijke marco lens, het lukt het me nauwelijks om het mooi op de foto te krijgen. Maar goed, de plaatjes geven wel een aardig beeld.

Deze diepzwarte wijzerplaat is überhaupt een feest! Ik ben niet zo’n grote fan van de opvolger van deze SMP, vooral vanwege de prominent aanwezig lijkende ‘waves’ op de wijzerplaat. Ik zou er wel aan kunnen wennen hoor. Don’t get me wrong. Maar als ik mag kiezen, ga ik voor deze gladde plaat.

Op de achterkant uiteraard het welbekende Seamaster beest…

“Omega launched the Seamaster in 1948 and in the Fifties, the brand felt that it needed a symbol to represent the Seamaster’s diving heritage and ocean spirit. The answer was found by a member of Omega’s design department. Jean-Pierre Borle, who who already created the iconic ‘Observatory’ medallion used in theConstellation models, was inspired on a visit to Venice by an image of Neptune, the Roman God of the Sea, driving a chariot pulled by seahorses. Venice’s famous gondolas too have sculpted representations of Neptune’s Seahorse on each side. If you’ll notice, the seahorse on the Omega caseback wears bridles […] the emblem began appearing on models from 1957.”

(Bron: Via Google)

…en verder geen extra tekst ofzo zodat dit horloge best een mooi en strak achterdeksel heeft. Hoewel het achterdeksel niet zichtbaar is als je hem draagt, ben ik er wel blij mee. Het gaat ook om de details.

Ik ben erg gelukkig met deze nieuwe aanwinst. Wat een feest!!

Dank je wel! :rofl:

85 likes

Mooi man. Geniet ervan.

1 like

Inderdaad mooier dan de nieuwe met de golfjes.

2 likes

Gaaf man, echt een mooi horloge. Zat er stiekem ook weer naar te kijken. Heb hem al eens gehad en je hebt gelijk over die zwarte wijzerplaat, wat is dat lekker zeg. Heb je je Sinn erop ingeruild?

1 like

Ja, helaas was het financieel niet haalbaar zonder inruil en ik wilde deze wel erg graag hebben. Kan ze niet beide tegelijk dragen, dus ik mis 'm nog niet… :slight_smile:

2 likes

Fraai! De groetjes van zijn blauwe variant, ook via Jaap!

2 likes

:ok_hand:t4::ok_hand:t4::ok_hand:t4: dat is hem. Top. Staat bovenaan het lijstje.

1 like

Lekkere NA topic Remco :+1: Prachtige aanwinst :ok_hand: Hopelijk doet de SMPc je de 857 snel vergeten…

1 like

Complimenten voor de foto’s !

1 like

Erg fijn horloge.
Deze serie staat bij mij zeker op het lijstje… Alleen weet ik niet of dat nut heeft naast de BB.

2 likes

Wat een schittered horloge, veel draagplezier gewenst.

1 like

Waanzinnig horloge. De mooiste Seamaster :sunglasses::+1:

1 like

Ik vind bij dit model de tweede kroon beter gedaan dan bij de nieuwe lijn. Mooi horloge!

1 like

Dank, dank! :ok_hand:

De 857? Oh wacht, dat was de Sinn! Ik was hem al vergeten… :rofl: :joy:

Tuurlijk! :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige klassieker.

Maar

dit zijn wel degelijk top foto’s hoor!

1 like

Daar ga je heel heeeel veel plezier van hebben !
Wat een klasbak is dit toch.
Ik dacht ooit met de quartz versie een daily beater te scoren maar daar is hij gewoon veel te mooi voor.
Nu zou ik ook graag de co-axial hebben.
De quartz gaat never nooit weg omdat hij altijd zo om kan en wegwezen maar hij blijft verbazingwekkend mooi.
En enorm veelzijdig. Lekker plat, chique en stoer tegelijk.
Geniet er van !

1 like

Dank je wel, zijn wel ‘uitsnedes’ en ook even door Lightroom gehaald. :slight_smile:

Heel erg gaaf deze, en hele mooie foto’s hoor👌
Proficiat

1 like

Oeiiiii, precies waar ik (voorzichtig) naar op zoek ben. Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Zo op een foto zou het net zo goed een zwarte kunnen zijn met een beetje verkeerde witbalans. Dat vind ik wel echt heel fraai van deze blauwe variant, hij is lekker onopvallend ‘donker’ en met een zonnetje erbij diep blauw. Echt prachtig! :ok_hand:

Volgens mij is de nieuwe blauwe uitvoering (met de ‘waves’) een stuk lichter van kleur, althans wat ik er zo van zie op de foto’s. Weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Maar heb 'm nog niet in handen gehad.

1 like