Hierbij laat ik graag de NA zien, waar ik al drie jaar, mag ik wel zeggen, naar verlang.![]()
Scroll een stuk naar beneden, voor alleen de foto’s. Anders, veel leesplezier!
Waar zal ik 'ns beginnen? TAG Heuer, van oorsprong Heuer, is misschien wel het meest toonaangevende horlogemerk, als het gaat om chronografen en autosporttiming. De meest iconische modellen van dit merk zijn, ook vandaag de dag nog, de Autavia, de Monaco en de Carrera. En alle drie deze modellen komen voort uit het brein van Jack Heuer.
Én met de Carrera, in de Glassboxversie, heb ik alle drie deze chrono’s nu in de collectie!
Misschien wel bekend, Jack Heuer raakte in 1962 gefascineerd door verhalen over de gevaarlijkste race ter wereld: de Carrera Panamericana en vond hierin de naam voor een nieuw model racing chronograaf, de Carrera, die in 1963 door het familiebedrijf op de markt gebracht werd.

De Carrera is, met slechts een tussenstop van 10 jaar in de jaren ‘80/’90, altijd in het assortiment gebleven en altijd populair gebleven onder horlogeliefhebbers.
In 2023 verraste (inmiddels) TAG Heuer, ter ere van het 60-jarig bestaan van het model, vriend en vijand met de huidige Glassbox-uitvoering van de Carrera. De pers en horlogewereld waren zeer enthousiast.
Ook voor mij was de Glassbox Carrera liefde op het eerste gezicht. Ik heb het model ook diverse malen gepast. Maar, om verschillende redenen, duurde het dus tot begin 2026 totdat deze, in de blauwe uitvoering, uiteindelijk bij mij in de verzameling belandde.
Het bolle saffier geeft het horloge z’n zeer herkenbare en aantrekkelijke look, naast natuurlijk de unieke kast- en lugvorm.
Binnenin vind je het in-house TH20-00 uurwerk, dat tikt op 28,8K bph en 80 uur PR heeft. Verder is het horloge 100m WR, wat het ook bijzonder praktisch en draagbaar maakt.
Groupshot.
De verplichte wristshot.
En hiermee is voor mij echt een horlogedroom uitgekomen. Ik vind de 39mm (er is inmiddels ook een 41mm no-date-versie in meerdere kleuren) Glassbox Carrera het mooiste horloge dat op dit moment nieuw te koop is: een perfecte mix van classic vibes met een moderne twist en gebruiksgemak.
Bedankt voor het lezen en kijken! ![]()