Lekkerrrrrrr gave kleurtjes ook
Geniet ervan
Lekkerrrrrrr gave kleurtjes ook
Geniet ervan
As usual weer een mooie NA. Geniet van deze beauty Chris.
Mooi hoor, een compleet horloge met perfecte afmetingen als ik het zo lees en zie.
Leuke aanwinst, gefeliciteerd.
Mooi ding! Die wijzerplaat blijft speciaal, geeft lekker veel diepte aan het horloge. Subtiele updates ook t.o.v. de Lander I, doen ze goed.
Geniet ervan!
Dat las je inderdaad, en het klopt ook. Sterker nog, de oranje accenten doen het ook niet voor me. Maar soms heb je een horloge wat als geheel de som der delen ontstijgt.
Brons, en ik zag dat hij al begint te verkleuren. Op m’n chronograaf is hij mooi mat geworden na die paar maanden.
Heren, ik heb de oplossing.
De Colareb Bologna. Tapered van 20 naar 16mm, is lekker dun, tikje distressed, met ton sur ton stiksel. Overigens: Het horloge doet het ook goed op navy banden.
Wat zeggen jullie er van?
Die is trouwens, nu na twee nachtjes eens bekeken te hebben hoe die het doet, best wel kut. Dat doet de Farer chronograaf beter, zeg maar.
Jouw review uit 2018 is zeker ook een topic wat heeft geholpen om me over de streep te trekken. Jij bent er toch nog altijd blij mee, als ik het wel heb?
Van ETA naar Sellita over gestapt, ze hebben het datumvenster een kleurtje gegeven, ik heb het idee dat jouw 2-24 schaal juist een kleurtje heeft, al kan dat ook aan de foto’s liggen, en er is natuurlijk de verandering van de kroon. Ik vind beide versies leuk, maar die ton sur ton datum is een pré voor me.
Maarreh… Je kunt hem hier inmiddels posten dus:
Ik kijk ook nog eens naar Colareb. Ben ik een beetje uit het oog verloren. Goede prijs kwaliteit.
Doen.
Al is er volgens mij niets distressed aan… of ton sur ton
Colareb bandjes zijn prima en tis een goeie kleur voor die plaat
Zomers, prachtige details, top afwerking, proficiat, genieten maar!
Ik heb ook wel wat vintage banden van ze, maar de Bologna was voor mij een ontdekking. Die komt uit de doos met donkere vegen over een verder vrij dressy bandje. Of dat nou distressed is, of ze gebruiken huiden waarvan ze een littekentje niet schuwen, of ze lakken hem expres onregelmatig… Het zijn mooie levende bandjes, ik vermoed zomaar dat ze het erg goed doen op die vintage horloges van jou, dat gaat dikke mik zijn.
Mooi verhaal en prachtig horloge
Dit . Mooi natuurlijk leer. Heb er ook verschillende bandjes van
Heb het merendeel op NOS UG zitten. Maar heb wel colareb voor op de King seikos. Wil eigenlijk nog naar molequin… maar dat is wat meer gepolijst.
Nadeel voor mij is dat ik 18/19mm horloges hen met 14, 15 en 16mm buckles. Dus ik kan niet altijd makkelijk uitwisselen en veel fabrikanten leveren het niet.
Ik ben fan van de Watchgecko Radstock. Leveren het gamma van 18-22mm, en die banden zijn gewoon mooi. En plat. De 18mm loopt op 14mm af, de 19 en 20mm taperen naar 16.
Ik kon op de Bologna de 16mm King Seiko gesp monteren, maar ik heb hem er af gehaald omdat die gesp weliswaar mooi is, maar ook te hoekig om comfortabel te zijn, dus ik gebruik geen merk-gespen meer.
Gefeliciteerd met dit mooie kleurige horloge
Leuk dat de kleur van de wijzerplaat door het licht veranderd.
Is dus een mooi afwisselend horloge. Bij elke lichtinval anders.
Tof verhaal met de foto’s zo erbij .
Leuk gedaan en dat je dit mooie kleurige horloge maar lang en veel met plezier mag dragen
Wat never changed bij @Fate_Amenable_To_Change is de uitmuntende horlogesmaak en topkwaliteit van de NA topics, hulde!
Nice! Gefeliciteerd!
ZEKER! Tof gedaan
Vintage King seiko is 15mm.
Ik vind die gespjes een meerwaarde.
Ai. Dan kom je al gauw bij de custom bandenboeren terecht.
Ik ook hoor, als ik moet kiezen tussen een supercool font wat 90% van m’n werktijd op een bureaublad rust of iets wat niet in de pols graaft, dan vrees ik dat het gespje voor de bijl gaat.
Nu heb ik een vermoeden dat vintage gespen wel comfortabel zijn, want in de jaren 50 en 60 werden elegantie en miniaturisering nog op prijs gesteld. Ik ga niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar een paar dingen toch echt wel.
Ik heb dit altijd een heel mooi horloge gevonden. Veel plezier ermee. En prachtig topic weer!