NA: Tudor Prince Date+Day

Het is weer mijn beurt om een NA topic te openen. En voor wat voor een!
Na wat SKX’en en een Turtle was ik langzaam begonnen met een spaardoel voor een TUDOR BB58 Navy blue. Een schitterend horloge en mijn grail in veel opzichten. Het plan was om het horloge in december te gaan kopen… Totdat ik in een gezocht-topic van @Ruben14 de TUDOR Date+Day voorbij zag komen. Verliefd!

Oyster
Het horloge straalt in alles de heritage van Tudor uit en heeft de zo kenmerkende 36mm Oyster case. De pressed folding clasp is natuurlijk erg ‘eenvoudig’ maar geeft daarmee wel het gevoel van een vintage Datejust in mint conditie. Een écht Zwitsers horloge.

Hongkong
Zoals sommige van jullie misschien wel weten is de Prince collectie van Tudor niet in Europa en Amerika te koop dus heb ik het via Chrono24 moeten zoeken in Hongkong waar dit horloge nog steeds nieuw wordt verkocht bij de AD. Of het model vandaag de dag ook daadwerkelijk nog wordt geproduceerd is mij niet bekend.
Na een paar berichtjes heen-en-weer met @Goelan en @AKM die beide het horloge ook hebben was ik over de streep getrokken en het horloge vorige week besteld. Ik heb nog heel even getwijfeld tussen de two-tone met gouden fluted bezel, maar ik vind dit stalen model iets meer bij de tijd dus toch daarvoor gegaan.

Mijn complimenten trouwens voor de verkoper, JETCO Investment Limited die het horloge al binnen een week bij mij liet bezorgen en me in de tussentijd zelfs vermaakte met een filmpje van mijn Prince op de timegrapher. De ervaring met de UPS-bezorgers was wat minder waarbij ik het gevoel had dat ze nog even persoonlijk de import-belasting voor de tweede maal wilden incasseerden, maar soit, ik hoop ze niet meer aan m’n deur te hebben.

Ref. 76200-0011
De specificaties zal ik in een plaatje delen. Maar de prachtige dial wil ik nog wel wat verder beschrijven. Tudor noemt het zelf ‘Mosaic’ en het heeft ook wel iets van linen weg. De dial speelt enorm met het licht waardoor het in het zonnetje heel wit en eigentijds lijkt terwijl het iets meer in de schaduw meer klassiek oogt.


Is mijn spaardoel voor een BB58 Navy blue nu helemaal in gruzelementen? Niet helemaal. :muscle: Tandje erbij, hard werken en ik hoop eind december m’n tweede Tudor te kopen. Nu in ieder geval erg genieten van deze Date+Day. :raised_hands:

78 likes

Heel mooi. Gefeliciteerd! En straks met de BB twee hele verschillende toppers.

1 like

Heel knap man! Als je in december van deze af wil, laat je maar iets weten :smirk:

Groet van z’n grote neef:

2 likes

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst !!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Daar ga je veel plezier aan beleven :wink:

Staat erg goed op je pols.

1 like

Tof ding
Proficiat

1 like

Mooi horloge zeg!!

1 like

Supper mooi horloge veel plezier van tudor is ook zekker een goed en mooi merk

Wow wat een parel van een horloge. Had er nog nooit van gehoord. Erg mooie aanwinst, gefeliciteerd!!

1 like

Aaah verdomme die is wel heel strak en nu wil ik hem ook! Congratz man.

Ook maar s even kijken bij die lui uit HK :laughing:

Edit: valt die 36 inch niet heel klein op de pols?

3 likes

Wat een mooi horloge :ok_hand: Veel draagplezier!

1 like

Dat was precies ook mijn reactie toen ik het horloge voor het eerst zag. Kort daarop besteld. :grin:

Ja hij is tof he! :star_struck: En in het echt nog veel mooier. Dial is zo mooi.
Kijk ook zeker eens op de site, https://jc-station.com/prince-date-day-c0524

Ik droeg vandaag een Turtle, dan voelt deze Prince met 36mm (en heel dun…) al snel wat kleiner. Maar eenmaal om de pols zeker niet te klein! Het is natuurlijk gewoon een heel ander horloge. Meer dressy. P.S. Nu zijn mijn polsen ook slechts 16,5 cm. :shushing_face:

2 likes

Mooie aanwinst!

1 like

Heel mooi! Lange tijd naar gekeken, maar uiteindelijk net iets buiten budget. Ongelovelijk mooi!

1 like

nice!

1 like

Super mooi zeg! Gefeliciteerd

1 like

Super gaaf, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Heel mooi, die zijn voor een goede prijs te krijgen volgens mij, mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel je er ongeveer voor kwijt bent geweest? Veel plezier met je nieuwe NA! :grin:

1 like

Je kunt niet brutaal zijn en vragen of je brutaal mag zijn in dezelfde zin :sob:. Dat is gewoon op te zoeken. Om en nabij de 2K met tax.

3 likes