NA: zelfbouw einzeiger van eBay

Deze is gaaf :sunglasses:

In navolging van @Edwinek en @GiveMeYourDough onderdelen besteld op eBay om zelf een horloge samen te stellen. Links naar hun topics zijn wel op hun plaats: die van Edwinek omdat ik dezelfde samenstelling koos (ik hou normaal van meer creativiteit en uniciteit, maar dit klopte gewoon - en hij vond het goed, dus hulde aan hem) en omdat daar de video staat die me heeft geholpen het te monteren, en naar die van Givemeyourdough om zijn toelichtingen op het montageproces.

Het resultaat

Foto van Edwinek van de onderdelen:

Waar te bestellen en hoe te maken, dat vind je in de eerder genoemde topics.

Het waarom

Ik heb iets met einzeigers, ik weet niet precies waarom. Omdat het ‘anders’ is, het een soort rust en elegantie heeft, denk ik. Meistersingers vind ik te duur hiervoor (no offense verder, prachtige horloges hoor), het alternatief was de twee Luchs die ik een tijdje had, maar waar ik uitgekeken raakte en weer verkocht. Andere einzeigers missen net dat strakke design waar ik naar op zoek was. En deze heeft het allemaal gewoon. Ik twijfelde wel, iets van €220 (zonder band) voor een uiteindelijk ‘merkloos’ horloge, maar na enkele weken overwegen ben ik er toch maar voor gegaan.

Het leren bandje is van Watchgecko. Ik vond de canvas band van Edwinek erg gaaf staan, goed gekozen, maar ik heb met andere horloges al vaak een iets meer ‘military look’ en wilde me ergens toch onderscheiden, dus gekozen voor iets anders. Voor ongeveer €50 is het voor mijn doen een ‘duur’ bandje, maar is het helemaal waard. Zacht en soepel, vormt zich meteen naar mijn pols, maar toch heel stevig en solide. Het groen komt meer naar voren als het bandje buigt.

Conclusie

Ik ben er erg blij mee! Geweldig design, stoer maar toch elegant. Voor mij (zoals vaker) aan de grote kant. Zeker nu ik besloot vooral voortaan kleinere horloges te nemen, zoals de CWC G10, vond ik het in dit geval waard. De plaat is erg mooi antraciet/zwart sunburst en met het saffier ziet het er gewoon erg ‘schoon’ uit.

Nog wat foto’s!

55 likes

Well done! Hele mooie combi zo met het bandje :slight_smile:.

Zelf ben ik dit ook van plan, alleen een duidelijk stappenplan houdt me een beetje tegen.

Waar heb je dit gevonden als ik vragen mag? :slight_smile:

1 like

Heel erg gaaf. Mijn OCD kan alleen niet tegen de te lange secondewijzer.

2 likes

Toppertje weer Dao :+1::ok_hand:

1 like

Mooi resultaat!

1 like

Prachtige klok @Dao ! Moet zeggen dat die wel wat van een Meistersinger weg heeft.
Goed gelukt!

1 like

Hier: https://www.ebay.nl/str/tactictictacmontres

Jaaaa is zo. Verbaasde ik me ook over eigenlijk, was me voorheen niet opgevallen. Ik val er niet over (en kijk er niet echt naar, hij zit er meer zodat er iets van ‘leven’ op de dial is) maar snap wat je zegt.

Thnx @ de andere reacties! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Dankje! En instructies/stappenplan? :slight_smile:

1 like

Zoals ik schreef: je vind in het topic van @edwinek een filmpje, die kun je even bekijken en dat topic verder doorlezen. Er is bij mijn weten verder geen online instructie door de verkoper.

1 like

Gaaf horloge!
Wat zijn de kosten?

1 like

Zoals ik schreef :joy: €220. Lezen mensen wel?

Geintje he :heart:

5 likes

Ik vind het gaaf gedaan!
Maar @ titel: ik tel zwei Zeigers :joy:

2 likes

Uhhhhhhhhh ja daar heb je een punt :joy:

2 likes

:sunglasses: dank!

Hij is mooi geworden, de band past er goed bij. Veel draagplezier!

1 like

Hij is gaaf geworden hoor! :ok_hand:t3:
Die band staat hem heel gaaf.
Leuk ook die zichtbodem, dat was bij mij niet mogelijk omdat ik voor een automatisch uurwerk heb gekozen.
Thanks ook voor de probs :blush:

1 like

Jij hebt een prachtige kookwekker gebouwd Remco!

5 likes

Zo, lekker bezig weer!

1 like

Mooi project !

1 like

Dankje! Jij brengt de cakevormpjes?

image

3 likes

Gewoon mooi !
Bb

1 like