Next level modden: olie gevulde horloges

Hmmmm, 12 kilometer diep.
Betekent dus dat je op de bodem van de Marianentrog (diepste punt zee) nog een stukje de bodem in moet met een boor… :sweat_smile:

Het kwartskristal geeft de precisie en heeft geen last van olie. Zou dus geen invloed mogen hebben op accuratesse.
Door de weerstand zal de batterij sneller leeg zijn dan met lucht. En de tandwieltjes/asjes/lagers van het uurwerk sneller slijten.

2 likes

Een heeeele blonde vraag waarschijnlijk: waarom lukt dit niet met automaten en alleen quartz? Ik zou dit techniek anders vooral bij automatische duikhorloges veel voordelen zien brengen: smering, tegendruk, dus geen risico op implosie, het schokdempeffect van olie op het uurwerk en natuurlijk de afleesbaarheid onder water. Dus wat is het technische obstakel dat al deze voordelen omver werpt?
Grt.

Volgens mij omdat de balans te veel weerstand heeft in de olie.

2 likes

Dank Steeg. Klinkt heel valide.
Tegelijkertijd lijkt dit probleem mij anno 2020 wel technisch op te lossen. Je krijgt er ook voor terug dat andere mechanische onderdelen onder constantere omstandigheden werken (vb zwaartekracht etc), dus meer nauwkeurigeheid. Dus als de balans het enige probleem is, verbaast het mij dat de producenten hier niet hun R&D op inzetten op de techniek ook voor automaten mogelijk te maken.

Dat klopt ik had deze overgenomen.
En ze hadden zelf een batterij vervangen?
Ik heb deze naar de AD gestuurd in Duitsland en Nw Batterij en olie bijgevuld.
Zo hoort is en hoort hij te zijn.
Op diepte zal de kast vervormen en de luchtbel samen drukken.
Waardoor deze dan niet verder meer kan vervormen. (vloeistof is niet samen persbaar)

1 like

De hele operatie ondergedompeld in een wat groter reservoir met olie, lijkt me.

Toen de UX net uit was, was ik eens bij Sinn Frankfurt, nog in het oude gebouw. Eens even wat modellen IRL zien.

De UX kostte toen nog iets van 570 euro. Er werd me verteld snel te beslissen, een paar maanden later zou de prijs al boven de 700 komen.

Soms moet je echt niet te lang blijven wachten… :sweat_smile: …is er hier helaas nooit gekomen.

Die Ressences zijn wel echt gaaf, heb er enkele tientallen gezien op hun eigen stand op de SIHH in 2018. :ok_hand:

2 likes

:sob:

Interessante mod. Heb het filmpje ook gezien. Moet volgende week auto voor een beurt brengen. Neem gelijk wel mijn horloge mee :sweat_smile:

Dan heb je de beschrijving van je eigen youtube video niet echt gelezen.

Zie dat het filmpje verwijderd is…

Ikzelf heb er al een aantal gevuld, het voordeel is dat je dan in een soort van 3D op het horloge kijkt, kleuren zijn mooier/intenser en je ziet vanuit elke hoek de tijd/wijzers. Nadelen heb ik nog niet kunnen waarnemen, alle horloges lopen perfect synchroon en wijken niet af, en nee ze lekken niet, de horloges zijn dus helemaal gevuld, ik ben er blij mee en het ziet er ook nog waanzinnig uit, dus als je twijfelt, ik zeg doen, gewoon proberen gaat alleen met quartz en eco-drive horloges.

Om te vullen heb je nodig
Pure siliconen olie met een lage viscositeit 50 cSt
Dan is de olie niet te dik

Nou doe je voordeel mee

Gr
Herman

1 like

Heb je misschien wat foto’s? Ben wel benieuwd naar je creaties :slight_smile:

kijk even op het hydromod topic, die staat vol met foto’s!!

Handig om dit topic te combineren met dat topic…

1 like

Top, dank!

1 like

1 like

5 likes

De eerste 2!foto’s zonder de laatste 3 met olie, trek zelf je conclusie ik vind het er geweldig qua kleurdiepte uit zien

3 likes

Ja, zwart mooi diep zwart.

Haha ,toevallig lees ik dit en ja,ik heb een Casio gevuld met olie
Super eenvoudig en loopt ong.seconde per dag achter.
Geen idee of het verder kwaad kan,daarom met een Casio geprobeerd,is natuurlijk een risico dat hij er misschien mee stopt


Geeft leuk effect als je langs de zijkant kijkt

Verder geen enkel probleem ondervonden tot nu toe als het erg warm is ,of in zwembad noem maar op

2 likes