Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Niet dat ik dit zou doen met een serieus horloge maar voor handwerk in je garage met een oude shitter… Nog een keer leuk

Ik moet mij hierbij aansluiten. In het kort, een sponsje zijn allemaal schuurdraadjes door elkaar die een rommelige finish geven en een schuurpapier geeft mooie rechte lijnen van de korrels op het papier.

Je kan veel beter het juiste schuurpapiertje op een metaal vlak stukje plakken. Je kast vast zetten en dan in een rechte beweging langs je lug halen. Stuk beter dan een schuursponsje.

Dit is zo een fabrikant die voor haute horlogerie schuuroplossingen fabriceert.

Ah kijk, leuk dat je dit uitlegt aan de leek!

Hoe doe je zo’n cirkelvorm met schuurpapier?
Het werkstukje laten draaien of het papier?..

Hoe doe je ronde oppervlakken?

1 like

deksel aan de achterkant? deksel klemmen en snel laten ronddraaien met een machine. Schuurpapiertje van het middenpunt naar buiten bewegen en je krijgt perfecte cirkels op je deksel. Je hebt ook latjes hout met schuurpapier geplakt. Puntje daarvan in het midden en dan naar buiten bewegen terwijl de deksel hard draait. Dit kan je een paar keer doen, hoeft niet in 1 goed goed. Het corrigeert automatisch.

image

1 like

Ja of een kast zoals van mijn longines bijvoorbeeld? Of de kast zoals in het filmpje dat ik postte

Of een bezel zoals deze

Sorry voor het heel erg off topic gaan in jouw topic, als je zou willen mag je uiteraard ook via PB reageren

En verwijder ik deze ook