Seiko 6105 reissue Captain Willard unboxing

(Dat is een prestigieus Zwitserse merk; misschien ben je dat even vergeten omdat je al zo lang met die “vintage” Seiko troep zit prutsen!)

:kissing_smiling_eyes:

1 like

Maar eigenlijk eerder voor GS gaan!

1 like

Met 3K hengel ik een Credor binnen

2 likes

De moderne Credors zijn toch wel wat duurder dan 3K? Eerder 10K dacht ik…

1 like

Dat vind ik ook wel. Haalt veel weg vh vintage gevoel.

:point_up:t2:. Smerige groene lume :face_vomiting:

Duits is ook prima toch? Een Lange voor 3k lijkt me wel wat…

5 likes

Yis yis.

Then it would be a seriously cool high mid end Seiko diver with a rich history.

1 like

Wat is die history van deze horloge dan nu? Alleen vanuit die film Apocalypse Now dat iemand hem draagt?

Toen ik de titel van het topic zag dacht ik even dat je de reissue gekocht had.

Nee, dat is het origineel, die eer verdient deze matige reproductie niet.

Prachtig horloge, helaas betreft budget buiten mijn bereik omdat ik andere horloges op het oog heb. Maar kan mij goed voorstellen dat anderen hier wel voor gaan.

Vind de SLA017 veel mooier (als geslaagde re-issue). En ondanks dat ik nu een SKX009 in mijn verzameling heb (mijn eerste SEIKO ooit) en het horloge enorm begin te waarderen, zou ik:

  • nog steeds nooit 3K uitgeven aan een horloge
  • zelfs in het geval dat, waarschijnlijk eerder iets zou kiezen met Zwitserse of Duitse pedigree

Spaar even door en koop een Rolex :joy:

niet boos worden, is maar een geintje. Ik heb niet eens een Rolex

2 likes

Ok, maar ik vind een cameo in een oude film ook niet een rijke history.

Dat mag jij natuurlijk vinden, maar zo kun je alles over historie van horloges in twijfel trekken. Het gaat om de plaats van dit horloge in de Seiko duiker historie in totaal. En ook al verschillen meningen of vind je het model niks, dat wil niet zeggen dat het niet 1 van Seiko’s iconen is. Daar kunnen moderne Seiko’s, hoe limited ook, niet aan tippen

1 like

Even zoeken en ik zie dit:

The 6105 was a very popular choice with US military servicemen in the Vietnam war era, and was available from the PX stores (retail stores found on United States military installations) for soldiers.

Dan is het anders. Deze horloge werd veel gedragen in de Vietnamese oorlog en daarom dragen ze deze in de film. Ik heb niet veeñ met die oorlog, maar het spreekt aan de verbeelding, net zo de Gallet Navigator modellen die kan ik ook waarderen.

Ik vind hem niet zo en al helemaal niet voor die prijs. Ik heb meerdere Seiko’s maar daar ga ik geen 3k voor uitgeven het segment tot 750 euro is mij prima voor Seiko’s. Voor 3k zou ik een zwitser willen.

Daar ga je al, je hebt dus goedkopere Seiko’s en wil op basis daar van geen duurdere Seiko? Maar deze modellen zijn niet alleen duurder maar ook beter.

Ben ik het wel een beetje mee eens, het is verder een prima horloge en een mooi ontwerp. Maar echt een rijke geschiedenis of een baanbrekend horloge, nee.