Seiko 6139 only

Prachtig stel​:sunglasses::heart:

Lijkt mij juist makkelijk kiezen…

Heel erg comfortabel. Ze zijn heel licht en hebben veel bewegingsvrijheid. Je moet ze wel goed afstellen op je pols.

2 likes

Na lang wachten (was steeds niet op voorraad) gisteren de Uncle Seiko vervanging ontvangen voor het horloge dat mijn vader 51 jaar geleden heeft gekocht in Singapore. De band was op zich nog redelijk mooi maar erg slap. Zie de voor en na foto’s.

11 likes

Ik kom deze relatief weinig tegen binnen dit topic.
Seiko 6139 8020

11 likes

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum - al ben ik niet geheel nieuw met oude horloges. Al jaren gelukkig eigenaar van een mooie Omega uit de jaren 50 heb ik recent een prachtige Omega 6139(-6005) gekregen die van mijn opa is geweest. Het horloge heeft zeker 25 jaar in de kluis gelegen en de kroon zit los. Ik ben opzoek naar iemand die hem kan nakijken en waar nodig kan repareren. Ik lees oa over @Aad57 maar kan zelf nog geen berichten sturen - hoe kom ik in contact? Bedankt en groet! (Ps, foto uploaden lukt mij gek genoeg ook niet, sorry!)

2 likes

Nieuwe aanwinst in m’n bescheiden Seiko collectie, deze 6139-6012 uit maart 1971 (m’n geboortemaand). Het glas (dik glas, geen plexi) lijkt hier en daar wat dof en is net niet helemaal vlak, maar golft heel licht, alsof gepoogd is on het te polijsten. Denk dat ik het wel aandurf om het netjes vlak te schuren, heel geduldig, en dan te polijsten. Gaf prachtig resultaat met m’n 6308!

4 likes

Gelukt!

8 likes

Wow, dat ziet er echt geweldig uit. Kun je ons, indien mogelijk natuurlijk, vertellen hoe je het schuren en polijsten precies gedaan hebt?

Zeker!

4 likes

Xpost

Trouwens, wat een heerlijk topic is dit zeg :+1:
:pray: voor alle meer dan waardevolle informatie en prachtige kiekjes van al die prachtige 6139’ers.
Zit nu op post nummertje 1.000 of zo :sunglasses:

4 likes

Vandaag komt een heel speciale 6139 binnen.
Een full set 6139-8050

7 likes

En nog 1 vakje leeg. Dus past precies.
Veel plezier met je mooie aanwinst.

1 like

mooi, op naar de volgende horloge kist…

1 like

Net binnen! Ongeloofelijk mooi en in een staat waar de Heilige Maagd Maria jaloers op zou zijn.
(als ze net zo’n horloge idioot als ik was)
Waarschijnlijk een display model, nooit gedragen geen kras te zien. I am lucky as fuck! Sorry Heilige Maria voor mijn taalgebruik. Ben RK opgevoed in limburg :innocent:

7 likes

Echt super gaaf en de zwarte 5 speedtimer is ook genieten,en het andere in de doos uiteraard ook :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Heel mooi…

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd met zo een top aanwinst! Schitterende kleur ook, echt een om jaloers van te worden!
Ik heb lang geleden ook een 8050 gehad, heb het altijd een top kastvorm gevonden.

1 like

Dank U heren! Met deze heb ik net op het goede moment toegeslagen.
In het pakket zat daarnaast ook nog een zwarte SRP777 Turtle Made in Japan.

4 likes

Heb jij nooit stress in de ochtend? Zoveel mooie horloges en je kunt er maar 1 uitkiezen :scream:

1 like