Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Veel draagplezier Wouter !
Was gezellig dat je ze even vanuit Belgie opgehaald heb . Leuk kennis gemaakt te hebben . :+1:

5 likes

Nee he Richard , maar zulke zeldzame horloges geef je niet aan de post mee :joy: :sweat_smile:

3 likes

Belgen zijn buren Richard! :blush:

3 likes

Wat een informative documentaire tijdreis. Leuk om dit zo op te zetten.
Dank je wel voor het delen.

3 likes

Ik ben even bezig geweest met regulering van de Electronica. Ik berekende dat mijn horloge 1,4 sec per dag voor liep. Dat is dan de DPA waarde volgens de gebruiksaanwijzing van de fabriek. Helaas kloppen de aanwijzingen niet voor het wijzigen. Ik heb ook een zelf vertaalde versie uit het Russisch. Deze gaat iets anders. Die blijkt wel te kloppen.

Let op. Om in de DPA mode te komen voor het afregelen. Druk 3 keer K3 en vervolgens minimaal 3 seconde K3 ingedrukt houden. Nu zie je de ingestelde DPA. In mijn geval nu -1.4. Om te wijzigen druk nu K1 de waarde gaat in stappen verder omhoog en daarna omlaag. Als hij goed staat weer K3 drukken. Nu maandje wachten of het precies goed was. :wink::+1:

Dit is voor het 55 model. Ik ga binnenkort met de 54 aan de gang.

4 likes

Nou Jan. Dit draadje nog een keer lezen. Staat bij reactie 33 :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Nou Hans we zijn nu bij 1433. 1400 reacties onthoud ik niet meer. :wink:

4 likes

Draadje over de Russische horlogeindustrie Jan :grimacing:

4 likes

Excuus Hans. Er bekruipt mij een gevoel dat ik het wel ergens gelezen had. En jij had er nog wel zoveel werk in gestopt. :grimacing:

4 likes

Dat was alweer lang geleden zag ik. En ik heb er geen een meer van al het getoonde.

5 likes

Memory lane, zeggen de Engelsen zo mooi! :disappointed_relieved:

Dit heeft trouwens wel veroorzaakt dat ik het draadje ( uit 2015 - 2016 :wink:) weer opnieuw aan het lezen ben. Prachtig topic Hans! :+1:

4 likes

Naar aanleiding van de hoog weerstand op de cannon pin, wat dus de Poljot 2614 minuten rad had beschadigd, vanavond het gehele kaliber maar gedemonteerd.

Dat het besluit om het gehele uurwerk te reinigen noodzakelijk blijkt illustreert de volgende foto genomen door de microscoop. Zoals jullie kunnen zien heeft het “freeswerk” van de cannon pin zijn sporen achter gelaten op de robijn van het centre rad. Ook op de andere robijnen is messing gruis waarneembaar. Blijft niets anders over dan reinigen en opnieuw opbouwen. Wat een heerlijke hobby hebben we toch!!

16 likes

Welke onderdelen moet je dan vervangen Dirk? Dat minutenrad misschien? En die cannon pin? Vraag me altijd af of dat gruis nog lagerpunten heeft beschadigd.

3 likes

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Grand Seiko 5645.
Het horloge zou volgens de verkoper slecht lopen en dat klopte ook, tijdens de demontage kwam dit tandwiel te voorschijn.

Rechtsboven zijn de tanden afgesleten.
De slipkoppeling zit in dit tandwiel gebouwd en dat ging veel te zwaar .
Er is een vervangend tandwiel van een Seiko lord Matic 5606 uurwerk gebruikt, die is hetzelfde. :smiley:

6 likes

@DirkT heb hem ontvangen. Tof dat je hem voor me gemaakt hebt. Dit viel nog onder de thema Goedheid op HF


Ik maak morgen wel even een mooie foto. Hij voelt perfect aan. Heb je hem gerepareerd of moest het hele uurwerk vervangen worden?

4 likes

Mooi werk! :+1:

Doe je ook service aan een Amphibia?
Die van mij is nu zo’n 10 jaar oud en staat regelmatig
na 2 a 3 dagen stil.
Loopt verder keurig.
Ik vermoed dat het automatic werk vies is.
Ben best gehecht geraakt aan deze Amphibia (100 case) en
heb hem graag in orde voor de komende jaren.

Laat maar weten.
Grt,
Drex

3 likes

Hoe is het afgelopen. Zit nog vol spanning te wachten

4 likes

Het minutenrad ga ik vervangen, cannonpin is sterker en onbeschadigd (net in het echte leven) uit de strijd gekomen. Inderdaad zijn bij meerdere robijnen messinggruis te vinden maar gelukkig niet kapot. Op tijd bij! Schoonmaken gaat het oplossen.

3 likes

Graag gedaan Bill! Nee, geen nieuw uurwerk. Het originele is in zijn geheel uit elkaar geweest, schoongemaakt, nieuwe olie en gemonteerd. Heb wel een nieuwe veer in de veerton geplaatst, deze was gebroken.

Zie dit bericht, Bill!

7 likes

Mooi! :+1:

3 likes