Sparen voor een Grand Seiko!

Springdrive is volgens mij in 40, 40,2 en 41 mm leverbaar.

Ze zijn er in 38.5 en je hebt nog even de tijd, ik neem aan dat er kleinere modellen komen aangezien er redelijke vraag naar is… het enige minpunt is de prijs.

1 like

Mijn sbga285 is een 39mm Springdrive

8 likes

Ok, dat wist ik niet. Maar we gaan het zien.

Het artikel zojuist op mijn gemak gelezen. Wat een tof artikel. Leuke informatie over voornamelijk Citizen / The Citizen. De komende tijd maar eens meer in beide merken gaan verdiepen.
Voordat ik dit topic opende was ik niet eens op de hoogte van de kwaliteit van Citizen en de kwalitatieve overeenkomsten met GS.

3 likes

Ik had daar, en ik ben de enige op dit forum niet, nog wel eens wat over geschreven.

Daar vindt je de originele witte chronomaster review / NA die ik schreef.

Hier de NA / Review van de groene Ibuki / Lente editie van The Citizen.

Maar er is veel over te vinden als je gericht zoekt.

3 likes

Echt een van leukste draadjes van het forum die ik tot nu toe heb gelezen
@Weppenzeiler vooral een hele dikke proficiat! De keuze zal niet gemakkelijk zijn als ik zie wat hier allemaal voorbij is gekomen. Het grote voordeel is dat je niet verkeerd kan kiezen. Volg je hart (en je portemonnee) en het komt goed. Al die grand Seiko s doen me watertanden. Voor mijn 60 ste verjaardag in 2026 ben ik nu ook al aan het sparen en het uitkijken naar iets bijzonders. Grand Seiko komt hoger en hoger op mijn lijstje.

1 like

Lekker voor Grand Seiko sparen! Ik heb er inmiddels 2 en daar gaat waarschijnlijk ook nog wel een keer een 3e bijkomen.

3 likes

Ik heb een vergelijkbare polsmaat en heb dit weekend exact deze SBGX261 gepast en dat zit dus perfect. Wat een beauty!

Mocht je deze ooit wegdoen keep me posted;)

En TS: succes met de zoektocht, gaan voor je eerste keuze! Die beloning verdien je en die “itch” wil je toch echt scratchen:). Anders zul je daar naar blijven kijken

2 likes

Dank je Johan, het gaat soms met horten en stoten maar meestal gewoon lekker makkelijk (dat is het leven haha).

En jij voor je 60e wat moois bijeen aan het sparen. Een mooie mijlpaal om met een mooi horloge te vieren!

Nou, in het begin twijfelde ik vooral tussen Grand Seiko en Tudor. Dat werd al snel Grand Seiko. Op een gegeven moment zat ik veel naar de Mannen van de Tijd podcast te luisteren en toen kwam vintage Rolex er ineens bij. Gelukkig waren er hier wat mensen die me met beide benen op de grond trokken en wat dingen riepen. Ik liet me inpakken door wat mooie woorden i.p.v. dat ik naar mijn gevoel luisterde. Dat is gelukkig alweer voorbij. Ik weet dat ik een Grand Seiko wil. Dat is wat ik volgend jaar ga kopen. :sunglasses:

5 likes

Gaat zeker goedkomen hoor, dank!

1 like

Hoi,
Ik denk er nog even over na.
Groet,
Paul

Ik blijf dit zeker volgen en zien wat er volgend jaar om je pols komt. :+1:

1 like

Groot gelijk om voor Grand Seiko te gaan, ik haal morgen mijn nieuwe aankoop op. Eén met het oude type dial, Seiko boven en Grand Seiko eronder.

Foto van de vorige eigenaar

6 likes

Ik denk dat mijn keus voor een GS wel vast staat. Nu nog de vraag welke, maar daar heb ik nog bijna anderhalf jaar voor :smile:.

1 like

Heel gaaf. Die oude vind ik ook erg gaaf met beide namen erop

1 like

Ruim 7 maanden verder ben ik er vrijwel zeker uit. Sowieso kijk ik nu naar een GS quartz en dan specifiek naar de SBGP005. Ik wil het liefste een Spring Drive maar dat is prijstechnisch gewoon buiten bereik. En ja, ik wil per se een nieuwe en geen tweedehands.

Kijk hieronder even naar een filmpje van dit mooie horloge.

De keus voor de SBGP005 komt vooral vanwege de eenvoud van het horloge en de rustige uitstraling. Die donkerblauwe wijzerplaat vind ik echt fantastisch mooi.

Ik denk dat dit hem gaat worden.

22 likes

Ik heb vorig jaar wel geopteerd voor een gebruikte GS, kwestie minder te moeten sparen (kop is er al af).

Ik had ook geen probleem met het dubbele logo

6 likes

:ok_hand:t3:

1 like