Swatch x Audemars Piguet

‘Het’ meest verkochte horloge

2 likes

Leuke hype, goed voor de verkoopcijfers van Swatch

1 like

Ik vind het op zich wel grappig, maar het is toch eigenlijk gewoon plastic rommel? En dan doel ik op het uurwerk, dat is toch helemaal niet te servicen?

Welkom in de wegwerp maatschappij…

2 likes

Screenshot_20260510-100417

Laten we gewoon rustig afwachten.

Waarschijnlijk krijgen we over een paar dagen de echte reveal, met 2 kampen:

Hate it or love it

Als mensen plezier uit dit horloge gaan halen is het helemaal prima toch? Spaar je liever door voor iets anders of een echte AP: ook prima.
Ieder zijn of haar ding :slightly_smiling_face:

Marketing technisch is het wederom een meesterzet en zal het ongetwijfeld weer mensen de hobby in sleuren. Alleen maar leuk!

6 likes

Met de moonswatch liepen er mensen rond die dachten dat ze met een omega liepen :joy:

Dat zal nu helemaal erg worden ‘ nee hoor dit is gewoon een audemars piguet’

2 likes

Ik vind het idee grappig, zitten een paar renders tussen die mij best leuk lijken als zomer knaller. Denk Casioak maar iets minder lomp. Of ze echt zo worden moeten we maar nog zien. Tot dusver is het toch vooral ai giswerk dat voorbij komt.

Yeah, dit moet het worden, dan koop ik er verschillende, dat weet ik zeker

Uurwerk hoef je nooit te servicen

Zo’n hangklok om de nek zou voor veel verzamelaars nog onbewandeld terrein zijn. Ik zie kansen voor AP x Swatch. Stiekem heb ik altijd al een dikke chain om de nek willen hebben. Dit is misschien wel de uitgelezen kans :joy:

3 likes

Intrinsieke waarde en verwachtingswaarde?

Dit gaat voor omzetstijging zorgen dus hogere winst dus hogere multiple.

Horloge om je nek - doet denken aan de inmiddels ietwat vergeten vaderlandse designklassieker van bruno ninaber van eijben.

2 likes

Scherp hoor. Heb je ook een horloge dat de tijd bijhoudt waarop mensen hier om taaltips vroegen? Want die van mij staat nog steeds op nul. :slight_smile:

3 likes

Voor de gein ook nog eens door wat ‘jouw-collectie-op-een-foto’-topics zitten bladeren om te kijken of ik wat MoonSwatches terug kon vinden. Mijn observatie is dat de meeste MoonSwatches zich in prima gezelschap bevinden:

jouw-collectie-op-een-foto-deel-xi

jouw-collectie-op-een-foto-deel-xii

jouw-collectie-op-een-foto-deel-xiii

Leuk om te zien.

Ben alleen benieuwd wat die zal kosten

Laat me nou gewoon denken dat ik eindelijk met de echt grote jongens mee kan doen.

Stel je voor dat je beroofd wordt omdat een dief denkt dat je een AP van €20K om de pols hebt, terwijl het ‘maar’ een Swatch AP is. :astonished:

1 like

Bestaan die nog?

Hahaha dat denk ik eigenlijk ook.:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::wink:
Ik zou geen 5-6-7-8-9k aan de speedmaster uitgeven

1 like

Ah ja. Dan is het al een succes. :sunglasses:

We zullen de Royal Joke even afwachten. :grin:

Te meer ik niemand ken (maar dat kan aan mij liggen) die superlyrisch is over de moonswatch. :sweat_smile:

Ze hebben wel een tijd mooie cijfers gedraaid bij Swatch, Dat valt niet te ontkennen en het product Swatch leent zich perfect voor dit soort samenwerkingen.

1 like

Ik vind het vooral leuk dat AP, als onafhankelijk merk, bij Swatch heeft aangeklopt voor deze samenwerking. Blanc Pain was toch overduidelijk een bedenksel van de Swatch Group marketingafdeling. Om het merk een beetje “hip” te maken.
Ik zou het zo grappig vinden als er scalpers voor deur staan en dan blijkt het om een AP van 25k te gaan.

1 like