Het raadsel van onze Rus…
Mooi verhaal en leuke informatie!
Ik zie dat jouw “stadion” net weer iets anders is dan mijn “stadion”.
Ik zie dat je pas lid bent. Welkom hier!
Ben je al bekend met het vaste russische horloges draadje? Misschien ook interessant voor jou?
Nog nooit gezien, maar lijkt mij wel leuk als iemand er zo een heeft, deze hier post
Helemaal met je eens, zo hoeft een goedkoop horloge ook geen slecht horloge te zijn
Top dit stukje geschiedenis en ook leerzaam ( voor mij dan he ), dit bedoel ik dus met een leuk verhaal erbij .
En natuurlijk welkom op dit leuke forum, leerzaam, leuk en je leert leden kennen. Voorlopig genoeg leesvoer in de diverse topics
Ik ben maar een armoedzaaier als het om horloges uit Oost-Europa gaat.
Ik had er eerst 5, 1 heb ik teruggegeven aan de vorige eigenaar daar die spijt had van de verkoop. Van de andere 4 zijn er 2 in beslaggenomen door Assie, dus heb ik er zelf nog maar 2. Maar daar gaat in de toekomt wel verandering in komen .
Mijn Vostok sub had ik al als eerste geplaatst in dit thema, dus blijft alleen de Generalskie over. Volgens mij werd die speciaal voor de export gemaakt en niet aan de soldaten verstrekt, mocht ik het mis hebben, corrigeer mij dan gewoon.
Heel klein stukje achtergrond van dit horloge:
Men noemt dit ook wel een Wostok Generaslskie, daar Wostok bestemd was voor de export!
De Generalskie wordt ook wel de Komandirskie genoemd.
Vostok handmatig opwindbaar kaliber 2414 met 17 jewels , 19800 halve omwentelingen /uur , schokbescherming en ca. 35 uur gangreserve.
Dit horloge is 200 meter waterdicht zeg men maar volgens mij moet je dat met een korreltje zout nemen . 18 mm bandbreedte.
Ik heb ook geen andere dan mijn Desert-shield, maar voor de goede informatie voorziening hier alvast een foto uit het bekende en gewaardeerde naslagwerk van Juri Levenberg.
Hier tel ik 4 keer een Stars and stripes.
3 horloges gaan over het verbeterde politieke klimaat. Met de afbeeldingen van Bush en Gorbatsjov. Een horloge betreft de 5 staten jeugd vrede mars. Alle horloges zijn uit 1991.
Klopt Fred. Is bij deze is het 20m.
Dit zijn, geinige wat barokke, messing kasten met chrome of een goudkleurige coating (naam even kwijt).
Het zijn nieuwere voordelige modellen voor de export en burgers. Geïnspireerd op de oorspronkelijke hogere kwaliteits horloges voor het leger. Met namen van de verschillende rangen. Er zijn er ook met de Amphibia kasten, het serieuze werk. Rvs staal, dikker glaasje en 200m waterdicht. En duurder dus.
Kijk eventueel even bij Meranom. En dan bij Komandirskie Classic. Vervolgens kast 53. Bij de specificaties zie je alle info. Best interessant.
Leuk deze foto, krijg je er toch meer een beeld van
Heb op de volgende site gekeken:
https://vostok.watch/product-category/komandirskie-classic/53/
Is dat een Russische site, echt die dingen kosten echt een drol
Wat betaalde jij Fred? Ben niet nieuwsgierig.
Met deze site heb ik geen ervaring. Maar zal wel niet veel uitmaken met Meranom.