Gaat goed komen. Zeer vriendelijke verkoper die het pakje verstuurt als ik 'm laat weten wanneer ik precies weer thuis ben na een weekje naar dochterlief in Zürich. Pakje heeft track & trace.
En ik heb er geen haast mee. Heb tenslotte al een horloge…
Klopt helemaal Alphons. Bedankt.
Blijkt dat ik nog twee horloges in de collectie heb met dat uurwerk. Ik dacht al iets bekends te zien aan dat kenmerkende driehoekje in de brug, maar kon even de link naar AS niet leggen.
Nu vergeet ik 'm niet meer!
Een recentelijk ook bij Tradera verworven ALICIA en een ooit van @basvg gekregen RAMINA, beiden met een AS 1220. De 1220 in de Ramina lijkt aanzienlijk ouder en heeft nog geen shoc protectie.
Hadden de tandjes geen schade, dan deed ik zeker een poging. Het steekt heel nauw bij het indexwiel. Het is nog geen 3mm in diameter en heeft meer dan 300 tandjes! Zie lager op deze pagina. https://www.accutronwatchpage.com/acctech.htm
De techniek is heel fascinerend.
Bij het repareren van de flexband wilde ik de band losmaken van de kast en daarbij is de vaste pin voor de helft afgebroken, dus het losse stukje pin moet er weer tussen gesoldeerd worden.
Scherp oog, dat moet ik wel vaststellen, haha
Dankjewel Alphons, toen ik hoorde dat de verkoper er nog 1 had, heb ik die ook gelijk maar erbij genomen. Ik wist dat het niet liep. Vanmiddag heb ik het open gehad en zag ik dat de balans in ieder geval in orde is. Wel is de opwindveer gebroken.
Er zit ook roest in het uurwerk, het palrad wil niet draaien, en de Magic Lever is zodanig versleten (of de fijne tandjes van het tussenrad) dat de rotor doelloos ronddraait.
Kast en wijzers zijn nog best aardig, misschien geef ik hem wel een goed glas en bandje, en maak ik hem weer goed lopend, maar laat ik hem zijn aangetaste wijzerplaat houden, wel heel speciaal namelijk😊
Doosje met diverse horlogedisplays/steuntjes binnen gekregen. Het zijn 2 soorten.
1 is een vaste steun
1 is een verstelbare steun waarbij je de hoogte en de grootte kunt aanpassen.