productie vanaf februari en for sale in mei.
Echt waanzinnig waar dit. Laat het een klein en elitair groepje vooral blijven. I love GS
Dus je antwoord op de vraag van de TS is dat het gaat om bevredigd te worden door een klein groepje mensen? Als dat de magie van GS moet ik de mijne toch maar snel verkopen.
Zou de magie gewoon niet kunnen zijn dat het voor mij gewoon prachtige horloges zijn waar ik elke dag van kan genieten.
Uiteindelijk is dat toch de enige reden; wat vind jezelf de mooiste horloges binnen het budget dat je kunt of wilt besteden?
Dat is dan mooi maar het blijft natuurlijk onduidelijk wie echt de eerste was.
Zeker als de intro van de overige merken in maart 69 was. Want wat hanteren we dan als âuitgangspuntâ productie, in de winkel, presentatie of prototype?
Prototype werden natuurlijk al in â68 of zelf eerder gemaakt.
Over het algemeen in de horlogewereld wanneer het horloge te koop is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de eerste quartz van Seiko de astron. Dat was ongetwijfeld ook niet het eerste prototype. Maar men heeft het altijd over december 69 en de release van die dingen for sale.
Het is in ieder geval duidelijk dat Seiko de eerste was met serieproductie er van voor de verkoop. Maar destijds hingen ze het niet zo aan de grote klok waardoor het lang onbekend was.
Veel leesplezier:
Of een ander type:
Voor mij wel.
Natuurlijk ben ik niet ongevoelig voor complimentjes van anderen.
Maar als ik iets mooi vind en ik heb er het geld voor over kan ik er intens van genieten.
Mooi dat je jouw eerste post zelf nuanceert.
Hier kan ik me prima in vinden .
Sky Dweller 70 uur. Introductie 2012.
Zolang dit zo is zal de magie van de GS niet op jou werken.
Ik doelde op de âinstapâ modellen van de merken.
M.i. heb je daar helemaal gelijk. Ik heb 3 GSâen, een 2880 automaat, een 9F Quartz gold star & een Spring Drive. Kijk met grote interesse uit naar de horloges met het nieuwe, dunnere 36000 uurwerk, om de collectie compleet te maken
Ik zoek perfectie, geen magie. Interesseert het me wat de âmensenâ van het merk denken? Raad het antwoord
Het streven naar absolute perfectie - die toewijding is diep geworteld in de Japanse cultuur en dat maakt het merk voor mij zo bijzonder
past perfect bij de rode wijzer van mijn gs
Ik denk toch dat een âgrootâ deel van die âwaardeâ bepaald wordt door een kwaliteitsnorm âŠ
Of zijn er (andere) âRolexenâ op de markt waarvoor klanten niet bereid zijn om te betalen en die dus beschikbaar zijn voor âletâs sayâ een paar honderd euro?
Gewoon een beetje porren

Of zijn er (andere) âRolexenâ op de markt waarvoor klanten niet bereid zijn om te betalen en die dus beschikbaar zijn voor âletâs sayâ een paar honderd euro?
Niet beschikbaar voor een paar honderd euro. Maar ik meen dat die Rolex celinni niet echt populair is.
dat is mijn punt
Je hebt er vast en zeker ook nog een enkeling tussen zitten die van een minimalistische Bauhausballenknijper een âluxe en speciaalâ gevoel krijgt. Voor mij liever een Nomos i.p.v. die Speedo
Haha

In het grijs is die te vinden voor 4,5k.
Waarzo ?