Baltic kan deze binnenwerken gewoon servicen hoor, kost ongeveer 200 euro. Een pak minder dan een nieuwe MR01 voor drie keer zoveel. En in mijn ervaring is de Hangzhou 5000A gewoon een betrouwbaar uurwerk.
Elke Tudor met de Snowflake hand.
Nog nooit zo’n lelijke hand gezien.
Afschuwelijk.
![]()
Breitling, Hublot en Tag Heuer.
Er zijn weinig chronografen die ik mooi vind, dus de meeste zou ik overslaan.
Horloges van mode merken á la Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Armani en soortgelijke.
O jawel
Ziet er toch niet uit dat voorrangsbord op die wijzer.
![]()
Heb je dit topic al lang niet bezocht, vermoed ik
Snap je helemaal,heel uitzonderlijk wanneer kleuren etc. het geheel harmonieus laten lijken,zoals bij de egaal blauwe zonder veel andere drukte,maar op zich vindt ik deze wijzer storend.
Ben dus absoluut niet de enige ![]()
(Kon het me overigens ook niet voorstellen.)
O jawel, kom er soms wel eens.
Gelukkig heeft niet elke Tudor dit misbaksel.
![]()
Jarenlang deze mening gedeeld.
Uiteindelijk vanwege ‘vorm over functie ‘, lees: afleesbaarheid, toch maar eens een snowflake een kans gegeven en de antipathie was heel snel verdwenen…
Echt succesvolle mensen kopen nooit horloges.
Die krijgen ze gewoon gesponsord.
Idd een handgranaat, ziet er niet uit.
Wat spreekt jou het meeste aan bij Tag Heuer ten opzichte van andere merken? Waar onderscheid Tag Heuer zich in?
Vind je de toptime van Breitling ook niets?
Oeh, nou. Heb je even? Mja, in het kort en wat me zo even te binnen schiet: een combinatie van innovativiteit, design, de link met sport en sportitviteit en de hele historie van het merk. Daarnaast heb ik ook erg veel bewondering voor Jack Heuer, die o.a. verantwoordelijk is voor het totstandkomen van drie van mijn all-time favorite horloges: de Autavia, Monaco en Carrera.

Maar ook de duikerlijn van (TAG) Heuer vind ik gaaf en ook hieraan hangt weer een heel (en interessant) verhaal. Nou ja, teveel op te noemen, dus eigenlijk. Maar even 'n tip: het lijkt erop dat ik met nog een paar mensen, binnenkort toch écht bij de mannen van Tijdgenoten zit. Hier zal het daar ook uitgebreid over gaan, verwacht ik. Dus houd die aflevering in de gaten, zou ik zeggen! ![]()

Die mist de kenmerken die mijn weerzin opwekken, maar ik word er ook niet blij van. Ik zie dat de meeste een tachymeter hebben, wat ik de meest nutteloze toevoeging aan een horloge vind.
Dit gezegd hebbende, deze hieronder zou ik wel willen passen. Consequent zijn is ook maar een gemoedstoestand ![]()
Leuk Ed, kan niet wachten! Vond de Squale aflevering ook heel vermakelijk toen ![]()
Dit is een interessante topic. Maar ook een topic waar de woorden zorgvuldig gekozen dienen te worden want je wilt op een liefhebbers forum niemand beledigen. ![]()
Toevallig vroeg ik me gisteren iets af wat hier precies past, namelijk; waarom is de Speedmaster toch zo ontzettend populair? Ik snap dat het een zeer goed horloge is met een bak aan history maar ik zie de uitzonderlijke schoonheid niet die verklaard waarom die in zoveel collecties zit.
Dat is puur persoonlijk en je zou wellicht hetzelfde kunnen zeggen over een Sub maar daar heb ik dat dus helemaal niet bij. Nogmaals, ik snap de significantie van de Speedmaster maar daar houd het ook wel op. Ik vind het vooral vreemd omdat de Speedmaster wel alles heeft om in mijn pulletje te vallen. Ik hou namelijk van duikers, GMT’s, chrono’s en sporthorloges. Maar iets, en ik kan er niet de vinger opleggen, staat me tegen.
Verder wat ik nooit zou kopen is een Tudor, daar krijg ik een beetje Porsche 924 vibes bij, ik mis een beetje een eigen smoel bij de meeste modellen.
En de meeste Breitling horloges vind ik veel te grof afgewerkt. Desondanks zitten er wel wat pareltjes tussen de Breitling modellen die ik zo aan mijn collectie toe zou voegen.
Verder vallen heel veel merken en soorten af. Het horloge moet sowieso Europees zijn en aan eerdere genoemde voorkeuren voldoen. En ook al zie ik het niet als investering, verre van zelfs, moet het horloge wel een beetje waardevast zijn.
Ik heb nu een Ebel Sport Classic vast gehad en dat ding is met stip op de lijst van horloges die ik nooit zou kopen beland. De band voelt erg dun en flimsy aan, en ze hebben de rare rotconstructie met schroeven in de kast om de band aan de achterkant vast te zetten gehouden.
Het hele horloge geeft mij geen vertrouwen in de lange termijn, plat gezegd, en al helemaal niet voor 3000 piek. Ze zijn wel mooi, verder. Cool ontwerp, mooi met het licht spelen, alles, maar ik zou het niet kopen. Het “voelt” niet als een horloge van de prijsklasse waar het in zit.
Moderne Rolexen zijn voor mij haat-objecten. Allemaal precies de verkeerde vorm van vulgaire bling, zeg maar. Er zijn uitzonderingen. De OP36, Explorer II en de Yachtmaster II 37mm in goud zwart.
Ik ben nooit een fan van Mercedes wijzers geweest, dus de OP is de enige die ik zou overwegen, maar die andere twee zijn nog prima om aan te gluren. Gewoon eerlijke horloges, zeg maar. Het helpt ook niet dat ik glimmende keramische bezels afgrijselijk vind. Aluminium for life, G. Dus dan is het te begrijpen dat de Sub en GMT Master voor mij echt verschrikkelijke horloges zijn.
Ik zou veel sneller een simpele Sapphire Sandwich speedy kopen dan bijvoorbeeld een Sub. Ik ben ook geen fan van de Speedmaster, maar in de basis versie is het gewoon eerlijk en draagt het verder prima, ook op leer.
De Top Time serie zit goed in elkaar. Zowel de B31 drie-hander als de B01 racing chronograafjes in 38mm zijn pareltjes.
Grappig hoe dat kan lopen. Hoe langer ik met horloges bezig ben, hoe groter m’n voorkeur voor Japans. Ik ben wel erg selectief in de Japanners, het moet gezegd. Na 80 horloges gekocht en geflipperd te hebben, dat wel. Ik was vroeger minder selectief.