17 uur rijden voor een NA. Zwitserland the day after. Een fotoverslag

Ik open even een nieuw topic.
Omdat het anders wellicht verwarrend wordt.

Ik grijp wel eerst deze kans om iedereen hier te bedanken. Waarom? Wat is dit voor Hamiltoneske nederigheid?
Omdat het fantastisch is om de hobby hier te delen. En niet alleen de hobby…
Ik ken niet al teveel mensen die mijn passie delen, en sinds ik lid ben van het horlogeforum is de hobby oprecht veel leuker geworden. Dus bij deze. Dank!

Okay, on topic… In onderstaande topic

bereidde ik jullie voor op een komende NA.
Gisteren koers gezet naar Zwitserland. Ik kon volgens mijn telefoon kiezen voor een route met minder bochten. Zie screenshot… Hahaha…

Het was vroeg. Zo vroeg dat je hoofd nog niet wakker is en de rest van je lichaam doet alsof dat wel zo is.

Mein gott…

Heerlijk. Douchen om echt wakker te worden, koffie en medicatie naar binnen gewerkt ( mag niet van de bijsluiter maar :fu:t3:bijsluiters die koffie verbieden)

Jottum! Kaffee!

Het vakantiegevoel maakte me oprecht gelukkig. Een stil huis en een slapend dorp waaruit ik ging vertrekken om een graal op te halen. Dat heeft toch wel iets…

Voorruit van mijn trouwe vierwieler compulsief schoongemaakt ( want dat hoort op vakantie) en koffiemok in de auto gezet. Met koffie erin mocht je dat willen weten.

Playlist klaargezet en klaar voor vertrek. Ik begin graag met wat rustigs… je geeft ook niet vol gas met een koude motor toch? Eenmaal op de snelweg neem ik de tijd om het iets heftiger aan te doen. Lenny Kravitz, Porcupine tree, Cream, Tesseract, en, mijn guilty pleasure,… Imagine dragons. Ultieme feelgood.

Ik besloot de Speedmaster die bijna niemand heeft om te doen. Want dan ben je zo lekker anders. Stiekem toch wel mijn favoriete horloge. Maar voor hoelang nog?!

Kom maar op, 714 km aan asfalt!

Onderweg mocht ik natuurlijk geen foto’s maken. De foto hierboven is genomen op een leeg stuk weg…echt. .

Maar uiteraard, hoe kan het ook anders, op het MOMENT dat Stromae door de speakers schalt doemt een file voor me op. FORMIDABLE. Merde trois temps…

Een positieve levenshouding is mij niet vreemd maar files… daar zie ik niets positiefs in. Oh wacht… naast me stopt een uit de kluiten gewassen Peugeot met een zeer appetijtelijke… oh… we rijden weer !!

Een uurtje of 7 en 644 km later zag ik eindelijk Basel op de borden staan. Het ging sneller dan ik dacht. Ook omdat er iets bijzonders wachtte denk ik.

Maar…. Eerst nog even langs de grensovergang… alwaar mijn eerste kennismaking met het pittoreske land van keurigheid en een compleet gebrek aan humor bestond uit een zichzelf overschattende douanebeambte die mijn kentekenplaat zag en zich abrupt voor mijn hybride reispartner wierp.

Hij bleef vragen wat ik kwam doen in zijn land.
Paspoort, rijbewijs, stiltes laten vallen. Mijn auto bekijken. Of ik Covid had. Ik bleef hem strak aankijken. Want zo hoort dat in Alfamannen land. Hij ging weg met mijn paspoort en rijbewijs en bleef langer weg dan comfortabel was. Ik had me moeten scheren dacht ik nog. Of in elk geval niet helemaal in het zwart naar het frisse Zwitserland moeten gaan.

Sjokkend en Clint Eastwood- achtig moeilijk kijkend naar de omgeving gaf hij mijn kleinoden terug.
Bij het overhandigen nogmaals die alfablik. Ik wende niet af.

‘Have a good trip sir’ en dan toch net even een halve seconde mijn spullen vasthouden voordat ie losliet.

Even leek het me wel leuk om een selfie met hem te maken en hem te vragen of hij zijn moeder namens mij wilde bedanken voor gisteravond, maar ik heb er de ballen niet voor. Misschien maar goed ook.

Ik was er! Het land van melk en honing, het land waar mijn nieuwe aanwinst lag te wachten…

Zonder verdere onzinnigheden presenteer ik u:

De ( jawel @Colnago!) Zenith El Primero Shadow. Mijn god wat is dat ding cool. Zelfs IN de zon😍

Ik heb misschien iets teveel foto’s gemaakt, maar sorry hoor… wat zou jij doen als je dit vast wil leggen?

Enorm bedankt voor het meegaan op deze trip. En dat is gelijk een mooi bruggetje naar de Oympus trip die om mijn nek hing uit het vorige topic. Soms… moet je gewoon gaan voor wat je wilt. Niet teveel nadenken en gewoon doen, die beren op de weg zijn er in het echt namelijk niet.

561 likes

Mooi hoor!

2 likes

Mooi verhaal! Ik vreesde even voor de douanebeambte. Wat zeg je dan? Ik ga een horloge kopen?

4 likes

Zonder overnachting weer terug geknald? Ik zou er toch een overnachtinkje aan vastgeknoopt hebben denk ik. Ben niet vies van autorijden, maar 1300 km op één dag is een hoop :blush:

Gefeliciteerd met de aanwinst, geniet ervan met volle teugen :+1:
En uiteraard dank voor het delen van dit avontuur :grin:

2 likes

Gelukkig je zet koffie met een Bialetti zoals het hoort! Alleen daarom al punten.

Over het horloge heb ik al bericht…100 punten!

8 likes

Dit is al een geweldig horloge, maar jouw verhaal maakt het echt een slag specialer, ontzettend veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge, leuke trip, mooie ervaring! Dank voor het delen.

1 like

Het verhaal geeft het enthousiasme al aan. Heel veel plezier ervan. Die speedy zou ik gewoon dumpen op blauwe gedeelte… (ik
Zit al klaar)

3 likes

Naast fantastisch tekenen kun je ook nog briljant schrijven!! Mooi man. En wat een mooie NA! Inmiddels een regelrechte hit op het forum. Van bakstenen tot vleesetende planten… iedereen wil er een hebben! :v:

5 likes

Wat gaaf zeg, maar echt! Niemand die zoiets meer gegund wordt dan jij als het aan mij ligt :love_you_gesture:

1 like

:rofl:

Nogmaals, fantastische aanwinst. Veel draagplezier. En leuk dat je ons meenam in de reis. Altijd leuk die raadseltje ook. :+1:

1 like

Leuk topic en erg mooi horloge

1 like

Ook hier nog maar een keer: Van harte, wat een mooie NA :slight_smile:

1 like

Fantastisch geschreven Bedankt :sunglasses: en wat een NA :100::100:

1 like

Mooi verhaal en waanzinnig mooi horloge :partying_face: veel plezier ervan :blush:

1 like

Bedankt voor je uitgebreide verslag in beide topics, ik heb met plezier gelezen :star_struck: Heel goed geschreven.

Maar wat een knaller heb je opgehaald wow! Staat je perfect, gefeliciteerd en veel plezier ervan!

1 like

Respect man! Zo een roadtrip maken Lijkt mij echt geweldig. Super aanwinst ook. Proficiat.

1 like

Mooi verhaal. Proficiat met je nieuwe uurwerk👍

1 like

Mooi verhaal van een mooi horloge. Ik heb met veel plezier gelezen.

Ik heb wel een vraag. Waarom heb je het horloge opgehaald in Basel? Is het het horloge niet in Nederland te verkrijgen of was het meer: gewoon omdat het kan?

2 likes

Nogmaals, wat een prachtige aanwinst. Echt heel gaaf.
Leuk topic ook, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt.
Geniet ervan.

Bedankt voor het mee mogen rijden :blush:

1 like