Beste skeleton horloges onder 1000 euro?

Beste liefhebbers,

Ik ben fan van skeleton/openworked horloges waarbij je het uurwerk goed kan zien. Echter zijn dit vaak dress watches of horloges ver buiten mijn budget.

Heeft iemand nog aanbevelingen voor skeleton horloges onder de 1000 euro, met een sportief/robuust uiterlijk? Hieronder twee modellen die ik mooi vind. Hoeft niet per se een duiker te zijn of een metalen band te hebben.

Het lijkt alsof de markt voor skeleton horloges erg niche is, dus ik ben benieuwd of jullie nog mooie modellen kennen.

9 likes

:mag_right:

3 likes
1 like
2 likes

Mooie aanbieding

1 like

46 mm. Niet voor een doorsnee polsje…

Voor dat budget zal het vooral Chinees zijn.

Bvb Sugess, Stuhrling, …

Er zit hier iemand die een zeer mooi afgewerkte moderne Chinese skeleton van om en bij de €1000 heeft. Maar ik vind hem niet terug

Nog een optie

2 likes

Ja dat was een echte kanshebber als die niet zo gigantisch was.

Is wel cool, maar heb toch altijd een beetje mijn twijfels bij dit soort merken en "tourbillons

1 like

Beetje party :poop: -er, maar onder invloed van UV-licht (zon) gaat wel de kwaliteit van je uurwerk-olie sneller achteruit. Dat geldt ook voor RM’s van 7 ton trouwens. Just saying! Het is verder dus niet echt mijn ding, maar die Edox lijkt me nog een hele goede optie. Leuke AP RO-hommage…! Prijs is echt scherp.

2 likes

Daar had ik niet eens over nagedacht. Inderdaad goed om bij stil te staan

1 like

Krijg er ook Zenith skeleton vibes van :smile:

2 likes

Wel heel cool!

1 like

Erg cool, deze ga ik 100% onthouden. Weet alleen niet of ik fan ben van de kleur

1 like

Bij een dergelijk model zou ik eerst gaan voor een wat vriendelijker geprijsd model, puur om te kijken of het echt beklijft. Deze heb ik al een tijdje in mijn favorieten staan:

€ 220

Ben zelf gegaan voor een model dat ietsje boven jouw gesteld budget ligt:

4 likes

Beiden prachtig man :ok_hand:
€429

€369

€925

€1045

Iets erboven €1350

Open heart zijn er nog meer hoor :slightly_smiling_face:.
Derest dat ik weet is een pak duurder :innocent:

De venezianico heb ik zelf en ik vind het een heel fijn horloge, zeker voor het geld. Of je het echt als skeleton kan betitelen weet ik niet. Het uurwerk is deels opengewerkt, maar slechts voor een klein gedeelte.

De later gelinkte Edox vind ik echt heel vet. Daarbij twijfel ik alleen of ik op zo’n opengewerkt horloge snel uitgekeken raak. Tegenwoordig zijn ze regelmatig wel in de aanbieding te vinden en rond de 1000 te vinden en ik vind hem steeds meer het overwegen waard.

1 like