Dagje horloges kijken / passen Amsterdam

Ik heb hier teveel mooie plaatjes gezien van horloges zonder dat ik ze ooit in het echt heb gezien. Wetende dat dit nogal een wereld van verschil kan zijn en aangezien ik me voor het eerst oriënteer op horloges boven de 1K (waar de oude grens op zo’n €400 ligt), wordt het tijd om de wijde wereld in te trekken, op zoek naar die mooie horloges.

Ik dacht zelf aan Amsterdam. Ik woon zelf in omgeving Rotterdam, maar prima om er een dagje uit van te maken.

Volgens mij zijn hier zat mensen die zo uit hun mouw schudden waar je dan moet zijn, maar ik kwam na zoeken op HF niet echt een ‘go to’ lijstje tegen. Google is je vriend, dus ik heb heus wel gezien welke horlogezaken er zijn, maar er zijn vast meer ervaringen. Zo zou ik niet eens weten naar welke van de 4 (?) Gassan vestigingen ik zou moeten gaan.

Anyway, “Dao wat wil je zien, dan weten we of we je naar de Lucardi en Kijkshop moeten sturen of ergens anders naartoe!”?

In ieder geval: Grand Seiko, Oris, Speedmaster (reduced) enn… tja toch ook maar (vintage) Rolex. Dus de Seiko Boutique, Oris Boutique en Amsterdam Vintage Watches staan sowieso op het lijstje, maar van de andere juweliers heb ik geen kaas gegeten.

Wie heeft de beste tips?
Bedankt alvast.

EDIT: wat tips over de “etiquette” in zulke winkels zijn ook welkom :stuck_out_tongue:

5 likes

Dat zou ik ook weleens weten, liep laats langs Ace bij koningsplein, was het dicht :frowning:

1 like

AWCO vind ik echt een snoepwinkel altijd. Prachtige vintages in de vitrines en vriendelijke mensen. :+1:

4 likes

Loop in elk geval door de PC Hooftstraat. Zit een hele boel. Tevens Gassan op het Rokin.

1 like

Ben laatst in de Seiko boutique geweest maar die vind ik weinig inspirerend.

1 like

Maak er een mooi dagje van in 020!

Paar fijne adressen:

  1. Gassan boutique, Nieuwe Uilenburgerstraat (HQ, vlakbij Stopera)
  2. Gassan Dam Square, jawel op de Dam
  3. AWCO Amsterdam Watch Company, Reestraat
  4. QPX, Willemsparkweg/Cornelis Schuytstraat
  5. Ace & Dik, Van Baerlestraat
  6. Schaap & Citroen, PC Hooftstraat
  7. PC Hooftstraat op zich (ook andere zaken)

Nummers 4-5-6-7 zijn voor een toerist mooi bij elkaar in de buurt gelegen. Vandaaruit kun je prima bij AVW langs.

Nummer 3 ligt wat meer geïsoleerd in de ‘9 straatjes’ (leuke boutiekjes, doen) maar is te combineren met eerst nummer 2 en daarna nummer 1.

Have fun en we verwachten een poel pics van je dit weekend :yum: !!

Cheers
:sunglasses:
Otto

9 likes

Dankjewel! Dit is super handig :+1:t2:
Overigens ga ik ergens in de 2e helft van november denk ik, maar zal wel wat foto’s plaatsen :nerd_face:

En

Gaan we zeker doen

2 likes

Na AVW is AWCO zo ver toch niet? Onderweg een doos koeken bij Van Stapele en je hebt genoeg energie :sunglasses:

Dank voor de aanbeveling :sunglasses::+1:t2:

2 likes

Nu we toch bezig zijn, wat tips over de do’s en don’ts in dergelijke zaken zijn ook welkom. Normaal mijd ik zulke winkels vaak, zeker als je moet aanbellen en zo’n beer van een beveiliger in de weg staat.

Kun je gewoon alles passen?
Mag je in principe foto’s maken?

Zal ik ook in de winkels zelf vragen hoor, maar fijn als ik een beetje een idee heb

Jazekers. Als ze merken dat je een liefhebber bent wordt dat vaak ook gewaardeerd

4 likes

Blijft ook dicht, zit alleen nog maar in de vBaerle

Niet.

Zeker de Tourbillon in de PC.
De Bijenkorf kan ook nog, in principe genoeg om wat te kijken.
Reuter in de Kalverstraat, tussen de Seiko en de Oris in.

2 likes

Ik zou ook een dagje Den Haag overwegen, ook schaap, en steltman en juwelier van willigen, die laatste vind ik een heel prettige winkel, En dicht bij elkaar ook.

Zit nog meer ook op loop afstand, ik zeg doen!

Ik ben een Hagenees, dus promoot Den Haag gewoon, durf ik :joy:

8 likes

Gezocht met je ogen dicht zeker? :smile: Als je onderstaande topics met je ogen open doorleest staat daar ook nuttige info. :wink:

Rondje Amsterdam

1 like

Oja, ken ik er ook nog eentje :

6 likes

Ho, ho, Spyer wordt een koffie/lifestyle zaak met low end sieraden en horloges :slight_smile:

1 like

Zeker Tourbillon doen. Eigenaar (vrolijke vent met krullen) is een leuke kerel zonder de poeha die je bij S&C er wel gratis bij krijgt.

2 likes

Goe bezag gauzâh

1 like

Waar is de Dao van vroeger?
Als je nu al ‘1K’ zegt loop je over een week met een submariner om je pols en ga je mensen met Tissot’s kleineren.
Dao, het is 1000. Please… doe het dan voor mij…

On-topic, ik liep vandaag in Lissabon langs een oud horlogewinkeltje… ik heb het visitekaartje ergens.
Ik stond te kwijlen voor de etalage met de prachtigste vintage Omega’s, rolexen en Tissot’s.

Man liep even naar buiten, en vroeg gelijk of ik binnen wilde kijken… daar had hij meer… een Memomatic bijvoorbeeld en een vintage Speedmaster mark 2…in minststaat…
Echt genieten van een vakidioot… zonder kapsones. Ik hou ervan

8 likes

Spiegelgracht juweliers is ook aan te raden, erg vriendelijk en veel aanbod. redelijk dicht bij AVW waar ik zelf overigens niet heen zou gaan. Ik ben er geweest maar het aanbod is schraal en vond ze nou niet bepaald vriendelijk…

3 likes

Dat kun je wel zeggen ja :laughing: als je niks speciaals zoekt heb je er niks te zoeken. AWCO om de hoek wel, die is wel echt leuk.

3 likes