Een Tijdloze Passie: Mijn Liefde voor Horloges

Heel mooi verhaal en mooie omschrijving van de passie genaamd horloges. Toen ik opstond en begon te klappen keek mijn vrouw me even raar aan. Ze keek nog vreemder toen ik haar het verhaal wat ik zojuist had gelezen probeerde uit te leggen. :see_no_evil: maar kijk graag uit naar het verhaal achter het getoonde horloge. En uiteraard de horloges die nog komen gaan. 30 dagen is nog wel te doen :rofl::rofl:
Dank voor het delen en fijne avond gewenst.

3 likes

Mooi verhaal maar wel veel woorden. Fijn dat je je passie deelt. Ik heb op werkdagen nooit zoveel tijd om na te denken wat ik om doe. Wel een paar grove regels.

Vintage alleen op rustdagen zodat ik weet dat ze heel blijven.

Bij hitte alleen horloges op staal. Meestal een duiker. Kun je altijd even lekker afkoelen in het water.

Op vrijdag altijd een Vostok vanwege “Vostok vrijdag”

Verder zie ik het wel 's ochtends.

3 likes

Goede feedback! Ik ben niet van plan om steeds een heel boekwerk te schrijven. Maar als inkeiding vond ik het kunnen haha.

Vostok vrijdag! Wat gaaf nog niet eerder gehoord! Gelukkig heb ik er ook een aantal die nog wel aan bod gaan komen!

1 like

Dag 2: Mijn eerste echte stap in de hobby

Na het behalen van mijn verpleegkundig diploma vond ik het een leuk idee om een mooi horloge te halen.

Na veel nadenken en het horloge forum te vinden ben ik op het onderstaande beland. Mijn eerste echte aankoop.

Een Seiko Snk 809

15 likes

Ik voel dat er een Speedy ofzo aan gaat komen :smirk:

2 likes

Zie het speciale topic:

1 like

Oeh was het maar zo! Is wel mijn grail watch! Voor nu wat hommages die nog voorbij zullen komen :wink:

1 like

Pas op want sommigen zijn allergisch voor hommages zodra het schaamteloze kopieën zijn… Ik heb daar ook niks mee…

1 like

Ach je kan nooit iedereen tevreden houden. Ik vind het zelf prima zolang ze niet iets beweren te zijn wat ze niet zijn (neppers).

Verder zijn de horloges in mijn collectie stuk voor stuk pieces die ikzelf mooi of interesant vind. Ik deel ze graag en mocht iemand er eentje niks vinden dan is dat zo en zal ik daar niet wakker van liggen haha. Ik heb ze tenslotte zelf om de pols :wink:

3 likes

Welkom hier.

Voor mij is dat grappig genoeg bijna het primaire ding van die doelen. De tijd is secundair, maar niet onbelangrijk. Er zijn buiten de tijd niet heel veel complicaties die me kunnen boeien, maar ieder z’n meug, uiteraard.

Hmmmm… Het eerste horloge was uit 1500 nogwat, daarna hadden we jaren lang niet veel soeps, tot Breguet en co in de 18e eeuw wat krassere vorderingen maakten, vervolgens hadden we een eeuw of anderhalf alleen zakhorloges, waarna Louis Cartier in 1904 het eerste echte echte poshorloge ontwierp, waarna zak- en polshorloges zo’n 70 jaar naast elkaar bestonden (de Japanse treinmachinisten gebruiken nog steeds een zakhorloge) vooraleer datgene wat wij als horloge zien de winnaar werd. Althans, als we de Apple Watch en aanverwante wearables niet zo bekijken.

Ik zou bijna geneigd zijn te zeggen dat het horloge de Zeitgeist juist belichaamt.

Coole vijfjes. De her-uitgave in 36mm die nu uit is is ook übercool. Hulde. Ook hier met een vijfje begonnen te verzamelen, al droeg ik eerder horloges. In mijn geval de 41mm bigmil versie, SNZG011.

Nondeju wat moet je dat ding koesteren en goed onderhouden. Onschatbaar, zoiets.

Lijkt me de juiste insteek. Mensen vatten andermans mening vaak veel te persoonlijk op.

6 likes

Gezien de astronaut leek me dat n logische richting :wink:

1 like

Mijn eerste grote horloge aankoop. Een horloge waarbij het verhaal mijn fascineerde. Een horloge dat naar de maan is geweest.

Van kleins af aan intereseert alles ruimtevaart gerelateerd mij al enorm. Een omega moonwatch is de grail maar voor nu nog boven budget. En toen leerde ik dit prachtstuk kennen.

De Bulova Lunar Pilot. Voor nu wel een van de topstukken uit mijn collectie vind ik zelf :slight_smile:

16 likes

:grin:

4 likes

Wat een leuk geschreven stuk! :ok_hand: Ik ga jouw posts zeker volgen, want iemand die zo over onze passie schrijft- en dan zelf zo jong nog is- moet haast wel een échte liefhebber zijn.:slightly_smiling_face:

2 likes

Ik ga wc papier pakken😅

IMG_2367

5 likes

Haha wilde de verrassing niet verpesten :wink:

1 like

Wat een lieve woorden! Hoop dat mijn collectie je veel kijk plezier oplevert.

1 like

Mijn eerste DressWatch.

Gekregen uit de erfenis van mijn opa. Een prachtig horloge dat alleen voor de meest belangrijke gebeurtenissen uit de La gehaald werd.

Nu een prachtige herinnering aan een man die zo veel voor mij betekent.

Een Omega De ville. Vierkante uitvoering Automaat.

22 likes

De Seiko was al tof, maar deze al helemaal! :slight_smile:
Leuke aanwinst! En die Speedy komt er ooit wel eens :wink:

Altijd leuk wanneer horloges die een emotioneel significante waarde hebben ook nog een visueel prachtig zijn. Je opa heeft er blijkelijk ook veel zorg voor gedragen aan de staat te zien. Leuk dat je deze voor altijd gaat koesteren!

1 like

Al mijn horloges zijn tof haha :wink: tenminste vind ik! Maar deze is wel erg speciaal inderdaad. Draag hem dan zelf ook alleen op speciale gelegenheden.

2 likes