Herstelproces Seiko 7009-8070

Mooi werk en mooi resultaat!

1 like

Goeie tip :nerd_face:, ook eens doen met de mijne !?!.
Bedankt KK

4 likes

Ziet er nog netjes uit.:ok_hand: Vind de ruimte bij jouw exemplaar er nog prima uitzien. Glaasje is met een kleine polijst beurt ook vast weer als nieuw.:wink::+1:

1 like

Kleine update:

Kwam nog een foto tegen met het kroonwiel die ik uiteindelijk heb gemonteerd. Deze steekt een stuk minder uit, zoals het hoort.

Het horloge is een aantal maanden geleden verkocht, de nieuwe eigenaar was er zeer gelukkig mee.

Inmiddels heb ik een ultrasoon reiniger aangeschaft en een polijstmachine, dit maakt dergelijke klussen een stuk aangenamer om te doen…:sweat_smile::+1:

5 likes

Heel mooi gedaan.
Hoop zelf ook nog eens aan zo 'n klus te beginnen maarja tijdgebrek.

1 like

De Seiko lijkt erg veel op het horloge van vandaag. Gave Seiko hoor

2 likes

Ze hebben inderdaad wel erg veel met elkaar gemeen. Ook een mooie Tissot met bijzondere plaat en index.:ok_hand:

1 like

Mooi werk en resultaat.
En wat een prachtige wijzerplaat!

1 like

Bedankt! Inderdaad een bijzonder hologram effect, vond het van deze ook best lastig om afscheid te nemen. Is gelukkig wel wat moois voor in de plaats gekomen. Maar als ik er ooit wéér zo één op de kop weet te tikken met integrated bracelet…:wink:

2 likes

Wat leuk dat je vrouw meehielp bij deze schoonmaakklus, en wat een schitterende Seiko! :star_struck:

1 like

Dankjewel. :+1: Mijn hobby wordt gelukkig geaccepteerd, en dat is gelukkig andersom idem dito. :wink:

4 likes

Jouw Seiko is prachtig geworden! Het resultaat zal je vast veel voldoening geven, erg mooie klok. Ook nog uit mijn bouwjaar😉

1 like

Prachtig resultaat, en zoals hierboven al gezegd, je doet je forumnaam eer aan!

1 like

Vooral dat, en dat heb ik met elk project. Economisch gezien afgeschreven, maar door passie in leven gehouden.

2 likes

Hoe mooi is net dat zo’n horloge dan een tweede leven/polstijd krijgt. Als je zelf kunt werken aan een horloge scheelt dat ook. Ik ga eens speuren naar deze Seiko, heb nog niets uit 1976.

1 like

Knutselde tegenwoordig nog veel aan horloges?

1 like

Ik heb even in de archieven gedoken:

Nog steeds bezig, maar maak er nagenoeg geen topics over.:point_down:

5 likes

Heel mooi werk. Ik ben net begonnen met de hobby

2 likes

Leuk! Dan zit je hier op dit forum op de juiste plek. :+1:

1 like

Nog één die is opgedoken.

1 like