HF Café Deel II... Daar is altijd wat mee!

Erg leuk een gewone tekening te zien zonder computer fratsen. Ingezoomd op het muizen tafereel als je dat analyseert zo simpel met een paar lijntjes. Klaar.

6 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy: vond hem wel passend maar touche!

2 likes

Lekker man! Good busy!

1 like

:joy::joy::joy: Die eerste! :joy:

1 like

Goede vakantie!!!

1 like

Haha, geweldig :smile:

Fijne vakantie :sunglasses:

1 like

:+1:

Bedankt, je moet wat over hebben voor het forum :wink:

Bedankt, gaat zeker lukken.

Bedankt, genieten gaat wel lukken. :slight_smile:

:smiley: het hoeft ook niet ingewikkeld gelukkig. Die muisjes stonden er zo op. Het is wel wat rommelig, ik had echt alleen een tekenblok en een potlood. Geen gum gebruikt :smiley:

:+1: :wink:

Bedankt.

Die zat echt al de hele week in mijn hoofd om te maken, als de kinderen het me ergens toelieten :wink:

Bedankt Stefan, tot nu toe gaat het goed. Prachtig weer in Nederland :wink:

Bedankt :slight_smile:

4 likes

Fijne vakantie :sunglasses:.

1 like

Bedankt. Het lukt tot nu toe heel aardig :wink:

Goed bezig!
Fijne vakantie @Sandy!

1 like

Bedankt Henk en die vakantie komt vast goed. (Hij is al fijn ;))

1 like

Ah, de vakantie editie :beach_umbrella::parasol_on_ground:. Haha, hij is weer top! Dank @Sandy :pray:

Luxe werkplek heb je weten te creëren, maar nu niet de hele tijd werken!

Fijne vakantie nog!

Graag gedaan. De werkplek komt met voldoende licht, droog en af en toe wat voorbij rennende kinderen :wink: heel luxe inderdaad. Er zit zelfs een koffiejuf bij (laat mijn vrouw dat maar niet horen).

2 likes

:+1::joy:

1 like

En toen waren we weer 14 dagen verder. Dus weer tijd voor een café, alleen ergens durf ik het café niet aan. De vorige keer (voor de vakantie) waren er wat leden die toch wel af en toe moesten slikken bij het zien van @MonsterT in het portret in de hoek. Heel begrijpelijk, iemand die uit ons midden gerukt wordt. Aan de andere kant, is mijn grootste wens achteraf nog af en toe herdacht te worden, dus ik vind het zelf wel een mooi eerbetoon. Daarom heb ik wel besloten om deze keer even geen café te doen en even te bedenken wat ik nu zelf wil. Ted is er al een tijdje niet meer en er zijn inmiddels heel wat nieuwe leden, die hem niet kunnen herinneren. Aan de andere kant, wat is een café zonder Ted? En wat maakt het uit als niet iedereen hem kent? Die zien gewoon een beer, vragen er misschien een keer naar en dat is het dan.

In elk geval, nu even naar de tekening van deze keer. Geen Café, maar net als vorige week, even in grijstinten een tekening op papier. Toen ik na het scannen begon het toch wat donker te krijgen, kreeg ik een mooie gerimpeld resultaat. Per ongeluk een mooie verwijzing waar ik aan moest denken, De HFLE 2021 van Brunmontagne.

Verder waren er uiteraard wat toppers deze week, zoals een topic van onze @bordewolf die Het leven van een Flipperaar illustreert in maar liefst 100 foto’s. Het deed me denken aan het gifje wat je wel eens ziet;

En we hadden natuurlijk onze Chille Held op sokken die naar Zwisterland was geweest. Druk op zoek naar het Patek Museum. Dat hij er in kwam met zijn invicta :wink: (Is er eigenlijk geen invicta museum @Chillekasper? Of is dat gevestigd op jouw woonadres? Held die je bent met je vasthoudendheid aan dat merk).

Denk je aan Zwitserland, dan kom je een vlag tegen op de horlogeberg. Een kort verhaal over een prachtig horloge, met leuke plaatjes en een leuk weetje over de “vlag”.

Dan was er nog een topic over een Baltic Aquascape. Altijd als ik het woord Baltic hoor, moet ik denken aan een Bathyscape (wiki link). Ergens een rare kronkel in mijn hoofd.

Dan is er het plafond van Eise Eisinga. Een juweeltje van jewelste in de Nederlandse geschiedenis. Ik vond het magisch om te zien toen ik klein was en stiekem, heel stiekem, zou ik van binnen ook wel willen dat ik zo’n mechanisch gevaarte in mijn huis mocht bouwen. Helaas, mijn vrouw is het er vast niet mee eens.

Last but not least, de muis. Die is het niet er mee eens dat het zo’n jugendstil bende is geworden. Daar moet hij niets van hebben.

27 likes

Haha mooie tekening en dan vooral onze held Kasper die een Invicta het Patek Philippe museum binnen weet te smokkelen😀, het is weer geweldig! Bijna van de bank opgestaan om een Invicta 1953 om te doen. Fijne zondag Sandy!

4 likes

Hiermee geef je zelf al aan waarom deze beer in het café moet blijven. Bij voorbaat dank!

6 likes

Ik wil me doorgaans niet al te veel bemoeien met de strip, maar ik vind dit wel erg mager.
Wanneer je jezelf als striptekenaar van een forum wil presenteren moet er wat beters komen dan een kladje wat je maakte in een uurtje wat over was lijkt me?

3 likes

Er staan op elke hoek in dat museum bewakers. Foto’s en video’s maken mag geloof ik niet. Vraag mij niet hoe ik dat heb gedaan. :shushing_face:

2 likes

:shushing_face: misschien ooit dat ze wel te zien zijn in een expositie