Kwaliteit of kwantiteit (polletje aantal horloges). Wat draag je liever?

Gewoon een combinatie lijkt mij, 1-2 luxe horloges paar uit de middenklasse en een casio g shock.

2 likes

Kwaliteit en collectabiliteit zijn primair. Vandaag draag ik bijv. een Seiko EL 370: geweldige kwaliteit uurwerk en daarnaast een bijzonder en vrij zeldzaam horloge. Niet specifiek waardevol. Het verdient gezien de genoemde criteria een plekje in de collectie.

Dan is er ook nog een stukje collectie om emotionele redenen (horloge van opa, gekregen in bepaalde situatie etc.).

1 like

Ik heb kwantiteit en kwaliteit🤣

Ookal draag ik het meeste nooit

3 likes

haha ouwe ā€œhoarderā€ :+1: :star_struck:

1 like

Tja ik ben begonnen met kwaliteit… maar is nu beide geworden. Dus een kwantiteit aan kwaliteit.
begint echt verzameldrang te worden, ach ze eten geen brood.

2 likes

Nooit alle eieren in 1 mandje leggen! Kwalitatieve kwantiteit moet ik hebben :stuck_out_tongue:

8 likes

Minstens 6 (heb nu meer dan het dubbele) en alleen manufactuur dus vaak iets duurder…paar keer geprobeerd terug te gaan naar drie maar dat duurt nooit heel lang…

3 likes

Ik heb momenteel 2 wat duurdere horloges waar ik zuinig op ben en 2 die ik ook aan heb in de kroeg.

Ik ben een verzamelaar, ik weet altijd nog wel een horloge te vinden wat een aanvulling is op de collectie. Kwantiteit heeft dus wel de neiging voorrang te krijgen boven kwaliteit :blush:
Aan de andere kant merk ik dat ik wel het meest geniet van de echt mooie en bijzondere (met name vintage) exemplaren. Dus kwaliteit is ook zeker belangrijk. Ik zou in de poll ook alle drie de keuzes willen kunnen aanvinken, ik heb horloges is alle drie de prijsklassen, en ik draag ze ook allemaal (afgezien van de zakhorloges, die zijn voornamelijk ā€œvoor de hebā€).

5 likes

:point_up_2:ik sluit me aan bij de opmerking van Hans. Deze vlieger gaat voor mij ook op

2 likes

Zoizo kwaliteit wat heb je aan kwantiteit als het allemaal brol is? Dan komt het je meestal nog duurder uit, natuurlijk moet je het budget hebben om iets duur te kunnen kopen maar soms het voordeliger om iets duurder te kopen dan 20 goedkope dingen :wink:. Ik heb 4 horloge’s momenteel en ik vind dat genoeg want deze worden echt wekelijks of max met een week tussen gedragen. Als er weken of maanden tussen zit vind ik het zonde van de horloge’s dan kan je naar mijn mening beter wat inkrimpen :slightly_smiling_face:

2 likes

Het doel is niet voor iedereen per se het dragen van een horloge. Ik kan er ook van genieten als ik ze niet draag. Ik heb ook een aardige collectie dameshorloges en zakhorloges; die draag ik nooit.

Ik heb in het verleden ook modelauto’s verzameld, die kun je alleen maar in de kast zetten. Het leuke van horloges verzamelen is wel dat je ze ook af en toe een keer dragen kunt. Maar dat is geen must.

5 likes

Ah oke, zo heb ik het eigenlijk nooit bekekenšŸ¤”. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat je een horloge koopt om te dragen, altans dat is voor mij de bedoeling.
Maar nu snap ik beter waarom er mensen zijn met heeeeeel veel horloge’s.
Danku voor de nieuwe kijk :wink:

2 likes

Een deel van het ervan genieten ligt natuurlijk wel in het dragen. Ik heb daarom ook minder moeite om 1k+ aan een herenpolshorloge uit te geven omdat ik die zelf kan dragen, dan aan een die alleen maar ligt te liggen.
Gelukkig kijkt de gemiddelde horlogeverzamelaar er ook een beetje zo naar en zijn vintage zakhorloges en dameshorloges ook veel minder duur dan herenhorloges :grin:

1 like

Ja daar heb je gelijk in. Nee echt ik had het nog nooit zo bekeken. Echt een verruiming van mijn denkwereld :laughing:

2 likes

Toch weer een leerzaam topic dit :sweat_smile:

1 like

Jep het schuilt soms in een klein hoekje die leerstof :wink::yum:

1 like

In algemene zin een tot twee duurdere. Maaaaar ik vind het een must om er een paar goedkopere bij te hebben voor het strand, sporten etc. etc.

Ik had er 14…
Alles verkocht, 14 horloges gaf een massa onrust, en echt tevreden was ik niet.
Nu heb ik er 4, allemaal Breitlings en heb rust en ben super tevreden :+1:

2 likes

2 horloges tussen de 3k en 5k
En een paar daily horloges tussen de €300,- en €1000,-

1 like