Met welke is alle ellende begonnen?

Ja dat is wel even geleden, toen hadden de de gulden nog en volgens mij was Ruud Lubbers onze premier.

1 like

En het aapje?

1 like

Dat weet ik niet helemaal zeker meer, maar volgens mij was die toen geen premier van Nederland.

2 likes

Fossil Coachman was mijn eerste horloge, maar de echte bron van mijn interesse waren de seiko’s van mijn vader.

1 like

Nee, dat zal later pas geweest zijn. :see_no_evil:

1 like

Tja. Nooit echt wat met horloges gehad. Wel altijd gedragen, sinds m’n 15e, maar nooit in verdiept. Ze moesten het met name gewoon doen.

Na een avontuurtje met een gekregen Speedy reduced was dit dan mijn eerste serieuze horloge rond 2006:

In 2009 kwamen de groene Seiko Quartz en in 2013 de Citizen Promaster uit dit topic er bij:

Maar waar de verzamelgekte en hobby eigenlijk mee begon is, hoe kan het ook anders, een Seiko 5je.

Het zijn alledrie long term review topics, als je het mocht willen lezen.

1 like

TIQ~2

Mijn horlogeverhaal begon met deze Zwitserse TiQ, die ik kreeg voor mijn communie. Een jaar of 8 was ik dus. Toen ik naar de middelbare school ging kreeg ik een platte Prisma quartz, titaniumkleur met goudkleurige wijzers en indices en een stalen band. Daar was ik erg trots op, al vond ik het soms wel een erg serieuze uitstraling hebben voor mijn leeftijd.

Het ging mis toen ik na de wende
in Praag een 24 uurs Raketa kocht. :sweat_smile:

Haha. Ik vind het nog steeds een gave Omega hoor :slight_smile:

1 like

Zeker, maar heb wel het gevoel “erover heen” gegroeid te zijn.

1 like

20210123_140453

Dit is de gene die bij mij het startsein heeft gegeven.
Pas geleden na een hele lange tijd weer een nieuw batterijtje in laten zeten, en hij loopt weer perfect!
Deze gaat er altijd blijven

1 like

Na wat gshocks en swatches in mijn jeugdjaren. Eerste liefde op duur gebied (maar niet als eerste op duur gebied gekocht) was een Nomos - Orion.

Ik sluit niet uit dat die er ooit weer bij komt…

Een kwartshorloge van Timex, met stopwatch functie. Rond 1984.

image

Was toch een leuk eerste horloge … helaas al geruime tijd overleden

1 like

unnamed (1)

Van mijn ouders kado gekregen, een cerruti, voor mijn afstuderen aan het secundair onderwijs. Het is lange tijd mijn enige horloge geweest.

Ik was een jaar of 8, dus rond 1977, dat ik dit horloge kreeg van mijn ouders. Het loopt nog steeds redelijk.

1 like

1 like

Met een etentje bij @MotoSkooly

1 like

Ik mis een paar bezels.

1 like

In 1988 deze voor mijn communie gekregen:

3 likes