Mooie horloges… die je niet mooi vindt (aka de knuppel in het hoenderhok)

eigenlijk alle retro meuk vind ik niks

4 likes

Ik snap jou volledig dat jij niet snap en daardoor dat wij dus niet snappen wat er mooi is aan die seamaster… Die wijzers alleen al…

Maar ik snap ook dat wij niet snappen dat dit blijkbaar een heel mooi horloge is aangezien de rest van HF er 1 heeft of er 1 wilt.

Deze seamaster snap ik echter dan weer wel:

15 likes

Ja ik zal wel op heel veel tenen stampen nu. Maar ik heb nog nooit een Lange gezien die me aanspreekt. Vind ze tot nu toe, zonder uitzondering, lelijk of saai… :face_with_raised_eyebrow: :thinking:

Maar, even iets heel anders. @Dizono jij bent heel erg vindbaar. Dit is een openbaar forum waar, naast heel veel horlogenerds, iedereen kan zien wat je hebt en, in jouw geval, waar je dus te vinden bent. Nou ja, dit is wat mij opvalt. Doe ermee wat je wil.

Vind het horloge an sich nog gaan maar die gekleurde subdials zijn inderdaad verschrikkelijk. Doet me denken aan een lelijke PowerPoint presentatie.

2 likes

Ja, die is magnifiek. :ok_hand: net als deze dus.

10 likes

Eens. Lelijke helium escape valve, matige wijzers, lompe band, ook niet mijn ding.

Planet Ocean doet mij overigens ook niks. Te ronde band.

Zelfde als moderne Santos, doet het mij niet zoveel. Vintage vind ik daarentegen wel tof bij de Santos.

Allemaal kwalitatief prachtige horloges waar ik persoonlijk niks mee heb. Vintage prebond seamaster 300 of Santos, oeh, die wil ik wel

Het gros wat tegenwoordig uit wordt gebracht en idd:

95% van de Xelors en andere haut horlogerie. Het leeft niet…voor mij

1 like

Tja, dat is een beetje inherent aan een eigen bedrijf hebben. Al is dat tegenwoordig gelukkig iets beter bij het KVK. Maar m’n website is wel iets verouderd qua adres :clown_face:

4 likes

Ik heb dus nooit begrepen waarom de Nautilus zoveel moet opbrengen. Ja, ik heb er wel eens een van dichtbij gezien. Nee, ik begrijp niet waarom zo’n ding bedragen moet opleveren waarvan ik ook gewoon mijn hypotheek kan afbetalen. Ik vind hem niet per se erg lelijk, maar zeker de prijzen in de grijze handel niet waard.

17 likes

Ik vind Christiaan v/d Klauw en Wiebe v/d Gang altijd helemaal niet om aan te gluren.
Alle bewondering/waardering voor het vakmanschap maar ik vind het niet mooi.

11 likes

Duikers. Ik heb nog nooit een mooie gezien.

5 likes

Dat lijstje is veel te lang om aan te beginnen.

1 like

AP Royal Oak…… werkelijk niks moois aan.

8 likes

+1
Knap gemaakt en leuk dat 't bestaat. Maar niet om mijn pols, a.u.b…

2 likes

Seamaster idd, snap dat echt niet. En zo’n TAG Heuer Aquaracer, ook nooit iets in gezien. Maar zoals TS al zegt, wat heerlijk dat smaken zo verschillen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zo’n beetje alle rolexen, CvdK, Holthinrigs en iwc’s, op de Milgaus na :sweat_smile:

6 likes

Mijn hemel, wat een interessant en origineel idee voor een topic. Nog nooit gezien hier.

Dit topic is al eens aangemaakt. Door iemand die ook een Seamaster professional als voorbeeld nam. In 2018.

Even kijken welke afzeik-topics er nog meer geweest zijn:

2010:

2012:

2014:

En sindsdien:

Dat mensen de zoekfunctie niet gebruiken? Jazeker wel. Het komt in het geval van de eeuwige “wat vind je nou NIET mooi” topics jaarlijks voor.

Laten we het eens niet doen. Er is altijd wel iemand te vinden die een horloge niet mooi vind, dus het is een beetje iets met open deuren.

36 likes

Heb je ze wel ooit echt zelf vast gehad, die seamasters? Ik had hetzelfde tot bij het in het echt zien, het is echt een prachtig ding, speelt met licht. Vaak vinden we iets lelijk adhv foto’s en filmpjes met vooral beeld van recht van voren.

Of omgekeerd. Tudors zijn echt leuk op foto’s, vind ik echter in in het echt behoorlijk flets en de zijkanten van de kasten op de meesten (hoog, recht, vlak) echt niet te doen.

De geroemde 39mm maat van zo’n bb58 ook echt klein. Enorme domper in het echt.

1 like

Nooit in het wild gezien maar bij foto’s van een Nomos heb ik altijd dat -tja het zal wel - gevoel.

Nou jij weet de sfeer er ook wel in te krijgen :rofl:

6 likes