NA DaoMod Vostok Komandirskie (zoutzuur) - update in post 71

Niet op zoek naar een nieuw horloge, maar wel zin in een modprojectje. De wens om ooit nog eens een hele kast in zoutzuur te gooien in plaats van alleen de bezel zoals eerder. Het bracht me bij een goedkope messing Komandirskie kast en een gemod horloge dat €40 kost en een €40 bandje draagt.

Ik presenteer: The Supreme Commander.

Foto van het resultaat:

Foto vooraf:

Het proces

Amphibia’s hebben stalen kasten, alleen sommige Komandirskies zijn nog geheel van messing. Het chroomlaagje kun je verwijderen door zoutzuur. Ik heb de kast in zijn geheel en ingeschroefde kroon in het zoutzuur gelegd en daar enkele dagen laten liggen. Zoutzuur tast acryl niet aan, dus dit was de makkelijkste optie.

Daarna heb ik het acryl afgeplakt met tape en het geheel gebrushed. Vervolgens de bezel nog in terpentine gelegd om de verf uit de markeringen in de bezel te verwijderen: daaronder zit dan nog het onaangetaste chroom!

De dial heb ik van eBay, een verkoper die allerlei oude dials heeft liggen, geen idee waar ze allemaal in hebben gehoord, maar ze zijn €6 plus €6 verzending. Schappelijke verkoper, alleen reken op kleine beschadigingen, zoals missende lume dots.

Mooi Hirsch bandje erop met goudkleurige gesp, en klaar!

Maar Dao…!!!

Roman numerals en arabics op de bezel? En die dial in een kast met duikring? Op leer? En cathedral hands? De horror, Dao!!

Ja? Broer, ik doe wat ik wil.

image

Resultaat

Dank voor het kijken! :+1:t2:

134 likes

Echt heel gaaf! :clap:t2::clap:t2::clap:t2:

1 like

Da’s een serieus mooie post voor een nog mooiere aanwinst!

2 likes

Zoals ik al zei: Sexy :heart_eyes:
Tof ook dat het chroom nog op de bezel markeringen zit, was me net niet opgevallen.

1 like

Je kent mijn mening over Russische horloges, maar dit heb je goed gedaan!

Lekker egaal geborsteld, practice makes perfect! :+1:t2:

1 like

In één woord: Geniaal :sunglasses:

1 like

Dat is zeker weer een geslaagde DaoMod!!

1 like

Ziet er heel gaaf uit. Ik vraag me alleen of hoe het is ommessing zo op de huid te dragen i.v.b. allergische reacties of gezondheid. Ik weet het niet hoor, maar vroeg het me gewoon af.

1 like

Geweldig dit ! Missie geslaagd.
Een matte rvs geborstelde kast met een messing bezel, a la Oris, lijkt me ook prachtig btw.

1 like

Prachtige mod zeg, de nieuwe kleurstelling is erg fraai zo, vakwerk :+1:

1 like

Mooi gedaan, maar is messing wel huidvriendelijk ?

1 like

Heel gaaf Dao! Mooie kleurencombi!

1 like

Je kan de deksel toch origineel laten

2 likes

Dit ziet er nog best gaaf uit. Geen fan van de Russische horloges, maar zo nog enigszins te pruimen.

1 like

Heel gaaf gedaan weer @Dao! :ok_hand:t2:

1 like

Dat is gaaf zeg!
Heb je mooi ‘opgelost’ :drum:

:+1:

Kan dat in principe met elke kast? Of moet het ergens speciaal aan voldoen?

3 likes

Gaaf :+1:

Thnx iedereen!

Cool, thanks! :pray:t2:

Ik zal wel merken of het gaat jeuken, maar de caseback is gewoon van staal dus onaangetast door het zoutzuur. De achterkant is vrij plat, dus een deel van de messing kast kan de huid raken, maar zit niet tegen je huid ‘geplakt’ zoals de caseback. Maw ik denk dat het wel los loopt. En zo niet, ik verwacht hem niet dagen achtereen te dragen. En zo wel, dan vind ik wel weer een andere oplossing door de achterzijde te sealen ofzo :stuck_out_tongue:

Ohh Jurk, je ondertreft jezelf :joy:

De meeste kasten zijn van staal. Deze is van messing met een laagje chroom en dat chroom los je op. Ergo alleen messing kasten en dat zie je niet vaak.

Overigens gaat het messing net als brons patineren. Met name meer dof en donkerder. Ben benieuwd.

2 likes

Mooi gedaan, en die wijzerplaat-kleur is in 2020 helemaal hip :+1:

2 likes

De combinatie wijzers en dial is subliem! Sonde dat er dan 1 lume dot mist, maar wat een hoop bling voor die prijs :wink:
Tja ik was al fan van jouw mods, en ook deze vind ik erg goed gelukt.
Mijn complimenten!

1 like