NA | Seiko Prospex SPB077J1

Afgelopen weekend heb ik mijzelf getrakteerd op een Seiko Prospex SPB077J1 enne, … ik ben er ontzettend blij mee. Wat een fraaie duiker! :heart_eyes:

Er staat een aantal goede reviews van dit horloge, ook wel bekend als de ‘Baby Marine Master’ (MM200) of de SDBC061, op HF. Onder andere @RLC [linkje] en @Otis [linkje] hebben er uitgebreid over geschreven. Ontzettend leuk leesvoer, volg de linkjes even als je meer over dit horloge wil weten.

Van mij daarom deze keer geen uitgebreide beschrijving. Wel plaatjes. Maar voordat ik die upload wil ik het wel even met jullie hebben over het afwerkingsniveau van deze mid range Seiko. Want ûh, … WOW!

Voor een horloge uit deze prijsklasse (nieuwprijs is 1100 euro) vind ik de afwerking ongekend. Ik vind dat alles aan dit horloge top aanvoelt! Een ontzettend mooie bewerking van de kast door o.a. de Zaratsu Polishing, de scherpe randen en vorm van lugs. Alles lijkt in de juiste proportie, waardoor deze grote klatser kleiner draagt dan de maat doet vermoeden en dat is best wel fijn. :ok_hand:

Ook de bijgeleverde band is echt top, solide en ook hier is de afwerking er eentje die je zou verwachten op horloges die minstens drie keer zoveel zouden mogen kosten in de winkel. Ik heb overigens ook nog een MM300 (R02X011J0) rubberen band besteld, die is onderweg. Ben benieuwd hoe dat 'm staat, op de oude foto’s van Ralph ziet dat er prima uit.

Zowel de stalen band als ook de kast zijn beschermd door Seiko’s Diashield coating, waardoor de o.a. gladde spiegelfinish bij normaal gebruik netjes en krasvrij blijft. Soort doorzichtige DLC, geeft ook een net iets donkerdere kleur aan het staal. Mooi!

Plaatjes dan maar? Ach ja, waarom niet …:sunglasses:

Moderne herinterpretatie

Het design uit 1968 is goed terug te zien in de moderne herinterpretatie van de 1968 Automaat Duiker, maar is in een eigentijdse stijl uitgevoerd. Zoals te zien is aan de wat smallere bezel en de modernere vorm van de wijzers. Het horloge is uitgerust met een stalen band. Het slanke profiel van de horlogekast is mogelijk door het gebruik van het 6R15 kaliber. De afwerking van het horloge is extra hoogwaardig dankzij Seiko’s Zaratsu polijsttechniek.

(Bron: Seiko.nl)

Dank voor het kijken, dank voor het lezen! :ok_hand:

81 likes

Fijne foto’s! Veel draagplezier!

1 like

Blijft een erg mooi horloge :ok_hand:t2:
Heel veel draagezier :+1:t2:

1 like

Mooie klok, man!

1 like

Gaaf man, mooi geschreven en mooie foto’s! Geniet ervan. :smile: :+1:

1 like

Gefeliciteerd!! Mooi horloge!
Ik sluit mij helemaal aan bij je mening over de afwerking. Ongekend! :heart_eyes:

1 like

Ik snap dat je er helemaal happy mee bent!!! Geniet er van :ocean::shark:

Mooie foto’s ook :sunglasses:

1 like

RLC kan mooie foto’s ervan maken ja.
Maar deze mogen er ook zijn!:hugs:

In het echt een prachtding inderdaad…:ok_hand:t2:

Heb ‘m zellúf ook.:stuck_out_tongue_winking_eye::+1:t2:

3 likes

Mooi ding. Seikos design is vaak echt heeeel mooi

1 like

Mijn beste,

Mooie foto’s van een magnifiek horloge!!
Ik wens je er een langdurige polstijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd man ziet er prachtig uit :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooie MM200 :sunglasses:

Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd !

Seiko heeft echt mooie dingen gemaakt met de 051, 061 en de 077 vind ik

1 like

Mooie Seiko, gefeliciteerd!:grin::+1:

1 like

:thinking: … ik had toch net een berichtje geplaatst. Nou ja, dan doen we 't nog een keer met een ander plaatje. Ik was in mijn eerste bericht een lumeshot vergeten en heb er snel, uit de losse pols, nog eentje gemaakt om de fotoreeks te completeren. Niet echt in het donker deze keer, omdat ik geen zin had het statief uit de tas te halen.

Dank iedereen voor de leuke reacties! :ok_hand:

10 likes

Héél mooi

1 like

Heel mooi…:grin:

1 like

Heel mooi! Ik snap wel dat het deze is geworden :sunglasses:
Na aanschaf van de Blumo ben ik Seiko weer zoveel meer gaan waarderen.

2 likes

Schitterend horloge! Vaak overwogen om mijn SKX in te ruilen voor dit model. Echter vind ik de 44mm te groot :frowning:

Geniet van je NA!

2 likes

Mooi model…zeker weten. :+1: Van harte met deze NA Remco. Prachtige foto’s ook. :ok_hand:

Overigens gok ik dat ie waarschijnlijk wel weer vrij vlot geflipperd zal gaan worden…:wink:

2 likes