Windhund:
Telt deze ook?
Omega_73:
En deze dan?
Nee en nee
Tonneau = tonvorm; en dat is zo’n ding:
Oftewel in het midden breder dan bij de lugs.
Wat jullie laten zien is een tank:
3 likes
Precies
Dit dan volgens mij weer niet; boven- en onderkant dezelfde vorm als de zijkanten, volgens mij noem je dit dan weer een “kussen” of in het Engels, een “cushion”
Hoewel het gros van de kussens eigenlijk een andere vorm heeft
2 likes
wbcoupe:
Nee en nee
Doe niet zo moeilijk Wilko!
Precies! Daar kom dan ook niet mee hier.
Spijt me, heb geen geschikt horloge voor dit topic.
1 like
Tja moeilijke jeugd gehad, principes zijn er hardhandig ingeslagen, etc. etc. Blijft erin zitten
Echte tonneaus zijn er niet heel veel inderdaad; een booming topic zal dit niet worden
2 likes
Dat is duidelijke vormtaal!
Ik ga eens zoeken of er al een vierkant/rechthoekig ,square/rectangle, topic is!
1 like
In de vintage hoek is die er in elk geval wel, voor moderne horloges weet ik zo even niet
1 like
Alleen is de Minase van @Windhund dus niet vintage
3 likes
Maar die zijn er ook genoeg :
Ik zie er weinig voorbij komen op het forum, met uitzondering van Monaco’s; horloges met een vierkante kast! Zelf heb ik op het moment een Bulova Super Seville Day-Date in een TV case, toch net even anders dan de standaard Super Seville. In combinatie met de fluted bezel een geinig ding om te zien, en ze komen niet vaak voor.
[IMG_20200610_185406]
Recentelijk heeft een kameraad een Omega Seamaster ST 366.0845 aangeschaft (https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-st-366-0845 ), …
Ik ben wel benieuwd naar de vierkante horloges binnen het forum. Ik vind zelf de Sinn 902 heel gaaf en ben benieuwd of er vergelijkbare modellen beschikbaar zijn
3 likes
AB64
5 juni 2024 om 13:20
74
Ah, dat had ik even gemist…
Hebben we deze nog voor tank/reverso (maar hier is het al even stil):
Je zou denken na de zoveelste “Horloge met je favoriete broodrooster” topic dat alles al aan bod gekomen zou moeten zijn. Maar ik kon geen “Tank only” topic vinden.
Dat kan iets zeggen over mijn zoek-capaciteiten (en daar zal ik hieronder dan ongetwijfeld op gewezen worden) maar feit is dat het Tank-style horloge niet heel erg populair is. In het beste geval wordt hij geschaard onder de categorie “Mooi, klassieker, maar niets voor mij”.
Was ook bij mij het geval, tot een paar maanden terug had…
2 likes
Jesus
5 juni 2024 om 14:39
75
Dit is toch ook een Tonneau model.
2 likes
Nog ff een tonneau-topic opgeduikeld
6 likes
domega
12 april 2025 om 19:17
78
Pas een enorme (vind ik dan) Tonneau van Tissot gespot tweedehands als nieuw. En ik dacht nog dat ze dat alleen vroeger maakten
Kopen was geen optie maar inspireren wel, dus…
Eentje uit het archief gevist
1 like
Een Heritage Porto waarschijnlijk. Zijn volgens mij intussen uit het programma, maar nog volop nieuw te koop.
1 like
Mini tonneau, cal. 12.6T uit 1937.
2 likes