Ik heb een GS met de GS44 kast op stalen band, maar ik ben benieuwd hoe die er op de pols uitziet met een lederen band. Die “zijvinnen” aan de bandaanzet maken het waarschijnlijk moeilijker om die visueel te koppelen aan een lederen band.
Chloogle
Ik had al gekeken en gezocht, het viel me op dat er meestal foto’s te zien zijn van een GS met lichte dial.
Minder van zwarte dial met lederen band en nog minder in combinatie met dit type van kast.
Dat klopt. Het is lelijk. Hou 'm gewoon op staal. Ik heb er jaren lang eentje gehad, zelfs een wat dunnere quartz kast, en kon het niet aangluren. De lug holes zitten ook te laag, en dat wordt niet beter bij de automaten of spring drive uurwerken.
Nee, vind je?
Ik vind het niet mooi aansluiten. Zoals chris al noemde. Lugholes zitten te laag.
Het kan wel, maar met een custom made bandje is dat op te lossen.
ik had een Colareb band erop, zonder padding of langsnaad, dik genoeg om de lugs te vullen, zonder terugval door zo’n nare langsnaad
Als je het horloge pal van boven bekijkt lijkt het OK, maar zoals @vierport al aangeeft klopt het allemaal niet meer zodra je het onder een hoek bekijkt.
Heb ik mooiere dingen gezien, ja.
Erger ik mij eraan, nee.
Het brengt de lugs goed in zicht en die Skyflake band past wel ok bij de dial kleur. Bij een andere kleur vind ik het misschien wel storend.
Heb wel eens gekeken naar een dangerous9 strap maar dat hele dikke padding is ook niet super.
Draag het overigens op staal, het blijft een sport horloge
Ik zal niet zeggen dat ik het nog gezegd had.
Ik heb dus voor die Shunbun van me ook een prachtig bandje (m’n enige 21mm) gekocht bij Delugs. Echt heel erg cool. Één keer op het horloge gezet. Geen gezicht. Direct weer op bracelet. Datzelfde heb ik met de SBGV239, de SBGP011, de SBGX261 en de SBGV245 geprobeerd.
Mijn recente SBGV013 heb ik, omdat ik me na vijf keer stoten aan diezelfde steen wel wat geleerd had, nooit van staal af gehaald.
De SBGA375 is op staal het mooiste.
De SBGN027 wil ik zeker op een ander bandje proberen, weet alleen niet wat
Gewoon op een Bond NATO klappen.
Een zwart/grijze?
Misschien wel een goed idee!
Yup. Lekker simpel, maar het past bij het sporthorloge. Sterker nog, ik denk dat klassieke NATO in grijs-zwart Bond met daadwerkelijke flap zelfs cooler gaat zijn dan een single pass of perlonnetje.
Challenge accepted
Dat kan zelfs via de forumeigenaar. Of watchgecko. Of anderen.