Vostok Europe anchar

Mijn man heeft ondertussen het horlogevirus te pakken :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil: hij heeft een gele Volstok Europe anchar ophet oog. Hebben jullie ervaringen met dit merk? Alvast bedankt.


3 likes

Sorry, Vostok dus 🤦🤦🤦

Ja hoor zeker. Prima merk. Maken super stevige en duurzame horloges. Enige nadeel is dat ze in Rusland worden gemaakt en ze nu niet meer leveren.

2 likes

Kijk maar eens in dit draadje.

1 like

Heb hem zelf ook! Prima horloge, goede kwaliteit. Val je wel mee op :sweat_smile:.

5 likes

Ze worden in Litouwen gemaakt. Bevatten Seiko uurwerken :blush:. Vroegere versies hadden inderdaad Vostok uurwerken maar daar zijn ze zo’n 10 jaar terug van afgestapt.

6 likes

Titel voor je aangepast en je man gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

Super, dikke merci! Is ambetant dat je het nadien niet kunt aanpassen.

1 like

Geen probleem, er is altijd wel iemand die het voor je kan doen :wink:

1 like

Top, wist ik niet! :+1:

Prima horloges, mooi afgewerkt en degelijk.
Ik had een aantal jaren er een met Vostok 24 uurs uurwerk.
Het uurwerk zelf was ook weer mooier afgewerkt en beter afgeregeld dan standaard Vostok’s die ik ook heb.
Met een Seiko uurwerk zal dat zeker niet minder goed zijn. Leuk horloge!

2 likes

Super, bedankt! Hij heeft het horloge ondertussen gereserveerd.

1 like

Ja, maar wat zijn de maten, ik denk wel een diameter van 46mm. zoiets?

48 mm :see_no_evil: maar hij houdt ervan… hij gaat hem morgen gaan bekijken.

1 like

Geen echte Russische horloges meer dus maar Seiko uurwerken lopen vrijwel zeker nauwkeurigiger dan Vostok uurwerken. De kwaliteitscontrole van nieuwe Vostoks is nogal matig weet ik uit ervaring. Je kunt ze dan weer wel zelf beter afregelen.

3 likes

Ik denk niet dat je dit zo kunt stellen. Zo heb ik een Amphibia 100 die nauwkeuriger loopt dan de 3 Seiko divers die ik heb, allen met 7S26/36 uurwerken. Ik denk vrij uitzonderlijk voor de Vostok maar ze kunnen het dus wel, verbluffend spot on in vergelijking met de atoomklok. Schommelt zo tussen de -2 en +2 sec! aan de pols. En ik ben hier uiteraard zeer mee in mijn nopjes :grin::+1:

Amph blck bzl

3 likes

Waarom?

Zeker, mijn Scubadude loopt ook maar enkele seconden per dag voor maar dat heb ik vooral aan mijzelf te danken :grin:
2 nieuwe Vostoks gekocht net voor de inval liepen beide standaard ruim 25 seconde per dag voor.
Ligt dus niet aan het uurwerk maar aan de afregeling af fabriek.
Al garandeert Vostok max. -20/+60s per dag en voor het geld heb je natuurlijk een leuk en uniek horloge.

3 likes

Ja, ik wilde perse zo’n Amphibia in de verzameling, het blijven toch bijzondere beestjes. Ik heb hem occasion en waarschijnlijk is het een keer afgesteld door de vorige eigenaar. Maar dit weet ik niet zeker.

3 likes

Ik heb bijv. ook ‘eenvoudige’ vintage Omega’s, maar heb ooit mijn eerste scuba Amphibia weer verkocht. Nog steeds spijt van.
Maar heb elke keer weer een glimlach als ik een van mijn andere Amphibia’s om de pols doe. Ze hebben “iets”!

3 likes